درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52588صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 1 تیر 1402 - 22:47
آینده روابط‌عمومی‌‌ در ایران؟!؟
دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران - حال و روز پدیده‌ای به‌نام روابط‌عمومی‌ در ایران به‌طرز عجیب و غریبی با سیاست‌ها، اخلاق و رفتار دولت‌ها گره خورده است. اساسا روابط‌عمومی‌‌ در طول 70 سال گذشته هیچ‌گاه جایگاه علمی کاربردی معتبر و محترمی نداشته است؛ چرا که دولت‌ها همواره نگاه‌شان به آن؛ نگاهی ابزاری، گذرا، هیجانی و شعارگونه بوده و هست.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || حال و روز پدیده‌ای به‌نام روابط‌عمومی‌ در ایران به‌طرز عجیب و غریبی با سیاست‌ها، اخلاق و رفتار دولت‌ها گره خورده است. اساسا روابط‌عمومی‌‌ در طول 70 سال گذشته هیچ‌گاه جایگاه علمی کاربردی معتبر و محترمی نداشته است؛ چرا که دولت‌ها همواره نگاه‌شان به آن؛ نگاهی ابزاری، گذرا، هیجانی و شعارگونه بوده و هست.

 

هر دولتی که در این سال‌ها بر سر کار آمده با فشار افکار عمومی و نهادهای غیر دولتی به مقوله روابط‌عمومی پرداخته و لذا حق و حقوق این رشته غالبا بطور شایسته و بایسته ادا نشده است. نتیجه چنین وضعیتی؛ همانا حال ناخوش امروز روابط‌عمومی‌‌ و ارتباطات سازمان‌هاست. اصولا دولت‌ها چون برخاسته از یک نظام حزبی مقتدر و منسجمی نیستند؛ بالتبع با مقوله روابط‌عمومی‌‌ و ارتباطات نیز نتوانسته اند بطور علمی؛ نظام‌مند و نهادینه شده برخورد کنند.

 

از این رو؛ آینده روابط‌عمومی‌‌ شاید در هاله ای از ابهام و غبار است؛ مگر اینکه در سیستم حکمرانی کشور به عنوان یک ضرورت و یک دغدغه مورد عنایت قرار گرفته و ساز و کار مناسب و محکمی در قوانین و مقررات کشور برای آن ترسیم؛ ابلاغ و عملیاتی گردد. امروزه شاهد هستیم که دولتمردان بطور جانانه پای کار روابط‌عمومی‌‌ نیستند و در این حوزه به وظایف اساسی و ماموریت‌های ذاتی خود عمل نمی‌کنند در حالی که آنها پرچمدار و کانون توجه روابط‌عمومی‌‌ باید باشند زیرا این روابط‌عمومی‌‌ است که خصوصا در خارج از مرزهای کشور؛ اعتبار و اقتدار و موجودیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ما را می‌تواند مورد شناخت و معرفی قرار دهد که متاسفانه هیچ گاه حتی در قالب یک میزگرد دانشجویی تحلیلی و نقادانه مورد بحث و بررسی و چالش قرار نگرفته است.

 

به عبارت دیگر تاکنون هیچ یک از دولتمردان در یک جلسه پرسش و پاسخ تحلیلی با حضور اصحاب روابط‌عمومی‌‌ ننشسته اند که بررسی شود علل ناکامی های اقتصاد بین الملل ما و سایر حوزه ها از منظر روابط‌عمومی‌‌ چه بوده و چه کارهایی می‌شد کرد که اتفاق نیافتاده است.

 

ناخوش احوالی روابط‌عمومی‌‌ در کشورمان تا مادامیکه روابط‌عمومی‌‌ به مثابه یک "مرجع" قلمداد نشود ادامه یافته و شاید حادتر شود زیرا هر اقدامی در هر حوزه ای می‌بایست یک پیوست روابط‌عمومی‌‌ و ارتباطاتی داشته باشد تا صرفه و صلاح اقتصادی و کارایی و اثربخشی مطلوب را شاهد باشیم. اگر سازمان را به عنوان یک موجود زنده متشکل از اعضای مختلف در نظر بگیریم؛ روابط‌عمومی‌‌ در آن؛ وظیفه خونرسانی و تغذیه به همه بخش‌ها را بر عهده دارد و این امر تحقق نمیابد مگر آنکه قوه عاقله سازمان یعنی وزیر؛ رئیس؛ مدیر عامل و... ضرورت وجودی آن را بدرستی درک و فهم کرده باشند.

انتهای پیام/

 

 


 



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد