درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52639صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 6 تیر 1402 - 11:34
توانمندسازی روابط عمومی‌ها یک اصل است
حمید صبری در کارگاه آموزشی توانمندسازی روابط‌عمومی ویژه مدیران روابط عمومی‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: توانمندسازی روابط عمومی‌ها موجب پویایی آن‌ها می‌شود و نفوذ کلام را بیشتر می‌کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || عضو انجمن روابط عمومی‌های جهان اسلام و مؤلف کتاب دایرةالمعارف روابط‌عمومی ایران گفت: توانمندسازی روابط‌عمومی‌ها یک اصل است و جهت توانمندسازی باید از اطلاعات، تجربه، آموزش، علم و عشق مدد بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حمید صبری در کارگاه آموزشی توانمندسازی روابط‌عمومی ویژه مدیران روابط عمومی‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: توانمندسازی روابط عمومی‌ها موجب پویایی آن‌ها می‌شود و نفوذ کلام را بیشتر می‌کند.

وی بابیان اینکه توانمندسازی روابط عمومی‌ها از طریق علمی، عملی، تکنولوژیکی و معرفتی و اخلاقی است تأکید کرد: هرچقدر توانمندی علمی روابط عمومی‌ها افزایش یابد، تشخیص حقایق بیشتر خواهد بود. فعالان روابط‌عمومی باید نظریات و تکنیک‌های روابط‌عمومی را از اساتید برجسته این رشته در کشور یاد بگیرند، تکنیک‌ها و نظریه‌هایی که بر اساس معیارهای پذیرفته‌شده فکری، عقلی، اندیشه‌ای، ملی و مذهبی خودمان است.

مؤلف کتاب دایرة‌المعارف روابط‌عمومی ایران همچنین بیان کرد: داشتن تجربه در روابط‌عمومی نیز مهم است و برای موفقیت در این عرصه باید از تجربه بزرگان و پیشکسوتان این عرصه بهره گرفته شود.

عضو انجمن روابط‌عمومی کشور با اشاره به اینکه امروزه مدیریت افکار، مدیریت انسان‌ها، اقتصاد، سیاست، علم و مدیریت در همه علوم اصلی اصل توانمندسازی را رقم‌زده است، افزود: پایه و اساس توانایی، دانایی است.

صبری افزود: سواد روابط‌عمومی نوعی درک متکی بر مهارت‌های انسانی، فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی است که بر پایه آن می‌توانیم در هزاره دانایی که ارتباط با مخاطبان تعاملی است به رسالت ذاتی خود بهتر عمل کنیم و برآیند آن توانمندی، هوشمندی و یکپارچگی خواهد بود.

وی ادامه داد: در دنیای امروزه سواد روابط‌عمومی و درک فناوری ارتباطی و اطلاعاتی بسیار مهم است. اما آنچه مهم است این است که مفهوم سواد نیز به‌مرورزمان سیر خود را طی کرده است و امروز شاهد مفهوم چند سوادی در جامعه هستیم. چراکه همراه تغییر و تحولات و پیشرفت‌ها آن‌هم با سرعت سرسام‌آور مقوله سواد نیز مدام در حال تغییر و پویایی است و با مفهوم کیفیت و استانداردهای سواد در حال تکامل است.

مؤلف کتاب دایرة‌المعارف روابط‌عمومی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ما با چند نوع سواد در جهان مواجهیم ادامه داد: سواد عمومی، سواد فرهنگی، سواد فناوری، سواد اطلاعاتی، سواد رسانه‌ای، سواد سیاسی و سواد اقتصادی ازجمله این‌ها است. امروزه کارشناسان و کارگزاران و دانش‌پژوهان عرصه روابط‌عمومی باید مسلح به جمیع سوادهای رایج روز شوند.

صبری بابیان اینکه روابط عمومی‌ها باید عزم خود را جزم کنند تا سطح سواد و آگاهی‌های مرتبط و موردنیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن افزایش دهند، افزود: امروز بی‌سواد کسی است که سواد فناوری ندارد.

این استاد ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی، مهندسی انسان را از کارها و رسالت‌های روابط‌عمومی برشمرد و توضیح داد: کار روابط‌عمومی با انسان‌ها است و بخشی از مدیریت آن‌ها را بر عهده دارد که هر میزانی کار روابط عمومی‌ها علمی‌تر شود اثرگذاری بسیاری دارد.

صبری اضافه کرد: بومی‌سازی در روابط‌عمومی به مفهوم تطبیق بافرهنگ و تثبیت و نهادینه کردن آن است و ضرورت دارد علم روابط‌عمومی را در کشور بومی‌سازی کنیم. برای بومی‌سازی روابط‌عمومی ما می‌توانیم زیرساخت‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی‌مان را در یک مجموعه انسانی سازگار کنیم که آن‌هم با پذیرش علم و دانش جدید و تکنولوژی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: بومی‌سازی یعنی ما بتوانیم روابط‌عمومی را با طبع ایرانی – اسلامی خودمان تطبیق بدهیم. نظریه‌ها، تعاریف، روش‌ها و الگوها را باید تطبیق بدهیم تا مطلوبیت رخ بدهد.

وی با اشاره به اینکه کتاب مهندسی روابط‌عمومی در شرف چاپ است بیان کرد: مهندسی روابط‌عمومی عبارت است از طراحی، نوسازی، بازسازی اساسی، بازتعریف سیستم روابط‌عمومی کشور به‌گونه‌ای که مطلوب باشد و هدف نهایی در همه اجزاء و ابعاد کار لحاظ شده و نمایان شود.

مؤلف کتاب دایرة‌المعارف روابط‌عمومی ایران بر لزوم ایجاد نظام‌مهندسی روابط‌عمومی در کشور تأکید کرد و گفت: ما در کشور 50 هزار نفر نیروی روابط‌عمومی داریم و ایجاد این نظام باعث خواهد شد تا نظارت لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: نظام‌مهندسی ایران می‌تواند مجموعه‌ای از قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، استانداردها و تشکل‌های جامع را دررسیدن به اهداف عالی تنظیم کند.

صبری گفت: وظیفه روابط‌عمومی به‌روزآوری اطلاعات علمی است و آن یک ضرورت برای مدیران است، لذا مطالعه روزآمد و آخرین کتاب‌ها مرتبط با تخصص روابط‌عمومی افق‌های جدید را در برابر چشمان کارگزار روابط‌عمومی می‌گشاید.

صبری ارتقاء معرفت و ایمان را نیز از رسالت آرمانی روابط عمومی‌ها دانست و گفت: شبهه شناسی و رفع شبهه‌ها از وظایف روابط عمومی‌های معرفتی است. معرفت نیز با خودسازی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد