درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 مرداد 1403 - 14:29   

مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟

  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد

  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی: پیامدهای رویکرد شتاب‌زده به سرمایه انسانی
  بحران اطلاع‌رسانی در بحران گرما
  قطع جهانی فناوری و سوء استفاده سایبری
  کاسوهارا: زنگ خطر برای مهمان‌نوازی ژاپنی
  اختلالات سایبری به برند ممتاز دلتا آسیب زد
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  آینده سئو در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای مدیریت تصویر عمومی در المپیک ۲۰۲۴
  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق
  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52300صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 30 اردیبهشت 1402 - 15:44
روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ چراغ جادوی مدیران
غلامرضا شمس ناتری - روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌ هم برای مدیران همان کارکرد چراغ جادو را دارند تا زمانی که به بن‌بست و گرفتاری نرسیدند دستی بر آن نمی‌کشند و همین که به چالش می‌خورند آنگاه سراغ و یادی از این چراغ خاک خورده می‌کنند تا بلکه غول درون چراغ، آرزوها و مشکلات‌شان را در کسری از ثانیه بر طرف نماید!
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || کارکرد چراغ جادو را در کارتون ها، فیلم های تخیلی و تبلیغاتی حتما دیده اید، تا زمانی که دستی بر این چراغ کشیده نشود غولی از آن بیرون نمی آید!


روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌ هم برای مدیران همان کارکرد چراغ جادو را دارند تا زمانی که به بن‌بست و گرفتاری نرسیدند دستی بر آن نمی‌کشند و همین که به چالش می‌خورند آنگاه سراغ و یادی از این چراغ خاک خورده می‌کنند تا بلکه غول درون چراغ، آرزوها و مشکلات‌شان را در کسری از ثانیه بر طرف نماید!

روزگار روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ در ایران بدین گونه است که تا زمانی مشکلی برای سازمان و مدیران حادث نشود کسی اعتنایی به آن ندارد و همین که چالش و بحرانی بوجود آمد این
روابط‌عمومی است که باید با آسمان ریسمان کردن ، مشکل را بر طرف نماید!


این یک حقیقت کتمان ناپذیر است و چه بسا مدیران زمانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ را طلب می کنند که بتواند آب از جوی رفته را بازگرداند.


شمایل روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستگاههای دولتی بدین گونه است که عدم شناخت از روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ سبب می شود مدیران رابطه خوبی با این بخش نداشته و اگر هم باشد کمرنگ باشد.


مدیرانی که به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاهی مدبرانه دارند سعی می کنند از روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشترین استفاده را در اقناع افکار عمومی و رسانه یی ببرند و خود نیز پیشگام و پیشقراول این تغییر و این دیدگاه مترقیانه هستند.


روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ پویا از فرصت ها برای اهداف سازمانی در درون و برون سازمان بیشترین بهره را می برد تا آسیب ها کمتر شود.


روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌ حلقه واسط میان سازمان و مردم هستند و این پل ارتباطی باید از چنان استحکامی برخوردار باشد که در این آمد و شد نلرزد و همواره اطمینان بخش باشد.


بی تردید نگاه مدیران نیز به این بخش می بایست نگاهی حرفه یی و تخصصی باشد چرا که روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ هم فن،هم هنر و هم تخصص است.


شاید سخن گفتن در این باره سهل و آسان باشد اما چاره یی نیست که سازمان ها و مدیران دولتی برای ارتقاء روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ اعتبارات مالی و نیروی ورزیده در نظر بگیرند تا راهبرد روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ در انجام اهداف سازمانی به کارایی و اثر بخشی ختم شود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد دولت در حوزه روابط‌عمومی


  بیش از نیمی از نسل زدی‌ها اطلاعات بهداشت و سلامتی خود را از تیک‌تاک‌ می‌گیرند


  شارلاتانیزم رسانه‌ای؛ تهدیدی برای حقیقت گویی و اعتماد عمومی


  ایکس درگیر دعوای حقوقی بر سر علامت تجاری شد


  واکنش کارگروه طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به بررسی‌های شارا در خصوص بخشنامه جدید روابط‌عمومی


  روابط سرمایه‌گذار در فین تک: دیدگاه روابط‌عمومی


  سرچ‌جی‌پی‌تی؛ ابزار جدید اوپن‌ای‌آی


  مقصر بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات کیست؟


  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی


  هفت نشانه ویدیوی جعل عمیق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد