درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52881صفحه نخست » آشنایی با سازمان ها و شرکت هاجمعه، 6 مرداد 1402 - 12:53
نقش بی‌بدیل روابط‌عمومی‌ها در توسعه اقتصادی شرکت‌ها
‌علی شریفی؛ سردبیر پایگاه خبری افق تهران - رسیدن به توسعه اقتصادی مستلزم به کارگیری تمامی نیروهای جامعه است و یکی از این نیروها، توانایی بهره مندی از ارتباطات است که به عنوان یکی از مهمترین مقوله‌های توسعه مطرح است و در واقع روابط‌عمومی سومین ابزار ارتباطات یکپارچه بازاریابی است که توسط آن تصویر ذهنی بلند مدتی برای شرکت خلق می‌گردد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای یکپارچه امروز، روابط‌عمومی به عنوان اصل اساسی برای رقابت در جامعه جهانی پذیرفته شده و روابط‌عمومی‌ها برای بهبود وجهه و شهرت کسب‌و‌کارها از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در واقع یکی از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت سازمان‌ها اهمیت دارد، کیفیت رابطه آن سازمان با جامعه‌ است و ارتباط با جامعه و مخاطبان با کمک روابط‌عمومی مثبت باعث می‌شود تا سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تـر باشد زیرا سازمان را مرزهایش تعریف نمی‌کند، بلکه سازمان توسط شبکه ذینفعان و مخاطبانش تعریف می‌شود، به همین دلیل و باتوجه به نقش تاثیرگذار فعالیت‌های روابط‌عمومی، بسیاری از مدیران تصمیم گرفتند تا با راه‌اندازی این بخش ارتباط مفید تری را با افراد خارج سازمان برقرار کنند.

نقش روابط‌عمومی در بازاریابی، ترمیم تصویر ذهنی شرکت است. چنانچه تصویر ذهنی شرکت که با فعالیت‌های تبلیغاتی و ترفیع فروش خلق شده است، به هر دلیلی خدشه‌دار شود، راه اصلی اصلاح آن به کارگیری روابط‌عمومی می‌باشد. وظیفه‌ی حساس دیگری که برای روابط‌عمومی‌ها مطرح است، ساختن چهره ای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام (Brand) است که تنها یک روابط‌عمومی حرفه ای و آگاه از عهده آن بر می‌­آید بنابراین روابط‌عمومی‌ها، باید برنامه‌ای جامع برای ارتباط با کلیه ذی‌نفعان (مشتریان، سهامداران، تامین کنندگان، کارکنان، جامعه) تدوین کنند و دائما با ذی‌نفعان در ارتباط باشد تا علیه برند شایعه ایجاد نشود .در این مبحث روابط‌عمومی مترادف است با حفظ و توسعه خوشنامی و برآیندی از آنچه شما می­گویید، عمل می‌کنید و دیگران درباره شما می­‌گویند.

فعالیت‌­های روابط‌عمومی یک سازمان، می‌بایست در راستای تحقق اقتدار آن سازمان انجام پذیرد. این دستورالعملی است که روابط‌عمومی‌ها باید در راستای خوشنامی سازمان­‌های خود ترغیب کنند زیرا مردم بر اساس عملکردهای سازمان درباره آن قضاوت می‌کنند و روابط‌عمومی‌ها باید روی مقوله آموزش نیروهای انسانی نیز سرمایه‌گذاری کنند چرا که آموزش به یادگیری می‌انجامد و یادگیری به تغییر رفتار، به این ترتیب آموزش ابزار هست و یادگیری هدف.

روابط‌عمومی، سازماندهی روابط یک شرکت یا سازمان با مردم است و این بدان معناست که توسعه شهرت یک شرکت و در نتیجه افزایش میزان درآمد به توسعه روابط مثبت با مردم (جامعه هدف) وابسته است. به بیان ساده تر، بخش بزرگی از سرمایه گذاری در یک شرکت به اعتبار آن در جامعه هدف بستگی دارد و همین نکته مهم ترین دارایی بلند مدت یک شرکت محسوب می‌شود .و گسترش روابط‌عمومی، راه ­حلی جهت جلب اعتماد و حمایت مردم و در نتیجه فروش و درآمد بالا است، که خود به افزایش نرخ سهام شرکت­ها و در نتیجه جذب سرمایه‌گذار خارجی منتهی می‌گردد. حمایت مصرف کننده داخلی و جذب سرمایه‌گذار خارجی در دنیایی که با رکود اقتصادی مواجه است، خود نشان از حرکت یک کشور به سمت مسیر توسعه و خودکفایی اقتصادی دارد.

شرکت­ها می‌توانند از طریق استفاده از صداقت و انصاف، تاکید برکیفیت خدمات، اشتراک‌گذاری اطلاعات شفاف، ارتباط فعال با مردم و پاسخگو بودن به آنان و ایجاد فضاهایی برای گفتگو با آنان در خصوص خواسته‌های خود از شرکت مورد نظر به بازیابی اعتماد در جامعه بپردازند زیرا سنگ بنای یک رابطه خوب اعتماد است و اعتماد تنها برپایه یک ارتباط آزاد و صادقانه تحقق می‌یابد..

در هر تجارتی، مشتریان حرف اول را می‌زنند و این مشتریان هستند که با تقاضاهای خود و تغییر سلیقه‌هایی که به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد رفتار تولیدکنندگان و صاحبان برندها را نسبت به تولید محصولات جدید هدایت می‌کنند، بنابراین عملکرد روابط‌عمومی‌ها در حوزه شناسایی محصولات و بازاریابی متفاوت است و از طرفی نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو سازوکارهایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن گری افکار عمومی، مردم داری و احترام به حقوق انسان‌­ها به منظور افزایش سطح مشارکت است که ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط‌عمومی سازمان‌ها است.

بر این اساس، فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی با تبیین جایگاه علمی و عملیاتی خویش می‌توانند نقش موثری در توسعه اقتصادی شرکت و در نگاه بسیط­‌تر توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.

 

انتهای پیام/

<div id="div_eRasanehTrustseal_24429"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد