درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:15   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5276صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 31 شهریور 1392 - 07:01
روابط عمومی حرفه ای، نیاز ضروری وزارت نفت
احمد مددی 
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- با گذشت بیش از یک ماه از آغاز دوره سوم وزارت مهندس زنگنه در نفت، شاهد تغییر و تحولاتی از جنس تخصص گرایی و تدبیر در حوزه های مختلف صنعت نفت هـسـتـیـم. در روزهـای اخیـر مـدیـرانـی بـر صندلی‌های کلیدی نفت تکیه زده اند که جمگلی تحول خواه و متخصص در حوزه خویش بوده اند. در همین حال مهندس زنگنه پس از آنکه از ماراتن رای اعتماد مجلسیان و چالش های سخت خود با مخالفان سرسختش به سلامت عبور کرد، در بدو ورود خویش به طبقه 15 ساختمان وزارت نفت دریافت که نه آن مجلس آن پارلمان قدیمی است و نه این نفت، آن وزارتخانه روبه راه و روتین! حتی برخی نیز از موفقیت زنگنه برای ورود به عرصه مدیریت نفت به مصداق و مثابه فتح خرمشهر و عبور از دره خونینی یاد کردند که به هم ریختگی و بی نظمی و چالش در آن موج می زند. در این میان به باور ناظران و منابع بی طرف، در این فتح بزرگ و تاریخی مهندس زنگنه در اقبال سه باره برای پوشیدن قبای وزارت نفت، رسانه های نوشتاری و سایبری مستقل و بیطرف نقشی غیرقابل انکار را از خود به منصه ظهور گذاردند، نقشی که تاثیری مستقیم بر آرای نمایندگانی که بعضاً ساز مخالف کوک می کردند، گذاشت. این رسانه ها در حالی به پوشش اخبار بیژن نامدار زنگنه و حمایت تاریخی از وی پرداختند که در سوی دیگر نبرد رسانه ای، غولهای خبری مخالف زنگنه با توپخانه های مجهز، انواع و اقسام تهمت ها و نارواها را به شکلی کاملاً هدایت شده به سوی وی شلیک می کردند! با این وجود بیش از یک ماه است که وزیر نفت بر مسند امور مسلط گردیده و مسایل و چالش‌های نفت را از نزدیک رصد می نماید، افزایش تولید نفت تا به بهره برداری رسیدن فازهای پارس جنوبی، تعیین تکلیف و به تولید رساندن چاه های نفتی واقع در میادین مشترک و چندین و چندطرح پتروشیمی و پالایشگاهی اهدافی هستند که مهندس زنگنه در برنامه کاری اش آنها را لیست کرده است، اما به نظر می‌رسد در این یک ماه و چند روز، نکته ای بس مهم و اساسی از چشمان تیزبین وزیر نفت دور مانده است، به باور نگارنده و اهالی بی‌طرف در حوزه رسانه، این نکته و موضوع مهم همانا در بی‌توجهی به جایگاه بسیار تخصصی و حرفه ای روابط عمومی وزارت نفت مستتر گردیده است. به بیان دیگر شوربختانه جایگاه پر اهمیت روابط عمومی وزارت نفت در سالهای اخیر بر اثر مدیریت های غیر تخصصی و بعضاً سلیقه ای خسارت های قابل لمس و جدی دیده است، تا جایی که در برهه کنونی نه رسانه ها و ارکان خبر از احوالات روابط عمومی نفت با خبرند و نه روابط عمومی از احوالات رسانه ها! بی خبری محض در روتیتر است و بی اعتنایی حاد در سر تیتر! لامحاله رسانه های نوشتاری، شنیداری، دیداری و سایبری در سالهای گذشته از وجود روابطی بر پایه منطق ، سلامت کاری و ارتباط متقابل با روابط عمومی وزارت نفت دور افتاده اند و این فضای رابطه تنها با تعداد انگشت شماری رسانه های خاص آن هم از نوع روابط خاص پیوند خورده است، حال آن که در یک روابط عمومی حرفه ای و کارآمد، اصل ارتباط سالم و کاملاً تعریف شده با همه جریان ها و رسانه های خبری از هر جنسی یک ضرورت انکار ناپذیر است. بی اعتنایی به رسانه ها و بی محلی به اهالی مطبوعات تا جایی پیش رفته که رکن چهارم دموکراسی برای تهیه برخی اخبار مورد نیاز خویش دست به دامان خبرگزاری ها و منابع بیگانه می شود تا روابط عمومی نفت که این موضوع موجب تاثر و تاسف فراوان است. بی تردید همانگونه که نفت به مدیری استراتژیک از جنس خودش نیاز دارد، روابط عمومی نفت هم به فردی متخصص، با تجربه و کارکشته از جنس خود نیاز دارد. بایستی بپذیریم که روابط عمومی و مدیریت بر این حوزه ابزار و لوازم خاص خود را می طلبد، بی شک این حوزه، جایگاهی تشریفاتی و یا فرمایشی نیست که هرکسی به اقتضای نداشتن جایگاه و از روی ناچاری این صندلی را اشغال کند. در همین باره بسیار شایسته است که یاد کنیم از پروفسور حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران که اتفاقاً همین روزها با سالگرد تولدش مصادف گردیده است، وی درباره روابط عمومی می گوید: ‌روابط عمومی در متن است، نه در حاشیه، ضرورت است نه لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوییم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی است که دارد. لامحاله در این نوشتار قصد نداریم که برخی را منکوب و نکوهش کنیم، بلکه مقصود آن است که بگوییم هرکس بایستی سرجای خود باشد تا اهداف صنعت نفت محقق شود. به بیان دیگر، بایستی بپذیریم که روابط عمومی علاوه بر آنکه یک مسوولیت و رویه ای جاری است به فردی علاقمند و عاشق کار در این حوزه نیاز دارد. فردی به تمام معنا عملگرا و از جنس رسانه.کلام پایانی اینکه درخواست از آقای زنگنه برای استفاده از مدیری تخصص گرا و عاشق به کار در روابط عمومی وزارت نفت نه یک مطالبه شخصی که مطالبه ای عمومی است، به بیان دیگر به همان اندازه که انتصاب معاونت های وزیر در شرکت‌های اصلی نفت مهم و راهبردی است ، به همان اندازه هم انتخاب مدیری از جنس رسانه و آزمون پس داده و کارکشته در راس روابط عمومی وزارت نفت از نان شب هم برای این صنعت واجب تر است، تا بدین سان روابط آسیب دیده نفت و رسانه در سالهای اخیر در سریع ترین زمان ممکن التیام یابد. پر واضح است که انعکاس شایسته اخبار نفت و توسعه پروژه ها و برنامه های این صنعت در میان آحاد جامعه و حتی بازتاب آن در رسانه های خبری دنیا، با یک روابط عمومی کارآمد، حرفه ای و حساب پس داده نمود و جلوه بسیار بیشتری خواهد یافت.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد