درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 18:17   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52587صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 1 تیر 1402 - 22:42
جای خالی روابط عمومی‌ در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور
داوود سلیمانی/ مدیر روابط‌عمومی‌‌ نیروگاه رامین اهواز - آنلاین بودن و رصد ۲۴ ساعته رویدادهای مرتبط با سازمان، اجرای دقیق و بدون خطا وظایف و اثرات مخربی که استرس بر روح و جسم کارگزاران روابط‌عمومی می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست. متاسفانه نادیده گرفتن آثار زیان بار «استرس» در بطن جامعه و بی توجهی قوانین و مقررات سازمانی به این موضوع به یکی از چالش های مغفول جامعه ما تبدیل شده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || همانطور که می دانیم روابط‌عمومی‌ به‌عنوان یکی از مشاغل پراسترس دنیا شناخته می شود که این موضوع حکایت از سختی کار و چالش های این شغل حساس و پرحاشیه دارد.


اهمیت این شغل پر تنوع و در عین حال پر استرس و حساس با گسترش، نفوذ و افزایش کارکرد رسانه های آنلاین و فضای مجازی هر روز بیشتر می شود و کارگزاران این حرفه نیز ناگزیرند با هوشیاری و تعقل بیشتری در جهت حفظ و کنترل احساسات، هیجانات، حواشی، هنجارها، بحران ها و رویدادهای روز پیرامون خود واکنش هایی سریع، منطقی و حرفه ای بروز دهند تا بتوانند در جهت حفظ و تقویت منافع کارکنان و سازمان خود گام بردارند.


آنلاین بودن و رصد ۲۴ ساعته رویدادهای مرتبط با سازمان، اجرای دقیق و بدون خطا وظایف و اثرات مخربی که استرس بر روح و جسم کارگزاران روابط‌عمومی می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست. متاسفانه نادیده گرفتن آثار زیان بار «استرس» در بطن جامعه و بی توجهی قوانین و مقررات سازمانی به این موضوع به یکی از چالش های مغفول جامعه ما تبدیل شده است.


این در حالیست که یک جامعه شاد، پویا و سرزنده با اهتمام همگانی بویژه سیاستگذاران و قانونگذاران قابل تحقق است و کارگزاران روابط‌عمومی‌‌ نیز می توانند بخشی از بازوی اجرایی این رویکرد باشند.


آنچه مسلم است آثار زیان‌بار استرس بر روح و جسم همه کارگزاران روابط‌عمومی‌‌ و لزوم قرار گرفتن این شغل و حرفه در فهرست مشاغل سخت و زیان آور است که سال هاست در پیچ و خم وعده های توخالی و لایحه های بی سرانجام نمایندگان مجلس و پیگیری های ناقص موسسات و اساتید روابط‌عمومی‌‌ کشور رها شده است.


بی تردید قرار گرفتن این شغل در فهرست مذکور دغدغه و خواست همه فعالین این عرصه در هر نوع سازمان، اداره و شرکت است اما آنچه بیش از هر چیزی دیگر مشهود است شرایط سخت کاری و محیط فعالیت مدیران و کارکنان روابط‌عمومی‌‌ شرکتها،کارخانجات و مراکز «صنعتی» است که با مخاطرات و حساسیت های بیشتری نسبت به سایر ادارات و سازمان ها همراه هستند.


به‌عنوان مثال چالش ها و مخاطراتی که عکاس روابط‌عمومی‌‌ یک شرکت یا کارخانه صنعتی به جان می خرد و همچون سایر کارکنان این صنایع در معرض خطر قرار می گیرد در مقابل عکاس یک اداره یا سازمان به مراتب بیشتر و متفاوت است.


در واقع می توان گفت حضور فعالین روابط‌عمومی‌‌ در محیط های بحران خیز، پر استرس و خطرناک و مواجهه روزانه در فضاهای پر سروصدا، پر حرارت، پر ارتعاش، مرتفع و حادثه خیز و آثار مخربی که این شرایط بر روح و جسم این فعالین می گذرد می تواند دلیل مهمی و محکمی بر لزوم قرار گرفتن شغل روابط‌عمومی‌‌ در فهرست مشاغل سخت و زیان آور است.


لذا از مدیران روابط‌عمومی‌‌ وزارت خانه ها بویژه وزارت خانه هایی که جنبه حاکمیتی بر صنایع و شرکت های دولتی و خصوصی پرمخاطره و دارای شرایط سخت کاری دارند انتظار می رود تا بطور جدی و عملی با حساسیت و توجه بیشتری به این مقوله بپردازند تا شاهد هم افزایی و ارتقا سطح کیفی کارگزاران این عرصه باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد