درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:27   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52780صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 25 تیر 1402 - 09:19
راه‌های تهیه ویدیوهایی بهتر برای یوتیوبرهای افغانستان
با وجود محدودیت‌های سخت گیرانه‌ طالبان کانال های یوتیوب در افغانستان رونق دارند. زیر سایه سانسور گسترده و نبود برنامه های تفریحی در رسانه ها، بیشتر افغانها به سراغ یوتیوب می‌روند. افغان‌هایی که خارج از افغانستان زندگی می‌کنند هم بیشتر اطلاعات خود را در مورد افغانستان از همین کانال ها بدست می‌آورند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || پیشتر مطلبی پیرامون کانال‌های یوتیوب افغانستان منتشر کردیم. این مطلب به نوعی ادامه آن و حاوی راه‌حل‌هایی برای تهیه ویدیوهای بهتر یوتیوب است.

با وجود محدودیت‌های سخت گیرانه‌ طالبان کانال های یوتیوب در افغانستان رونق دارند. زیر سایه سانسور گسترده و نبود برنامه های تفریحی در رسانه ها، بیشتر افغانها به سراغ یوتیوب می‌روند. افغان‌هایی که خارج از افغانستان زندگی می‌کنند هم بیشتر اطلاعات خود را در مورد افغانستان از همین کانال ها بدست می‌آورند.

یوتیوب ویژگی‌های خاصی دارد و امکانات آن بیش از پلتفرم‌های دیداری دیگر است. این خصوصیات یوتیوب را به یکی از پرطرفدارترین و تأثیرگذارترین سرویس‌های دیداری جهان نزد افغان‌ها تبدیل کرده است.

این پلتفرم، ارتباطات و تعاملات گسترده‌ای را در قالب نظرات، «لایک‌»ها و همرسانی ویدیوها فراهم کرده و سبب شده که افغانها با استفاده از آن به نحوی خود را با جامعه‌ی افغانستان در ارتباط حس کنند.


یوتیوب برای انواع مختلف محتوای ویدیویی ظرفیت دارد و این تنوع در محتوا، علاقمندان را به عنوان مخاطب و یا خالق محتوا در هر حوزه‌ای جذب می‌کند.

رمز موفقیت در عصر رسانه های اجتماعی، تولید محتوای ارزشمند است که پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشد یا به اطلاعات آنها بیافزاید.


در ادامه این مطلب به شیوه هایی می‌پردازیم که برای تهیه محتوای هدفمند و ارزشمند به شما کمک می‌کنند، چرا که محتوای بدون هدف، بی ارزش است.


موضوع ویدیو

یوتیوب محیطی فعال و پویاست که از تولیدکنندگان محتوا و کاربران فعال تشکیل شده است، یوتیوبرهای فعال به گونه‌ای منظم برنامه ریزی می‌کنند وهر ویدیوشان پیام خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند. برخی از یوتیوبرهای افغان به دلیل نداشتن موضوع مناسب، برای تهیه ویدیو، مصاحبه هایی بدون موضوع را تصویر می‌کنند.

تهیه ویدویی مبتنی بر پرسش و پاسخ به نظر آسان می‌رسد اما با توجه و ویرایش می‌توان به خلاءها و کاستی‌های آن پی برد. اولویت کاری یوتیوبرها باید انتخاب موضوع باشد، تنها موضوع خوب و برنامه سازی مناسب می‌تواند پاسخگوی سلیقه‌های متنوع مخاطبان باشد. تعدد بیش از حد کانال ها و سرعت انتشار اطلاعات در فضای مجازی تا اندازه‌ی کار را برای برنامه سازی با کیفیت دچار مشکل کرده است، و از این رو، باید برای انتخاب موضوع وقت بگذارید. در انتخاب موضوع مسئله اقلیت‌های جنسیتی، طبقات محروم جامعه، اقلیت های مذهبی و قومی، و ضرورت توجه به تنوع فرهنگی را مد نظر داشته باشید.


تهیه متن ویدیو

برای محتوای هر ویدیو یا برنامه یک متن واضح بنویسید و آغاز و انجام برنامه‌ تان را معلوم کنید. متن منسجم، پیوستگی و یکدست بودن موضوعتان را تضمین می‌کند. بیننده باید بتواند پیش‌بینی کند که در کدام قسمت از برنامه به کدام موضوعی پرداخته می‌شود. از احوال پرسی، صحبت‌های خارج از موضوع، تکرار واژه ها، کلیشه گویی پرهیز کنید.


مخاطب�' محور بودن

کانال‌های افغانی یوتیوب با مخاطب محور بودن کاملا بیگانه‌اند. محور کارتان نباید تنها درآمد مالی و برداشت‌های ذهنی خودتان باشد. دقت کنید که هم بیننده کانالتان وهم مهمان برنامه‌تان مخاطب شما هستند و در تولید محتوا نقش مستقیم دارند. باید در هر مرحله‌ی از تولید از روایت موضوع گرفته تا انتخاب گرافیک، علایق و نیازهای مخاطبان را در نظر بگیرید. مخاطب کانال شما می‌تواند از طبقات مختلف جامعه باشد، پس در سه مرحله به مخاطب توجه داشته باشید:

۱. قبل از تولید: در طول فرایند برنامه ریزی و تهیه ویدیو، بر مخاطب تمرکز داشته باشید تا بتوانید مخاطبانتان را راضی نگهدارید و مخاطبان جدید جذب کنید. این نکات را باید از قبل در نظر بگیرید: وقتی مخاطب وقت می‌گذارد و ویدیوی شما را می‌بیند، چه پیامی دریافت می‌کند؟ با چه هدفی و در مورد چه موضوعی می‌خواهید با مهمانتان گفتگو کنید؟ در ضمن، خوب است که زمان و مکان تولید برنامه را با همفکری مهمانتان انتخاب نمایید.

۲. در جریان تولید: متوجه باشید که باید نشاط و انرژی مثبت را به مخاطبان خود انتقال دهید؛ این از اصول مهم برنامه سازی است. نتیجه‌گیری اخلاقی و تفاسیر شخصی را کنار بگذارید. به شخصیت و حریم خصوصی مصاحبه شونده یا مهمانتان احترام بگذارید و به او فرصت کافی بدهید تا بتواند راحت صحبت کند. از طرح پرسش در حوزه مسائل خصوصی افراد جداً خودداری کنید.

۳. بعد از تولید: همیشه به نظرات مخاطبان احترام بگذارید. خواستهای مخاطبانتان را می‌توانید از طریق توجه به نظرات و پیام‌هایی که می‌گیرید، دریابید و به آنها پاسخ دهید. با مخاطبان خود در مورد محتوای تولید شده تعامل کنید و از دیدگاه‌های آنها برای پیداکردن ایده های جدید استفاده کنید.


تیم کار�'فهم و تجهیزات کارآمد

سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی حرفه‌ای و تجهیزات فنی اهمیت فراوان دارد، چرا که تقاضای مخاطبان برای دیدن ویدیوهای با کیفیت،‌ گرافیک جذاب و تدوین زیبا هر روز بیشتر می‌شود. تصویربردار، طراح و تدوینگر ورزیده در کنار تجهیزات کارآمد بسیار مؤثرند. هنگام تصویربرداری از دو دوربین برای ضبط استفاده کنید، تلاش کنید از سه پایه و از میکروفن‌های یو اس بی یا Pin Mic استفاده کنید.


عنوان مناسب

عنوان برای جذب مخاطب خیلی اهمیت دارد پس عنوان ها را جذاب و کوتاه بنویسید. از کلمات احساساتی، تعریف و توصیف بی‌جا پرهیز کنید، کلماتی را به کار ببرید که با محتوای ویدیوتان همخوانی داشته باشند. عنوان باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و همه‌فهم باشد.


مجری یا گرداننده

تلاش کنید مجری با تجربه و فعالی را استخدام کنید، مجری باید از توانایی بالایی برای انجام مصاحبه و گفتگو برخوردار باشد، با کلمات راحت باشد، سرعت و لحن صحبت کردنش نیز مناسب و دلپذیر باشد و بتواند سرعت و لحن صدای خود را کنترل بتواند. قبل از اجرای برنامه باید آمادگی پیدا کند. خوب است که مجرد، مسائل فرهنگی و اجتماعی روز جامعه را مدنظر داشته باشد. لباس و چهره مطلوب مجری ویدیو مخاطبان بیشتری را جلب خواهد کرد.


زمان انتشار ویدیو

کوشش کنید ویدیوها را بر اساس یک جدول زمانی معین آپلود کنید. قبل از آپلود کردن ویدیو می‌توانید یک قسمت کوتاه آن را به شکل آگهی برای مخاطبان منتشر کنید. تعیین زمانی مشخص برای نشر ویدیو و حفظ و تداوم آن به جذب مخاطب بیشتر و یافتن مخاطبانی که برای دیدن ویدیوها به کانال یوتیوب شما بازمی‌گردند، کمک شایانی می‌کند. برای یافتن و حفظ مخاطب بیشتر، خوب است که طبق برنامه‌ای منظم، روزی یک بار یا هفته‌ای یک بار یک ویدیو آپلود کنید.


۱۵ ثانیه طلایی

۱۵ ثانیه اول ویدیوی شما باید مخاطب را جذب کند تا ویدیو را به صورت کامل تماشا کند، ۱۵ ثانیه اول باید جذاب باشد، نکات کلیدی را یادآوری کند، و صحنه‌های جالب و مهم را به تصویر بکشد. صحنه‌هایی از بهترین بخش‌های ویدیو و حتی پایان آن طی ۱۵ ثانیه اول آن برجسته می‌شود.


استفاده از هشتگ و کپشن (زیرنویس) مناسب

کپشن نویسی یا نوشتن زیرنویس در افغانستان چندان معمول نیست اما استفاده از هشتگ و کپشن مناسب برای ویدیو مهم است، چرا که ویدیو را معرفی می‌کند و می‌تواند به انتشار و همرسانی بیشتر آن کمک کند. در عین حال، جستجو و یافتن آن را نیز آسانتر می‌کند و کارتان را هم به شیوه‌ای حرفه‌ای تر عرضه می‌کند. برای جلب توجه بیشتر، می‌توانید نشانی اینترنتی وبسایت یا شبکه های اجتماعی‌تان را هم اضافه کنید.


نوشتن متن در توضیح ویدیو

یک متن کوتاه در مورد ویدیو بنویسید،‌ به نکات جالب آن اشاره کنید، و جزئیاتی را که احتمال می‌دهید برای مخاطب مهم یا جالب و سرگرم‌کننده باشد، در آن بیاورید. نوشتن متن زمینه تعامل بیشتر با مخاطب را ممکن می‌سازد.


برخی امکانات تعاملی متنوع یوتیوب، افزودن انوتیشن‌، نمایش عناصر تعاملی در ویدیوها، استفاده از کارت‌های تعاملی، نظرسنجی‌ و پرسش‌وپاسخ‌ هستند.


ایجاد Playlist یا فهرست

از آنجا که یوتیوبرهای افغان به موضوعات مختلف می‌پردازند، بهتر است برای هر موضوع یک فهرست یا playlist جدا گانه ایجاد کنید. می‌توانید ویدیوهایتان را به راحتی طبقه‌بندی کنید تا مخاطبانتان هم به سادگی بتوانند موضوعات دلخواهشان را پیدا کنند و ببینند. به این ترتیب می‌توانید شمار بیشتری مخاطب داشته باشید و رضایت آنها را بیشتر جلب کنید. همزمان، به این ترتیب، مخاطبان بیشتری به واسطه الگوریتم‌های یوتیوب به تماشای محتوای جدید ترغیب خواهند شد.


ضبط کردن

بهتر است که کار ضبط ویدیو را در فضای مناسب انجام دهید. از ضبط ویدیو در مکان های پرازدحام، شلوغ یا پرسروصدا بپرهیزید.

زمینه تصویر ویدیو هرقدر جذاب‌تر باشد، بهتر است. با مصاحبه شونده به شیوه‌ای مناسب و مؤدبانه رفتار کنید، فاصله‌ فیزیکی مناسبی را حفظ کنید، از نظر بلندی هم‌سطح مصاحبه شونده قرار بگیرید،‌ کوشش کنید مصاحبه شونده خارج از موضوع صحبت نکند و در قالب بحثی بماند که ویدیو به آن اختصاص دارد.

نوشته نوید حمیدی
Jul 14, 2023
منبع: ijnet

انتهای پیام/

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد