درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52788صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 26 تیر 1402 - 08:25
سوار بر موج، یا مقابل آن
منوچهر محمدشمیرانی کارشناس روابط‌عمومی - جای خالی انجمن‌های روابط‌عمومی برای تجهیز و تسلیح و آشنا کردن روابط‌عمومی‌ها به حرکت در چارچوب درست و انجام فعالیت‌های ارتباطی در مسیر نیازهای مردم و مخاطبان خالی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || روابط‌عمومی، در سراسر جهان نگران است! نگران ماندن و یا حذف شدن؛ البته، با پیدا شدن سر و کله " هوش مصنوعی " و سرعت زیاد آن در قبضه کردن خیلی از کارها، به جز روابط‌عمومی خیلی از مشاغل و حرفه های دیگر هم، دل توی دلشان نیست. ماست ها را کیسه کرده اند! و منتظرند ببینند چه زمانی، نوبت آنان خواهد شد تا به گذشته ها بپیوندند و دیگر، جز نامی از آنان باقی نماند.

فواید اسفنجی بودن


در جهان، اولین چیزی که باید به آن توجه داشت قدرت مانور و انعطاف و به عبارتی " اسفنجی بودن " هر پدیده و علم و حرفه ای است که امروزه وجود دارد. با توجه به آهنگ رشد سریع علم و تکنولوژی و پیشرفت فزاینده آن در عرصه زندگی امروز مردم، اگر جز این باشد حکم نابودی آن علم و یا حرفه، امضا شده است.


در طول تاریخ، می بینیم جوامع ، علوم و مشاغلی که بخواهند در مقابل تغییر و پیشرفت بایستند و مانع ایجاد کنند پس از مدت کوتاهی، تاب تحمل از دست خواهند داد و در زیر امواج سهمگین تغییرات، نفس کشیدن را فراموش کرده و چشم هایشان بسته خواهد شد.

تبدیل تهدید به فرصت


در نقطه مقابل، آن ها که دگر گشتن و دگرگون شدن را، متناسب با شرایط می پذیرند باقی خواهند ماند و می توانند ادامه مسیر بدهند. مثال بارز آن، شرایط این روزهای مطبوعات در سراسر جهان است؛ با توجه به گسترش همه جانبه و فراگیر اینترنت و فضای مجازی، سال هاست که خیلی ها، اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را، از طریق فضای مجازی به دست می آورند و همین امر، افت تیراژ بسیاری از مطبوعات و حتی تعطیلی آنان را سبب شده است.

 

در حالی که برخی مطبوعات قدیمی در جهان _ با توجه به شرایط روز و نیاز شناسی مخاطبان خود _ از طریق انتشار محتوای مطالب خود بر بستر اینترنت و دریافت حق عضویت، حتی توانسته اند مشترکان بیشتری را پوشش دهند و به عبارتی، این تهدید را تبدیل به فرصتی برای زنده ماندن و جلب مخاطبان بیشتر بنمایند. پس می توان گفت به جای مقابله با امواج تغییر و پیشرفت، سوار بر موج شده و ضمن دستیابی به هدف ارتباطی خود، روزنامه خویش را نیز حفظ کرده اند.

راه ماندگاری


نگاهی به تاریخ تحول و تطور بشر، حاکی از آن است بروز یک علم و یا اختراع یک پدیده جدید، به تنهایی نمی تواند موجب مرگ و یا، ادامه حیات علم و یا پدیده دیگری شود.


از دیرباز، " خطاطی " به عنوان یک شغل و حرفه برای نوشتن متن کتاب نویسندگان و برقراری ارتباط بین انسان ها به حساب می آمد تا صنعت چاپ و انتشار نوشته ها در تعداد بالا متولد شد. آیا، خطاطی از بین رفت؟ پاسخ ، منفی است و هنوز هم، خطاطی به عنوان یک هنر ، زنده است و نفس می کشد.


یا تا همین یکی دو قرن پیش، تابلوهای نقاشی گویای زیر و بم و نحوه زندگی انسان ها بود. دوربین عکاسی که اختراع شد ارتباط و آشنایی انسان ها و جوامع مختلف با زندگی یکدیگر را، بیشتر و نزدیک تر کرد. ولی نقاشی، هم چنان به عنوان یک هنر، جای خود را در میان انسان ها دارد.


مثال دیگر را، شاید بد نباشد در مورد اختراع برق داشته باشیم. تا پیش از اختراع برق، انسان ها برای روشنایی خانه و مسیر راه خود، بیشتر از " شمع " استفاده می کردند. ولی آیا، اختراع لامپ را می توان مترادف با " سقوط شمع " دانست ؟! در این مدت، شمع چهره ای هنری پیدا کرده است و به جرات می توان گفت در سراسر جهان، شاید هر شب ده ها میلیون شمع روشن شود و مردم، هزینه ای بیشتر از یک لامپ را، برای یک شمع بپردازند.

روابط‌عمومی زنده


بنابر این ، بر خلاف نظر برخی، که به مصداق دیالوگ معروف فیلم های وسترن ، که می گفت: " یک سرخ پوست خوب ، یک سرخ پوست مرده است! " در مورد روابط‌عمومی هم می گویند: " یک روابط‌عمومی خوب ، یک روابط‌عمومی مرده است!" باید گفت روابط‌عمومی، زنده است به شرط این که دریابند: با توجه به تغییرات و تحولاتی که در جامعه به وجود آمده است مخاطبان _ چه درون سازمانی و چه برون سازمانی _ باهوش تر و جستجوگرتر از آن هستند که بتوانیم نیازهای آگاهی رسانی آنان را، هم چنان با شیوه های سنتی و قدیمی پاسخ بگوئیم.


در شرایطی که در جهان، شفافیت در اطلاع رسانی محور اصلی فعالیت های ارتباطی است اگر روابط‌عمومی ها بخواهند در پاسخ به نیاز "دانستن" مردم، هم چنان بر اساس دیدگاه نادرست برخی مدیران ، صرفا نقشی تشریفاتی داشته باشند و به جای این که صدای مردم باشند بخواهند، بلندگوی مدیران باقی بمانند و مجیز آنان را بگویند با کمال تاسف باید گفت در این صورت، ناقوس مرگ روابط‌عمومی را به صدا درآورده اند.

نکته آخر این که هم چنان، جای خالی انجمن‌های روابط‌عمومی برای تجهیز و تسلیح و آشنا کردن روابط‌عمومی‌ها به حرکت در چارچوب درست و انجام فعالیت‌های ارتباطی در مسیر نیازهای مردم و مخاطبان خالی است.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد