با اهدای سلام به پیشگاه حضرت حق و ادای احترام به مدیران محترم روابط عمومی دستگاه های اجرایی، سازمانها و نهادها
هیات داوران جشنواره روابطعمومیهای استان گلستان با تشکر از اداره کل روابطعمومی استانداری در برگزاری جشنواره، حضور 68 دستگاه استانی و شهرستانی (شامل 45 اداره کل و سازمان 11 فرمانداری و 12 شهرداری ) و ارسال بیش از 500 اثر را به فال نیک گرفته، یادآور میشود که جشنواره انتخاب روابطعمومیهای برتر هر روزه توسط داوران اصلی آن که - مردم بهویژه مراجعین به سازمانها و ادارات هستند - برگزار میشود.
1. هیأت داوران به مدیران محترم ادارات و سازمان ها پیشنهاد می کند ، با توجه به " آیین نامه نحوه فعالیت ، وظایف و اختیارات روابطعمومی دستگاههای اجرایی " و " آیین نامه شورای اطلاع رسانی دولت " شرایط مناسب تری را برای فعالیت روابط عمومی ها از نظر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، نیروی انسانی، منابع مالی و بودجه فراهم نمایند.
2. هیات داوران به روابطعمومیها توصیه می کند با بهره گیری از پژوهش و افکارسنجی ، تحقیقات پیمایشی و تحلیل محتوا ، خلاقیت و نوآوری و بر اساس برنامه های مدون و جامع، عمل کرده و از پرداختن به امور یکنواخت در قالب های تکراری پرهیز کنند.
3. هیأت داوران ، با بررسی آثار ارسالی به این نتیجه رسید که میزان ثبات مدیریت و وابسته نبودن روابط عمومی ها به تغییرات پی در پی مدیریتی از یک سو و ماندگاری مدیران این حرفه در نهادها و سازمانها از سوی دیگر، عامل موثری در بهبود ارتقای کیفیت عملکرد آنهاست .
4. در بخش خبر عمده مطالب خبری به انعکاس فعالیت های مدیران اختصاص داشته و وجود غلط های نگارشی ، عدم توجه به عناصر و ارزش های خبری، عدم استفاده از تیتر و لیدهای جذاب و رییس محور بودن اخبار در برخی از آثار رسیده مشهود بود. هیأت داوران انتظار دارد روابطعمومی ها در تبدیل رویداد به خبر ، جریان سازی خبری و خبرسازی مثبت از اقدامات دستگاههای اجرایی بیش از پیش کوشا باشند .
5. در بخش ارتباط با رسانه ها اگرچه کمیت حضور در رسانه ها افزایش قابل توجهی داشته ، اما کیفیت این حضور چندان قابل توجه نمی باشد و لازم است روابطعمومی ها در خصوص برگزاری تورهای رسانه های ، نشست های خبری و.... مشارکت فعالانه تری داشته باشند.
6. هیأت داوران با بررسی آثار ارسالی به این نتیجه رسید که روابط عمومی ها باید توجه بیشتری به قابلیت های روابطعمومی الکترونیک نظیر پادکست، پورتال، وب سایت، قابلیت های چند رسانه ای، کیوسک های اطلاع رسانی، نشریه الکترونیک، تابلوهای گردان، سیستم های ارسال پیامک و بلوتوث و برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) داشته باشند. متاسفانه برخی سایت های روابط عمومی هنوز از پویایی لازم برخوردار نیستند و دارای رویکرد تعاملی ضعیفی با مخاطبان هستند.
7. در بخش عکس و فیلم برخی از آثار رسیده از تنوع تصویری و بصری، تدوین و گفتار متن متناسب با تصویر و تصویربرداری درست همراه بوده است اما در برخی آثار نبود سناریوی قوی و پرکشش مشهود و ایجاز و اختصار نیز مورد توجه قرار نگرفته است. در بخش اینفوگرافیک و پوستر انتظار می رفت مطالب تهیه شده هم از نظر طراحی و خلاقیت و هم از لحاظ نگارش ، بهتر و جذاب تر باشند.
8. هیات داوران در خاتمه ضمن قدردانی مجدد از تلاش های بی وقفه روابط عمومی ها در ارتقای سطح اطلاع رسانی بر استمرار و تسری آموزش های تخصصی و کاربردی تاکید داشته و پیشنهاد می نماید روابطعمومی ها از توانمندی های حرفه ای و کارشناسی بخش خصوصی بهره بیشتری ببرند.
هیات داوران: محمد خاندوز ، شبیر دائمی ، ایرج رمضانی، محمد رضا (سیاوش ) کیانی پور ، عقیل مهقانی
|