درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 17:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52587صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 1 تیر 1402 - 22:42
جای خالی روابط عمومی‌ در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور
داوود سلیمانی/ مدیر روابط‌عمومی‌‌ نیروگاه رامین اهواز - آنلاین بودن و رصد ۲۴ ساعته رویدادهای مرتبط با سازمان، اجرای دقیق و بدون خطا وظایف و اثرات مخربی که استرس بر روح و جسم کارگزاران روابط‌عمومی می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست. متاسفانه نادیده گرفتن آثار زیان بار «استرس» در بطن جامعه و بی توجهی قوانین و مقررات سازمانی به این موضوع به یکی از چالش های مغفول جامعه ما تبدیل شده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || همانطور که می دانیم روابط‌عمومی‌ به‌عنوان یکی از مشاغل پراسترس دنیا شناخته می شود که این موضوع حکایت از سختی کار و چالش های این شغل حساس و پرحاشیه دارد.


اهمیت این شغل پر تنوع و در عین حال پر استرس و حساس با گسترش، نفوذ و افزایش کارکرد رسانه های آنلاین و فضای مجازی هر روز بیشتر می شود و کارگزاران این حرفه نیز ناگزیرند با هوشیاری و تعقل بیشتری در جهت حفظ و کنترل احساسات، هیجانات، حواشی، هنجارها، بحران ها و رویدادهای روز پیرامون خود واکنش هایی سریع، منطقی و حرفه ای بروز دهند تا بتوانند در جهت حفظ و تقویت منافع کارکنان و سازمان خود گام بردارند.


آنلاین بودن و رصد ۲۴ ساعته رویدادهای مرتبط با سازمان، اجرای دقیق و بدون خطا وظایف و اثرات مخربی که استرس بر روح و جسم کارگزاران روابط‌عمومی می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست. متاسفانه نادیده گرفتن آثار زیان بار «استرس» در بطن جامعه و بی توجهی قوانین و مقررات سازمانی به این موضوع به یکی از چالش های مغفول جامعه ما تبدیل شده است.


این در حالیست که یک جامعه شاد، پویا و سرزنده با اهتمام همگانی بویژه سیاستگذاران و قانونگذاران قابل تحقق است و کارگزاران روابط‌عمومی‌‌ نیز می توانند بخشی از بازوی اجرایی این رویکرد باشند.


آنچه مسلم است آثار زیان‌بار استرس بر روح و جسم همه کارگزاران روابط‌عمومی‌‌ و لزوم قرار گرفتن این شغل و حرفه در فهرست مشاغل سخت و زیان آور است که سال هاست در پیچ و خم وعده های توخالی و لایحه های بی سرانجام نمایندگان مجلس و پیگیری های ناقص موسسات و اساتید روابط‌عمومی‌‌ کشور رها شده است.


بی تردید قرار گرفتن این شغل در فهرست مذکور دغدغه و خواست همه فعالین این عرصه در هر نوع سازمان، اداره و شرکت است اما آنچه بیش از هر چیزی دیگر مشهود است شرایط سخت کاری و محیط فعالیت مدیران و کارکنان روابط‌عمومی‌‌ شرکتها،کارخانجات و مراکز «صنعتی» است که با مخاطرات و حساسیت های بیشتری نسبت به سایر ادارات و سازمان ها همراه هستند.


به‌عنوان مثال چالش ها و مخاطراتی که عکاس روابط‌عمومی‌‌ یک شرکت یا کارخانه صنعتی به جان می خرد و همچون سایر کارکنان این صنایع در معرض خطر قرار می گیرد در مقابل عکاس یک اداره یا سازمان به مراتب بیشتر و متفاوت است.


در واقع می توان گفت حضور فعالین روابط‌عمومی‌‌ در محیط های بحران خیز، پر استرس و خطرناک و مواجهه روزانه در فضاهای پر سروصدا، پر حرارت، پر ارتعاش، مرتفع و حادثه خیز و آثار مخربی که این شرایط بر روح و جسم این فعالین می گذرد می تواند دلیل مهمی و محکمی بر لزوم قرار گرفتن شغل روابط‌عمومی‌‌ در فهرست مشاغل سخت و زیان آور است.


لذا از مدیران روابط‌عمومی‌‌ وزارت خانه ها بویژه وزارت خانه هایی که جنبه حاکمیتی بر صنایع و شرکت های دولتی و خصوصی پرمخاطره و دارای شرایط سخت کاری دارند انتظار می رود تا بطور جدی و عملی با حساسیت و توجه بیشتری به این مقوله بپردازند تا شاهد هم افزایی و ارتقا سطح کیفی کارگزاران این عرصه باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد