درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 16:43   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52685صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 12 تیر 1402 - 14:05
میراث گرانبهای صنعت فولاد کشور را دریابید
ضرورت ایجاد موزه صنعت فولاد کشور
مجید مرادیان روزنامه نگار و کارشناس روابط‌عمومی - فکر راه اندازی چنین موزه ای در دهه هشتاد در "مادر، صنعت فولاد کشور" یعنی ذوب آهن اصفهان، کلید خورد و خبر آن نیز در بعضی رسانه های کشور منعکس گردید. اما به دلائل مختلف، از جمله عدم وجود ساختار و برنامه هدفمند، و از طرفی با تغییر مدیریت ها و وجود سلایق شخصی مدیران ادواری در این حوزه و عدم حمایت جدی متولیان حوزه میراث فرهنگی، تاکنون این مهم مسکوت مانده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یکی از آرزوهای دیرینه ملت بزرگ ایران داشتن کارخانه فولاد و دست یابی به این تکنولوژی بود. این مهم پس از فراز و نشیب‌های زیاد، بالاخره در دهه چهل محقق گردید و توسعه صنعت فولاد کشور را رغم زد.


از آرزو ها و ضرورت های دیگر در این زمینه، شکل گیری موزه ویژه صنعت فولاد کشور و نمایشگاه دائمی از دستاوردها و افتخارات این صنعت می باشد. گرچه تفکر راه اندازی چنین موزه ای در دهه هشتاد در "مادر، صنعت فولاد کشور" یعنی ذوب آهن اصفهان، کلید خورد و خبر آن نیز در بعضی رسانه های کشور منعکس گردید. اما به دلائل مختلف، از جمله عدم وجود ساختار و برنامه هدفمند، و از طرفی با تغییر مدیریت ها و وجود سلایق شخصی مدیران ادواری در این حوزه و عدم حمایت جدی متولیان حوزه میراث فرهنگی، تاکنون این مهم مسکوت مانده است.

 

متاسفانه در طی گذشت پنجاه و هفت سال از راه اندازی ذوب آهن اصفهان، بخاطر عدم وجودساختار و مکانی مناسب جهت حفظ آثار و دستاوردها، بسیاری از این میراث های گرانبها از دست رفته و برخی هم که موجود است روبه فراموشی و نابودی است. از اینرو می طلبد که تا دیر نشده، با ایجاد مکانی مناسب در گنجینه ای ویژه، کلیه اسناد و دستاوردهای صنعت فولاد کشور، بویژه ذوب آهن اصفهان، حفظ و نگهداری شود.


شایسته است که مسئولین و متولیان مربوطه از جمله: وزارت خانه های میراث فرهنگی ، صمت، تعاون، کار ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای محترم هیات دولت، این موضوع مهم را در دستور کار قرار دهند تا بتوان از دستاوردهای ارزشمند صنعت فولاد کشورمان حفظ و نگهداری نمود.


* چند نکته در خصوص راه اندازی موزه صنعت فولاد کشور:


صنعت فولاد، از صنایع زیرساختی و مهم محسوب می شود و به خاطر فواید کثیرش، بسیار مورد حمایت است. این صنعت در توسعه هر کشوری نقش بسیار مهمی ایفا می کند. در ایران نیز تولید و مصرف فولاد قابل توجه و تأثیر زیادی بر رشد و شکوفایی کشور داشته و دارد. مصرف سرانه فولاد نشانگر توسعه یک کشور است و ایران در بین کشورهای اسلامی در مصرف سرانه فولاد رتبه اول را دارد.


صنایع فولاد ایران یکی از بزرگترین و مهمترین صنایع فلزی کشور است که در تولید و فرآوری فولادی و محصولات مرتبط، اشتغال زایی و قطع وابستگی به خارج نقش بسیار مهمی دارد.


گرچه استفاده از فولاد در بعضی از متون به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد اما با این حال از قرن 19 میلادی و با ظهور انقلاب صنعتی، فولاد به تدریج سر از صنایع دیگری از جمله خودروسازی یا کشتیرانی و... در آورد.


همانطور که می دانیم در آثار و منابع دینی از جمله "قرآن مجید" به آهن و منافع زیاد آن اشاره مستقیم شده است. هم اکنون نمونه هایی از مصنوعات آهن و فولاد را در موزه ها و اماکن بازمانده تاریخی در سطح جهان مشاهده می کنیم. مصادیق و نمونه های این آلیاژ منحصر به فرد و کارآمد در تولید ابزار کشاورزی، ادوات جنگی و شکار، لوازم منزل و بخشی از معماری از زمان های دور تا کنون خود را بطور ملموس نشان داده است و جای نگرانی است که بسیاری از این مصنوعات و میراث ارزشمند که به دست صنعتگران ایران زمین در دوره های مختلف تاریخی شکل گرفته، در موزهای خارج از کشور نگهداری شوند.!


//ذوب آهن اصفهان، میراث و "تاریخ صنعتی شدن ایران" //


تولید و استفاده از آهن و صنایع فولاد بصورت انبوه و کارخانه ای از سه قرن پیش موضوع مورد تاکیدی در ایران بود. با وجود همه اصراری که برای راه اندازی کارخانه ذوب آهن در ایران وجود داشت، اما همیشه با موانع زیادی از طرف کشورهای استعمارگر و زیاده خواه و همچنین عوامل و مزدوران داخلی آنها مواجه می شد تا اینکه این آرزوی دیرینه، طی سال‌های 1344(انعقاد قرارداد) و 1346(کلنگ زنی و آغاز ساخت) در منطقه دشت طبس اصفهان (زرین شهر) محقق شد و در سال 1351 با اولین ذوب چدن از مجرای کوره بلند شماره یک ، شور، شادمانی و غرور ملی همه کشور را فراگرفت و مسیر توسعه صنعت فولاد کشور هموار شد.


ذوب آهن اصفهان به عنوان "مادر، صنعت فولاد کشور" و به قول بعضی از بزرگان کشور موتور محرکه و پیشران صنایع فولاد کشور محسوب می گردد.


طی سال‌های گذشته(قبل از خصوصی شدن صنایع)، بسیاری از معادن کشور متعلق به این شرکت و تحت مدیریت آن بوده است و بسیاری از آثار ارزشمند حاصله، هنوز در معادن کشور و صنایع دیگر به چشم می خورد و اراده جدی برای جمع آوری و حفظ این آثار وجود ندارد. بنابر این داشتن موزه و نمایشگاه دائمی و ویژه از آثار و مفاخر این صنعت بزرگ در جهت حفظ و ماندگاری آنها و انتقال به نسل های ٱینده بسیار ضروری است.


دستاوردها، آثار و مفاخر ارزشمند صنعت فولاد کشور بسیار گسترده است و بیشتر این آثار متعلق به ، ذوب آهن اصفهان و مجوعه های وابسته است. بجاست که موزه و نمایشگاه دائمی صنعت فولاد در آغوش "مادرصنعت کشور" ، پایه ریزی و ایجاد شود تا ضمن جمع آوری کلیه اسناد و آثار، بتوان دستاوردهای دیگر حوزه های صنعت و معدن و صنایع معدنی دیگر را هم در آنجا به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/

 



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد