درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 11:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5267صفحه نخست » گزارششنبه، 30 شهریور 1392 - 08:17
روابط عمومی و تبلیغ آثار سینمایی
روابط عمومی آثار سینمایی که به مثابه پل ارتباطی اهالی رسانه با دست اندرکاران یک فیلم محسوب می شود، اما...
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی آثار سینمایی که به مثابه پل ارتباطی اهالی رسانه با دست اندرکاران یک فیلم محسوب می شود، اکنون به سدی در برابر حوزه اطلاع رسانی تبدیل شده است.

به گزارش شارا به نقل از ایرنا، روابط عمومی به عنوان هنر هشتم شناخته می شود اما جایگاه این بخش به حدی در عرصه فرهنگ و هنر نزول کرده که شاید دیگر این بخش را نتوان حتا هنر نامید و روابط عمومی بیشتر به فضایی دور همی برای افراد بیگانه با این عرصه تبدیل شده است.
این امر بخصوص در بخش فیلم های سینمایی به وضوح دیده می شود تا جایی که بسیاری از روابط عمومی های آثار سینمایی عمدتا به دست افراد بی تجربه و غیر متعهد سپرده می شود تا جایی روابط عمومی ها حتا بسیاری از خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاری های اصلی را نیز نمی شناسند و درک درستی از دروازبانی خبر ندارند.


به عقیده بسیاری از فعالان عرصه رسانه، موارد یادشده تنها معضل روابط عمومی های فیلم های سینمایی نیست و گزینشی کارکردن افرادی که در این جایگاه قرار دارند از دیگر معضلات این بخش به شمار می رود. تا جایی که مدیران روابط عمومی بجای اینکه به پل ارتباطی یک اثر سینمایی با رسانه ها تبدیل شوند به سدی در برابر رسانه ها و مطبوعات تبدیل شده و بعضا اخبار فیلم مورد نظر را به رسانه هایی که خود در آن فعالیت کرده و یا مورد اقبالشان بوده، ارایه می شود و از ظرفیت های دیگر رسانه ها در این بخش استفاده نمی شود.


فارغ از رویکرد غیر حرفه ای که در این سالها در سینمای ایران در عرصه روابط عمومی فیلم رخ می کند، به تازگی پدیده ای دیگر به این عرصه افزوده شده و آن تولید فیلم به دور از فضای رسانه ای است و فیلمسازان با این استدلال که رسانه ها ممکن است برای یک اثر حاشیه سازی کنند مانع از ارتباط رسانه ها با دست اندرکاران یک اثر سینمایی می شوند.


این در حالی است که همین فیلمسازان در زمان اکران آثار خود برای درج مطالب به اصطلاح مثبت و گفت وگوهای متعدد، دست به دامان رسانه ها شده و از آنان برای کمک کردن به معرفی و فروش یک فیلم کمک می خواهند.
در اینکه رسانه ها و مطبوعات باید به سینمای کشور و ایجاد رغبت در مخاطبان برای تماشای یک اثر سینمایی و رونق هنرهفتم کمک کند، شبهه ای نیست اما اینکه فیلمسازان به رسانه ها نگاه ابزاری داشته باشند، تاسف برانگیز است.


بسیاری از فیلم های کنونی که در مراحل تولید به سر می برند در شرایط یادشده قرار دارند و رویکرد منظور نیز از طریق افراد غیرحرفه ای و در کسوت روابط عمومی فیلم به ان دامن زده می شود، آزار دهنده است.
کارشناسان معتقدند که روابط عمومی در فضای کنونی سینمای ایران بیشتر به محلی برای حضور آشنایان کارگردانان، تهیه کنندگان و دیگر عوامل یک اثر تبدیل شده و ذوق افراد کارنابلد برای دیدار با برخی بازیگران گاه سبب می شود که ارتباط با رسانه ها به دست فراموشی سپرده شود.
به هر حال در بخش روابط عمومی و ایجاد پل ارتباطی با رسانه ها بوِیژه در فرآیند تولید آثار سنیمایی بازنگری اساسی با رویکرد حرفه ای ضروری است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد