درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52646صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 6 تیر 1402 - 12:29
ارتباطات سیاسی
قربانعلی تنگ شیر استاد دانشگاه - روابط عمومی سیاسی یعنی همان کارکردهایی که نظام روابط عمومی می تواند به صورت حرفه‌ای در تصمیم گیرهای سیاسی داشته باشد. باید یک نظام رسانه‌ای مدرن داشته باشیم روابط عمومی به عنوان یک زیر نظام از مجموعه کلان دولت است نظام رسانه ای باید بتواند اولویت ها، محدویت ها، مطالبات و خواسته های مردم و افکار عمومی را خارج ار نهاد قدرت به کمک روابط عمومی پیگیری کند.
  

با افزایش سطح سواد اعم از سواد اطلاعاتی، سواد آموزشی، سواد آکادمیک به ویژه سواد رسانه‌ای در جهان نیاز به ارتباطات سیاسی از اهمیت ویژه برخوردار است.


هر چه بیشتر به سوی آینده می رویم سهم و تاثیر گفتمان های خرد از رهگذر شبکه های اجتماعی بر جامعه شبکه ایی یا جامعه اطلاعاتی خیلی بیشتر می شود.


برای ارتباطات سیاسی باید حتماً به مطالعه رسانه های جدیدتر در ساحت سیاست پرداخته شود ما در ارتباطات سیاسی نیاز به مشاوران سیاسی و تبلیغاتی داریم که با استفاده از رسانه ها بتوانند به اهداف سیاسی مورد نظر خود تحقق بخشند و بتوانند مسیر انتقادی را یاد دهند. یکی از حوزه های مهم ارتباطات سیاسی انتخابات است که رسانه ها در آنجا بر مشارکت سیاسی اثر گذار می شوند و اهمیت ارتباطات سیاسی به‌خوبی دیده می‌شود و همه ما باید به یک سری واقعیت‌های اجتماعی تن بدهند و این موضوع مدیون شبکه های اجتماعی است و این امر به مرور سهم و جایگاه مردم را بالا می برد.


ارتباطات سیاسی سه ضلع دارد: حکومت کنندگان، حکومت شوندگان و ضلع سوم الیت های فکری هستند که همگی باید بتوانند با استفاده از رسانه ها ی جریان اصلی استیلای خود را قوام بخشند می توان با ا ستفاده از نخبگان سیاسی، تجاری و هنر به طور مستقیم از طریق رسانه‌های جمعی از جمله برنامه‌های متعدد تلویزیونی و روزنامه ها با مردم حتی با دیگر سیاستمداران ارتباط برقرار کرد. این ارتباط گونه ایی از ارتباط سیاسی است حتی ارتباط غیر مستقیم نخبگان با مردم نیز نوعی از ارتباطات سیاسی است حتی اعتراض توده مردم در جهان از طریق راه‌های خشونت‌بار یا صلح‌آمیز نوعی پیام دادن به دولت‌های خود محسوب می‌شود که بازهم ارتباط سیاسی اتفاق افتاده است.


ما در ایران منابع در حوزه ارتباطات سیاسی و حتی روابط عمومی سیاسی نداریم چون ارتباطات سیاسی در هر دوره‌ای از زمان متفاوت بوده با توجه به نوع حکومت ها به نیازهای جامعه خودشان سوگیری سیاسی گونه‌ها و جنبه های آن قدرت تاثیر رسانه ها در عصر جدید و نیز مالکیت رسانه‌ها از ستون‌های اصلی ارتباطات سیاسی در دنیای کنونی است ارتباطات سیاسی به شکل علمی و دقیق آن محصول عصر مدرن است ارتباطات سیاسی باید به عنوان واحد درسی در رشته های ارتباطات، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی تدریس شود تا مدیران آنها بتوانند حداقل با الفبای ارتباطات سیاسی که در دنیای کنونی نیاز اصلی گفتگو ها به حساب می آید آشنا شوند.


تعریف ارتباطات سیاسی از نظر (مایک راش): ( انتقال پیام های سیاسی از یک بخش نظام سیاسی به بخش دیگر و تولید پیام ها به خاطر تاثیرگذاری بر فرایند سیاستگذاری).


بخشی از ارتباط میان این دو طبقه مربوط به حوزه ارتباطات انسانی و قسمتی هم ارتباطات رسانه ای می شود یک سری پیام های سیاسی از طبقه حاکم می آید تاثیر می گذارد بازخورد می دهد که دوباره برمی گردد یعنی یک چرخش اتفاق می افتد.


روابط عمومی سیاسی یعنی همان کارکردهایی که نظام روابط عمومی می تواند به صورت حرفه‌ای در تصمیم گیرهای سیاسی داشته باشد. باید یک نظام رسانه‌ای مدرن داشته باشیم روابط عمومی به عنوان یک زیر نظام از مجموعه کلان دولت است نظام رسانه ای باید بتواند اولویت ها، محدویت ها، مطالبات و خواسته های مردم و افکار عمومی را خارج ار نهاد قدرت به کمک روابط عمومی پیگیری کند.


ارتباطات سیاسی که به مثابه استفاده از ابزار ارتباطی در حوزه سیاسی می باشد را جدی بگیریم یاد بگیریم و عمل کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد