درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52754صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 20 تیر 1402 - 13:22
تمایل «نسل z» به مشاغل سنتی نسل‌های پیش از خود
نسل z به جوان‌ترین نسل این دوران گفته می‌شود، یعنی کسانی که بعد از سال ۱۹۹۶ میلادی (۱۳۷۵ خورشیدی) به دنیا آمده باشند. مهم‌ترین مشخصه این نسل غوطه‌وری آنها در دنیای دیجیتال است. به‌طور کلی می‌توان گفت متولدان دهه ۷۰ خورشیدی نسل z در ایران هستند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || با وجود ظهور رسانه‌های اجتماعی و فراگیر شدن اقتصاد خلاق، بیشتر نسل z یا همان نسل اینترنت به همان مشاغل سنتی نسل‌های پیش از خود علاقه‌مند هستند.

نسل z به جوان‌ترین نسل این دوران گفته می‌شود، یعنی کسانی که بعد از سال ۱۹۹۶ میلادی (۱۳۷۵ خورشیدی) به دنیا آمده باشند. مهم‌ترین مشخصه این نسل غوطه‌وری آنها در دنیای دیجیتال است. به‌طور کلی می‌توان گفت متولدان دهه ۷۰ خورشیدی نسل z در ایران هستند.

به گزارش آکسیوس بر اساس نتایج یک تحقیق، جوانان امروزی تمایل بیشتری به پیشرفت شغلی دارند، اما همچنین با دنبال کردن مشاغلی به عنوان «مدیرعامل، پزشک و مهندس» به دنبال ثبات هستند.

نمونه‌هایی از «نسل z» که موضوع این مطالعه بوده‌اند، گفته‌اند که مهم‌ترین اهداف شغلی آنها «تاجر، پزشک و مهندس» بودن است. «هنرمند» نیز مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.

این مطالعه همچنین نشان داده است که نسل z به طور کلی، شرکت‌های بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهد. «۵۸ درصد» از آنها گفته‌اند که به جای یک شرکت نوپا یا یک شغل دولتی، ترجیح می‌دهند که در یک شرکت بزرگ یا متوسط کار کنند و تنها ۱۴ درصد آرزوی کار برای دولت را داشته‌اند.

لازم به ذکر است که طبق نتایج این نظرسنجی انگیزه اصلی جوانان برای پیشرفت در حرفه خود، رضایت شخصی (۴۹درصد) و پس از آن ثروت (۲۵درصد) عنوان شده است.

برخلاف نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهد نسل z بیشتر از نسل‌های قبلی به نگرش کارفرمایان خود در مورد مسائل اجتماعی اهمیت می‌دهد، تنها ۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که تأثیر اجتماعی، عامل اصلی آنها در کار است.

نسل z همچنین روند «ترک بی سر و صدا» را هدایت می کند، به طوری که ۸۲ درصد از آنها می‌گویند ایده انجام حداقل‌های لازم برای حفظ شغلشان، زیبا یا بسیار جذاب است.

متین میررمضانی، مدیر مرکز تحقیقات نسل، می‌گوید: «محبوب‌ترین مشاغل در میان جوانان، مشاغلی هستند که پتانسیل‌های با درآمد بالایی دارند،آنها این را بهترین راه برای رسیدن به رضایت و شادی شخصی می‌دانند.»

آنها مسیر شغلی خود را به خودی خود یک هدف نمی‌دانند، بلکه به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به هدف می‌بینند./ صدای

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد