درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:05   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52367صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 8 خرداد 1402 - 09:03
هوش مصنوعی و آینده انسانی در شماره آخر ماهنامه مدیریت ارتباطات
شماره ۱۵۶ ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیر مسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی منتشر شد. پرونده اصلی این شماره درباره چت جی‌پی‌تی و فراگیری آن در هفته‌های اخیر است. این پرونده درباره این صحبت می‌کند که چت مصنوعی زبان‌مند چه تاثیر در آینده انسان دارد. در ادامه مروی کوتاه داریم بر شماره اخیر.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شماره ۱۵۶ ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیر مسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی منتشر شد. پرونده اصلی این شماره درباره چت جی‌پی‌تی و فراگیری آن در هفته‌های اخیر است. این پرونده درباره این صحبت می‌کند که چت مصنوعی زبان‌مند چه تاثیر در آینده انسان دارد. در ادامه مروی کوتاه داریم بر شماره اخیر.


تاریخ برای درس گرفتن، نه گزارش کردن

گفت‌وگوی ماه این شماره با یاسر خوشنویس درباره کتاب «نبرد سیم‌ها» و مطالعات تاریخ فناوری است. فناوری یکی از مهم‌ترین پدیده‌های بشری و یکی از تاثیرگذاترین عناصر شکل‌گیری انسان امروز است. در جهان و به‌تبع آن ما ایرانیان، کمتر فناوری را از بعد تاریخی و فلسفی مورد تفقد قرار دادیم. نادر کتاب‌ها و پژوهش‌های می‌بینیم که به تأثیر دوگانه فناوری و اجتماع در ایران پرداخته باشد. گویی فناوری یک چیز بدیهی و مشخص است که هیچ نیازی به مطالعه ندارد. یاسر خوشنویس یکی از معدود پژوهشگرانی است که در این حوزه فعالیت  و به قول خودش ابرپروژه تاریخ فناوری در ایران را دنبال می‌کند. خیلی وقت نیست که از او کتابی با نام «نبرد سیم‌ها؛ رسانه‌های جدید و  قدرت در عصر قاجار و پهلوی» توسط نشر کرگدن منتشر شده است. خوشنویس در این کتاب به تاریخ فناوری‌های ارتباطاتی از تلگراف به این‌سو پرداخته است. پژوهشی که به لحاظ تاریخی از قاجار تا دهه 90 شمسی ادامه داشته و سراغ شبکه‌های اجتماعی در ایران هم رفته است اما بنا‌ بر ملاحظاتی آن فصل در نسخه نهایی کتاب نمی‌آید و کتاب بعد از تلگراف به رادیو و تلویزیون و تأثیرات اجتماعی-سیاسی آن توجه می‌کند.

از واقعه‌ای تو را خبر خواهم کرد

پرونده‌‌ی اصلی شماره ۱۵۶ ماهنامه مدیریت ارتباطات درباره  نسبت هوش مصنوعی و آینده انسانی است. پژوهشگران فناوری می‌گویند این نسخه‌ای که از چت جی‌پی‌تی و موارد مشابه به عرضۀ عمومی رسیده نسخه ابتدایی است. نسخه‌های به مراتب پیشرفته‌تری هم هست که صاحبانش به دلایلی ارائه نمی‌دهند. یکی از این دلایل ناتوانی بشر برای مواجهه با آن است. هوش مصنوعی توسعه‌یا‌فته چنان است که تقریبا تمام مشاغل را حذف خواهد کرد. چرا که تلفیق ربات‌هایی که پیشتر هم بودند و به لحاظ فیزیکی بسیار پیشرفت کرده‌اند با هوش مصنوعی زبان‌مند تقریبا هر کاری را برای این موجود ممکن خواهد کرد. زندگی انسان از پس این تحول چه می‌شود؟ در این پرونده آثاری از نوام چامسکی، کنان مالک، لری کلارک، صوفیا نصرالهی، رضا شاه‌نظر، الکس اولیویرا، محسن محمودی  و... می‌خوانیم.

از منتقدان سعدی تا سیاست‌ورزی توئیتری

اما دیگر مطالب این شماره؛ «خدا مرگت بدهد سعدی» یادداشتی از بهروز غریب‌پور دربارۀ بدگویی بعضی از روشنفکران در حق شیخ اجل در این شماره است. نیوشا طبیبی در صفحه زیباشناسی غذا از زعفران و تاریخ این گیاه ارزشمند گفته است. اشکان قشقایی طبق روال صفحه جعبه سفید که درباره وجوه ارتباطاتی معماری است، درباره فضا، زمان و معماری نوشته است. هم‌چنین وحید آگاه حقوقدان و نویسنده، سلسله مقالاتی را در نسبت حقوق و هنر شروع کرده است. مریم بهریان نقد سریال مهم «آینه سیاه» را آغاز کرده است و در یادداتشی با نام «آزادی یا امنیت؟» یکی از اپیزودهای این سریال را بررسی و نقدی بر سیاست‌های ماشینی که در آن انسان در خدمت ابزار است، نوشته است.  محمد رهبری، پژوهشگر سیاست و شبکه‌های اجتماعی، پژوهشی درباره توییتر فارسی و اثر آن بر فرهنگ دموکراتیک کاربران ایرانی انجام داده است. او در مقاله‌ای با نام  سیاست‌ورزی توئیتری شمایی کلی از این پژوهش را ارائه داده است.
در ادامه ترجمه کتاب « روابط عمومی راهبردی: رشته‌ای دائماً  در حال تحول» فصل چهارم با نام «بنیان‌های روابط عمومی: تحقیق و نظریه» در این شماره آمده است. این بخش درباره؛ درک اهمیت پژوهش در فرآیند برنامه‌ریزی روابط عمومی، معرفی روش‌های رایج در روابط عمومی برای برنامه‌ریزی یک استراتژی پژوهشی و شناسایی نقش نظریه در روابط عمومی صحبت می‌کند.

ماهنامه مدیریت ارتباطات به شما کمک می‌کند که از جهان جدید، جهان ارتباطات سر در بیاورید.
صاحب امتیاز: دایره رنگی ایده‌آل
مدیرمسئول: امیر عباس تقی‌پور
سردبیر: علی ورامینی
تحریریه: حسن نمکدوست تهرانی، نرگس کیانی، محسن محمودی، مسعود شاه‌‌حسینی، آرمین هاشمی و رضا صائمی
▫️ رئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی‌دینان
▪️مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقی‌پور 
▫️جلد: جلیل نوربخش
▪️گرافیک: نگار آشتیانی
◽️روابط‌ عمومی: یگانه قاسمی
◾️شبکه‌های اجتماعی: فاطمه تقی‌پور
▫️ دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات؛ بهروز تقی‌پور، محمد تقی‌پور، روشن مهدوی، سمیرا کیانی و آزاده آخوندی

نسخه چاپی مدیریت ارتباطات را از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید.

سفارش نسخه‌ی چاپی: �'�
https://b2n.ir/d62170

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد