درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 01:11   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52549صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 27 خرداد 1402 - 14:38
مردم کدام کشورهای اروپایی به رسانه‌‌های دیجیتال بیشتر اعتماد می‌کنند؟
براساس یافته‌های این گزارش، «تیک‌تاک سریعترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد در سال گذشته میلادی بوده است». به صورت کلی، درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله که از تیک‌تاک استفاده می‌کنند از پنج درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ درصد در سال جاری افزایش یافته است که بالاتر از اسنپ‌چت (با ۳۵ درصد) و توییتر (با ۳۳ درصد) است. از هر پنج نفر نیز یک نفر از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله (معادل ۲۰ درصد) از تیک‌تاک به عنوان منبع خبری استفاده می‌کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یک مطالعه گسترده بین‌المللی نشان می‌دهد که تفاوت‌های زیادی بین کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در میزان اعتماد مردم به رسانه‌های خبری دیجیتال وجود دارد.

بر طبق یک گزارش، میزان اعتماد مردم به روزنامه‌نگاری به معنای عام آن در کشورهای مختلف تفاوت‌های بسیاری دارد.

براساس یافته‌های این گزارش، «تیک‌تاک سریعترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد در سال گذشته میلادی بوده است». به صورت کلی، درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله که از تیک‌تاک استفاده می‌کنند از پنج درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ درصد در سال جاری افزایش یافته است که بالاتر از اسنپ‌چت (با ۳۵ درصد) و توییتر (با ۳۳ درصد) است. از هر پنج نفر نیز یک نفر از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله (معادل ۲۰ درصد) از تیک‌تاک به عنوان منبع خبری استفاده می‌کنند.

گزارش «اخبار دیجیتال ۲۰۲۳» که توسط «موسسه رویترز» در روز ۱۴ ژوئن منتشر شد، نظر بیش از ۹۳ هزار نفر در ۴۶ کشور که نیمی از جمعیت جهان را پوشش می‌دهند، را مورد بررسی قرار داده است.

به صورت کلی، میزان اعتماد مردم به اخبار در سطح بین‌المللی دو درصد کاهش یافته است، به طوری که از هر ده نفر، تنها چهار نفر گفته‌اند که بیشتر اوقات به اکثر اخبار اعتماد دارند.

با این حال، در پس این رقم بین‌المللی، تفاوت عظیمی بین کشورهای مختلف وجود دارد.

بر اساس این اندازه گیری، مردم فنلاند با ۶۹ درصد بالاترین سطح اعتماد به خبر را دارند. از دیگر کشورهای اروپایی با سطح اعتماد بسیار بالا می توان به پرتغال، دانمارک، نروژ و سوئد اشاره کرد.

این گزارش حاکی از آن است که در کشورهایی مانند مجارستان و یونان که درجات بالاتری از قطبیت سیاسی در آنجا حکمفرماست، به نسبت اعتماد کمتری هم به رسانه‌ها وجود دارد.

در این گزارش اشاره شده است که یونان سالی را پشت سر گذاشته است که «مشخصه آن شکل گرفتن بحث‌های داغ درباره آزادی مطبوعات و استقلال رسانه‌ها بوده است».

با این حال، از این شاخص اندازه گیری که بگذریم، تفاوت‌هایی هم بین خبرگزاری‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، در بریتانیا، کشوری که تنها ۳۳ درصد مردم معتقدند که بیشتر اوقات به اکثر اخبار اعتماد دارند، بی‌بی‌سی مورد وثوق ۶۱ درصد مردم قرار دارد و سایر پخش‌کننده‌های اصلی رادیو تلویزیونی و برخی روزنامه‌ها هم از این نظر فاصله چندانی ندارند.


کاهش علاقه‌مندی به اخبار؛ علت امر چیست؟
 

علاوه بر این‌ها، این مطالعه جدید از کاهش زیاد شمار افراد علاقه‌مند به اخبار در برخی از کشورها حکایت دارد که باز هم تا حدی به دلیل قطبی شدن فضای سیاسی است.

با کاوش بیشتر در این آمار و ارقام، این گزارش به ما نشان می‌دهد که مردم در بسیاری از کشورها به طور ویژه‌ای سعی می‌کنند تا از اخبار دوری جویند.

بطوریکه وقتی از مردم پرسیده شد که «آیا این روزها در خود می‌بینند که برای دوری از اخبار فعالانه تلاش می‌ورزند؟» پاسخ دهندگان در کشورهای یونان و بلغارستان (هر کدام با ۵۷ درصد)، آرژانتین (با ۴۶ درصد)، لهستان (با ۴۴ درصد) و بریتانیا (با ۴۱ درصد) به این سوال پاسخ مثبت دادند.

نسبت افرادی که گفته‌اند شدیدا به اخبار علاقه‌مند هستند نیز در فرانسه و اسپانیا سقوط آزاد داشته است. فرانسه از ۵۹ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۳۶ درصد از در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و علاقه‌مندی مردم اسپانیا در مدت مشابه از ۸۵ درصد به ۵۱ درصد سقوط کرد.

این گزارش به نقل از دو فرد ناشناس که با آنها مصاحبه شده است، آورده است که یکی از پاسخ دهندگان اظهار می‌دارد که «به خاطر سلامت روانی‌ خود» گاهی مواقع مجبور شده‌اند از اخبار دوری کنند.

دیگری گفته است که به طور خاص سعی می‌کند تا از اخبار مربوط به اقتصاد بریتانیا اجتناب ‌کند «چرا که خیلی ناامید کننده هستند».
 

منبع: euronews
انتهای پیام/

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد