درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:10   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52445صفحه نخست » خبر یکجمعه، 12 خرداد 1402 - 17:32
فعالان روابط عمومی: تحصیلات آکادمیک به تنهایی کافی نیست
فعالان روابط عمومی تحصیلات دانشگاهی را به تنهایی برای فعالیت در این حوزه کافی نمی‌دانند آنها معتقدند کسب مهارت از فاکتورهای اصلی فعالیت در این حوزه است هر چند ارتباط کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند پس از مدتی با دانشگاه قطع می‌شود و فاصله بین دانشگاه و صنعت نقطه ضعف این حوزه نیز به‌شمار می‌آید.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || فعالان روابط عمومی تحصیلات دانشگاهی را به تنهایی برای فعالیت در این حوزه کافی نمی‌دانند آنها معتقدند کسب مهارت از فاکتورهای اصلی فعالیت در این حوزه است هر چند ارتباط کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند پس از مدتی با دانشگاه قطع می‌شود و فاصله بین دانشگاه و صنعت نقطه ضعف این حوزه نیز به‌شمار می‌آید.

 در نشستی که به میزبانی انجمن علمی- دانشجویی
روابط‌عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، موضوعاتی پیرامون روابط عمومی بخش خصوصی در ایران، چالش‌ها و تجربه‌ها، مقایسه سبک جدید روابط عمومی با سبک سنتی آن، واکاوی و بررسی تجربه بحران‌ها و رفع آنها و پرسش و پاسخ با دانشجویان و میهمانان حاضر پیگیری شد. مهارت‌افزایی و کافی نبودن صرف تحصیلات آکادمیک، فرآیند جذب نیرو از کارآموزی تا استخدام و چگونه فائق آمدن بر مشکلات و بحرا‌ن‌های شغلی از جمله موضوعات مور بحث و تاکید در این جلسه بود.


روابط عمومی چه چیزهایی نیست

حدیث خسروی، روابط عمومی تپسی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان‌ها گفت:« یکی از وظایف مهم و اصلی روابط عمومی‌ها خلق و نگهداری تصویر برند، نزد مخاطبان است و به اصطلاح روابط عمومی‌ها فرشته نگهبان برندها هستند. فعالان این حوزه باید ارتباط نزدیک و مستمری با مخاطبان خود داشته باشند تا تصویر برند در ذهن مخاطب ماندگار بماند.»

خسروی در ادامه گفت: «یکی از کارهای مهم تیم روابط‌عمومی در سازمان‌های امروزی رصد و مانیتورینگ رسانه‌ها و فضای جامعه است. ما باید نبض جامعه را در دست داشته باشیم تا از وضعیت موجود مطلع باشیم. هر چند که این کار سختی است و شاید صد در صد نتوانیم این کار را انجام دهیم. همچنین برند شخصی مدیران کلیدی سازمان‌ها از دیگر موارد مهم در کار ماست.»

خسروی به اهمیت تعریف مسئولیت اجتماعی در راستای گسترش دامنه ارتباطی و توسعه سازمان‌‌ها اشاره کرد و در رابطه با مدیریت بحران در این حوزه گفت: اطلاع از نحوه مدیریت بحران، آمادگی کمیته‌های بحران و آموزش اعضای تیم در رویارویی با مشکلات و بحران‌ها باید از قبل مشخص شده و به عبارتی تیم باید کمربند ایمنی خود را برای مواجهه با معضلات و چالش‌ها بسته باشد. اعضای یک تیم روابط عمومی همواره باید بحران‌ها را پیش‌بینی کند و آماده حل و رفع آنها باشد. اینجاست که بیشتر به اهمیت موضوع رصد و مانیتورینگ پی‌ می‌بریم. همچنین سطح بحران با توجه به فرهنگ جامعه و نوع مخاطب متفاوت است. فهم اجتماعی و درک این فرهنگ در بسترهای زمانی متفاوت از اهمیت بسزایی برخوردار است.


روابط عمومی و بازار نیازها

در این بخش احسان فدائی این پرسش را طرح کرد که روابط عمومی چیست و امروزه چه تخصص‌هایی در این حوزه نیاز است؟

نگار عرب، مدیر ارتباطات تپسی در رابطه با این سوال گفت: دانشگاه فضای بسیار خوبی برای یادگیری است و مطالبی که تدریس می‌شود می‌تواند در آینده کاری دانشجویان این رشته مفید و کارآمد باشد اما تحصیلات دانشگاهی به تنهایی کافی نیست و کسب مهارت و توانمندی در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. با انگیزه و علاقه وارد شدن و فعالیت کردن به این رشته و تلاش برای رشد و توسعه خود در سمت شغلی موجب بهتر شدن آینده تحصیلی و کاری می‌شود.


امیرحسن موسوی، مدیر ارتباطات دیجی‌کالا، با اشاره به این موضوع که در حوزه روابط عمومی تا حد زیادی رابطه صنعت با دانشگاه قطع می‌شود گفت:« فارغ‌التحصیلان پس از ورود به محیط کاری ارتباطشان با فضای دانشگاه قطع می‌شود و کسانی هم که مایل به ادامه دادن مسیرشان درون دانشگاه هستند ارتباطشان با صنعت و فضای بازار قطع می‌شود که این، اتفاق خوشایندی نیست. این دوگانگی و شکافی که در این حوزه نیز ایجاد شده باعث بروز پیامدهای منفی می‌شود.»

امیرحسین شعبانیان، مدیر روابط عمومی علی بابا در رابطه با این موضوع و خوشبینی نسبت به آینده ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: اشتغال در رشته تحصیلی و به‌کارگیری آموخته‌های دانشگاهی در محیط کاری اتفاق خوشایند و مطلوبی است. همچنین مسئله خلق در روابط عمومی جزو موضوعات جدی‌ای است که باید در پیش‌رو بیشتر به آن توجه و تاکید شود. فعالان حوزه روابط عمومی باید جسارت خلق موضوعات جدید و جریان‌سازی را داشته باشند زیرا که انجام کار به‌صورت یک‌شکل ممکن است همواره خروجی موثری به همراه نداشته باشد.

در ادامه مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی و شهروند شرکتی سامسونگ گفت: در کار روابط عمومی با افکار عمومی سر و کار داریم و راه ارتباطی، رسانه است. به دلیل اهمیت موضوع افکار عمومی باید جنس و نوع رسانه‌‌ای که از طریق آن مسیر ارتباطی‌مان را ترسیم می‌کنیم، بشناسیم. این ارتباط دو طرفه است و اگر ارتباط به درستی برقرار شود درک درستی (فهم مشترک) نیز شکل می‌گیرد. امروزه با توجه به توسعه سازمان‌‌ها و گسترش دامنه مخاطبان و افزایش سرویس و خدماتشان، روابط عمومی در قالب یک نفر تعریف نمی‌شود و کار، کار یک تیم است. در حال حاضر اهمیت روابط عمومی بیش از پیش شده است چون دیگر فقط با رسانه آفلاین سر و کار نداریم. تعدد رسانه‌های آنلاین و حتی ظهور رسانه‌های شخصی افراد در شبکه‌های اجتماعی مانند اینفلونسرها که به یک منبع معتبر و قابل اعتمادی تبدیل شده‌اند و بر افکار عمومی تاثیر گذارند، کار روابط عمومی را بیشتر و سخت‌تر می‌کند. به‌طور کلی با افزایش تعداد رسانه‌ها و به تبع آن بروز مشکلات و چالش‌ها، نیاز به روابط عمومی بیشتر می‌شود و سیر این نیاز صعودی است.

فیاضی همچنین درباره ویژگی‌های شخصیتی افراد فعال در این حوزه متذکر شد که به‌طور کلی در جهان شاغلان روابط عمومی بیشتر متشکل از بانوان است اما در ایران اینگونه نیست. ویژگی‌های شخصیتی زنانه مانند فن بیان، قدرت ارائه‌ و معرفی و شیوه توضیح دادن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این حوزه به شدت موثر است و کسب و تقویت آن برای هر دو جنسیت توصیه می‌شود.

فیاضی در رابطه با عنوان «شهروند شرکتی» چنین توضیح داد: شهروند شرکتی در واقع یک رویکرد جدید به مسئولیت اجتماعی سازمان‌هاست که کمپانی‌ها در کنار سودی که دارند، مجموعه فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ای را در نظر می‌گیرند که این احساس را به مخاطب منتقل کنند که ما نسبت به شما مسئول هستیم.


تازه نفس‌ها وارد بازار کار می‌شوند

فدائی دبیر نشست با اشاره به این موضوع که توانایی‌هایی مانند قدرت قلم، داشتن انگیزه، فعالیت و پویایی لازمه کار در این حوزه است، از مدیران روابط عمومی مدرن خصوصی پرسید که در فرآیند جذب و استخدام نیروی جدید چه مهارت‌ها و قابلیت‌هایی از نظر شما پراهمیت و در اولویت است؟ و شرایط احراز چیست؟

موسوی، مدیر ارتباطات دیجی‌کالا در این باره گفت:« کسانی که می‌خواهند در این بازار کار، نقش و مسئولیتی را بر عهده بگیرند بهتر است که سراغ فراگرفتن Data Since بروند. یادگیری این علم نه تنها در روابط عمومی موثر است بلکه در همه مشاغل مورد نیاز است اما سرعت استفاده از آن در حوزه ما بیشتر از سایر حوزه‌هاست. آشنا بودن با زبان‌های برنامه‌نویسی صرفا نتیجه‌بخش نیست. Data storytelling، قصه‌گویی با داده‌ها یکی از ترندهای بازار کار روابط عمومی است که به تازگی نیاز به وجود افراد متخصص در این زمینه به شدت حس می‌شود و در حال حاضر نیروی مستعد در این زمینه تقریبا وجود ندارد. فعالان این حوزه باید هدف‌گذاری بلد باشند، با شرایط کار در رسانه‌های اجتماعی آشنا باشند و از مهارت خوب نوشتن، آشنایی با جنبه‌های ادبی و زیبایی شناختی متن هم برخوردار باشند. کسانی که خواهان فعالیت در این حوزه هستند اما قدرت قلم ندارند کار برایشان تقریبا ممکن نیست. یکی از اصلی‌ترین وظایف روابط عمومی نشان دادن تصویر واقعی سازمان در بخش‌های مختلف به مخاطبان است.»

نگار عرب، معاون ارتباطات سازمان تپسی گفت: نکته‌ای که همواره در جذب نیروی کار جدید و کارآموز به آن دقت می‌کنم، مدل فکر کردن آنها به مسائل و قضایاست. اینکه افراد از چه زاویه‌ای به موضوعات نگاه می‌کنند اولویت من است. برای من مهم است که افراد دید بازاریابی داشته باشند و از زاویه بازاریابی به موضوعات و اتفاقات نگاه کنند. این بینش در ابتدا سخت به‌ دست می‌آید اما راهکارهایی وجود دارد که بتوان این مهارت را تقویت کرد. مطالعه Case Studyها یکی از این گزینه‌هاست که می‌توان دید و بررسی کرد که سایرین چگونه به مشکلات نگاه می‌کنند و آنها را حل می‌کنند، این روش به شما دید درستی ارائه می‌کند.

 

منبع: پیوست

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد