درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52734صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 17 تیر 1402 - 16:22
نقش روابط عمومی در بحران‌ها و شرایط سخت اجتماعی
آرام رشیدی؛ عضو هیأت مدیره و معاون پشتیبانی و امور اقتصادی بیمه نوین - اینکه یک روابط عمومی بتواند پیام، طرح ها و ایده های خود را همسو با شرایط کنونی جامعه و یا با درک درست و متقابل از آنچه در پشت دیوارهای سازمان خود رخ می‌دهد، سامان دهد، امری سهل نبوده و به متخصصانی با بینش غیرجانبدارانه و مجهز به دانش جامعه شناسی نیاز دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || این مسئله انکار ناپذیر است که در سال‌ های گذشته شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور به گونه ای رقم خورد که جامعه به سمت و سوی آنچه از آن بحران یاد می شود سوق پیدا کرده است. شرایطی که قطعا برندها و کسب و کارها را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. شرایطی که شاید برخی کسب و کارها را در بن بست ارتباطی قرار داده و در موضع انفعال قرار دهد. حقیقت اما این است که روابط عمومی به عنوان نهادی که از آن به عنوان پل شفاف درون و برون سازمان یاد می‌شود، در شرایط بحران، نقش ویژه، مؤثر و راهبرانه ای را می تواند برعهده گیرد.

به جرأت می‌توان گفت که در زمانه‌ای که جامعه از لحاظ جامعه شناسی، اقتصادی و جنبه‌های دیگر در مرحله آسیب قرار دارد،
روابط‌عمومی یک برند یا سازمان بر لبه پرتگاهی قرار دارد که می‌تواند یا با یک اقدام به ظاهر ساده مجموعه خود را به به وادی سقوط بکشاند و یا با ابتکارعمل، هوشمندی و آگاهی اجتماعی خود، نه تنها اعتماد افکار عمومی را به دست آورد بلکه اعتبار ویژه‌ای نیز برای برند خود رقم زند.

سال‌ها میان متخصصان علم روابط عمومی و بازاریابی این سئوال مطرح بوده است که نقش این حوزه کلیدی در سازمان‌ها، کجا و چگونه از «تبلیغات صرف» و یا «بلندگوی سازمان» خارج می‌شود؟

در پاسخ باید از عملکرد هوشمندانه ارتباطی روابط‌عمومی در شرایط خاص اجتماعی و یا مدیریت بحران یاد کرد. این بخش، یکی از آن حوزه‌هایی است که روابط عمومی می تواند از پوسته و برچسب همیشگی “تبلیغات” بیرون آمده و عملکردی ثمربخش داشته باشد. در چنین شرایطی است که روابط عمومی می‌تواند یا ساز خود را همنوا با شرایط برون سازمان کوک کرده یا مصداق گفته شاعر باشد که “هر سازی که می‌بیند بدآهنگ است” از یاد نبریم که در فضای اطلاعاتی امروز، هیچ عملی از یک سازمان به دور از نگاه های تیزبین مخاطبان فضای مجازی نیست. یک تبلیغات محیطی، حضور یک برند در رویدادی خاص، انتشار یک محتوا در صفحات مجازی برند هر کدام اگر متناسب با به اصطلاح حال و هوای کنونی جامعه نباشد می‌تواند به مثابه خنجری بر علیه کل سازمان عمل کند. مخاطبی که شاید حتی از اهداف اصلی یک سازمان باخبر نیست و تنها ” آنچه انتشار یافته” را مشاهده کرده است. به بیان دیگر در حوزه روابط عمومی الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند هم نجات بخش باشند و هم آتش بحران‌ها را شعله ور سازند.

با این وجود، اینکه یک روابط عمومی بتواند پیام، طرح ها و ایده های خود را همسو با شرایط کنونی جامعه و یا با درک درست و متقابل از آنچه در پشت دیوارهای سازمان خود رخ می‌دهد، سامان دهد، امری سهل نبوده و به متخصصانی با بینش غیرجانبدارانه و مجهز به دانش جامعه شناسی نیاز دارد.

گاهی لازم است یک متخصص روابط عمومی خود را بیرون از گود سازمان خود دیده و با نگاهی همدلانه به آنچه می‌خواهد به عنوان سخنگوی یک سازمان انتشار دهد، بیندیشد. در شرایط بحران قطعا هر پیام باید از جنبه های مختلف بررسی و در اتاق های فکر با حضور متخصصان جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی و علم بازاریابی به مشورت گذاشته شود و در بسیاری از مواقع ضروری است که روابط عمومی جلسات مشترکی را با دیگر بخش های سازمان تشکیل داده تا محصول، خدمت یا اهداف مجموعه، نسبت به شرایط کنونی جامعه بازنگری شود.

و از یاد نبریم که امروزه روابط عمومی پویا، دیگر نه تنها محدود به تبلیغات نشده بلکه از حوزه تولید خبر و محتوا نیز فراتر رفته است و یک مجموعه چند سویه به حساب می آید که از یک سو با دانش جامعه شناسی خود می‌تواند در بخش “مسئولیت اجتماعی” پروژه ها و طرح های نوآورانه ای را ایجاد کند که هم با فضای جامعه همخوانی داشته و هم با اهداف سازمان، یکپارچه باشد و از سوی دیگر با بهره گیری درست از بستر فضای شبکه های اجتماعی، حضوری هدایت گر و راهبرانه در راستا نفوذ به افکار عمومی داشته باشد.
 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد