درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:50   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52293صفحه نخست » خبر یکشنبه، 30 اردیبهشت 1402 - 12:29
آسیب شناسی روابط‌عمومی‌های‌‌‌‌‌‌ استان همدان
روز روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌های همدان است؛ روابط‌عمومی‌های‌‌‌‌‌‌ی که گاه با مدیردوستی های افراطی مانع از شفاف سازی، ارائه خبر و ارتباط با رسانه ها شده اند.
  

  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || روز روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌های همدان است؛ روابط‌عمومی‌های‌‌‌‌‌‌ی که گاه با مدیردوستی های افراطی مانع از شفاف سازی، ارائه خبر و ارتباط با رسانه ها شده اند.
 
 به قضاوت بسیاری از مخاطبان
روابط‌عمومی‌های استان همدان و اهالی رسانه در این استان سخن گفتن درباره روابط عمومی‌های استان همدان جای بحث بسیار دارد. از سایت‌های عموماً غیرفعال ادارات گرفته تا قطع ارتباط برخی از ادارات همدان با برخی رسانه‌ها و گاه با بسیاری از اهالی رسانه. یا از عدم پاسخگویی برخی مدیران و جای خالی یک روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ کاربلد و متخصص در دستگاه‌های دولتی گرفته تا عدم توجه به رسالت جهاد تبیین در بسیاری از مدیران همدان و فراموشی نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها. همه و همه موضوعی است که می‌توان به بهانه قرار گرفتن در هفته روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ به آنها پرداخت.
 
 روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ نباید خود را خبرنگار و خبر نویس اداره بداند چراکه باید بدانیم که مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط‌اند، انجام می‌دهد.
 
 شفاف سازی، ارائه ایده‌های مناسب به مدیران، برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و گروه‌های ذی نفع، هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر و غیره همه و همه از جمله مواردی است که یک فرد در نقش و سمت روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ باید بدان توجه داشته باشد.
 
 مدیر دوستی توسط مدیران روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ کنار گذاشته شود
 
 امیر کُرد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چنانچه یک مدیر ذهنیات خوب، اشراف و آگاهی داشته باشد به زوایای مختلف کار در حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌، قطعاً مشکلی در آن حوزه نخواهد داشت؛ گفت: در برخی از دستگاه‌ها، مدیر دوستی یکی از اولویت‌ها است و این می‌تواند یک چالش اساسی باشد.
 
 مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ دانشگاه فرهنگیان همدان تشریح کرد: به این معنا که اگر قائل به این هستیم که مدیر یک روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ دستگاه وظیفه دارد که کل سیستم خودش را به مخاطبان عرضه کند؛ فقط مدیر، مدیر آن دستگاه نیست، نباید مدیر یک دستگاه را به عنوان اولین و آخرین نکته خود بداند.
 
 وی اظهار کرد: مدیر دوستی توسط مدیران روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ باید کنار گذاشته شود تا بتوانیم توانمند سازی خود را که البته در رأس آن یک مدیر یا رئیس یک دستگاه موفق حضور دارد را به جامعه بشناسانیم.
 
 کرد کریمی، چالش دیگر در این حوزه را فرورفتن در لاک دفاعی عنوان کرد و افزود: مدیر یک روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ باید یک فرد پیشگام، پیشرو، دارای تفکر و انگیزه باشد و با تلاش مستمر بتواند این انگیزه را نوآورانه به جامعه مخاطب خود ارائه دهد.
 
 وی با اشاره به اینکه فرورفتن در لاک دفاعی خود شایسته یک مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ نیست؛ بیان کرد: باید مشکلات را رصد کنیم و علاوه بر نقطه زنی با راهکارهای خود راه برون رفت از مشکلات را ارائه بدهیم، نوع نگاه مدیران است که ما باید در بازآرایی و تدوین روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ مدرن و جدید کوشا باشیم.
 
 مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ دانشگاه فرهنگیان همدان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های مختلف ما می‌توانند نقش اساسی داشته باشند؛ افزود: این روند در صورتی است که نگاه مثبت و فعالانه و مطالبه گرانه از مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ خود داشته باشند؛ قطعاً می‌توانند به رشد مجموعه روابط عمومی‌ها کمک کنند.
 
 وی خاطرنشان کرد: در بحث تشکیلات و اعتبارات بخش آموزش، مدیران و فعالان عرصه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌، کمبود نیروی انسانی نبود نیروی متخصص، کمبود تجهیزات وامکانات می‌تواند چالش‌های مجموعه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ باشد.
 
 کردکریمی در ادامه به شیرین‌ترین لحظات در این حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت: وقتی که یک مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ به شایسته‌ترین شکل ممکن می‌تواند با بدنه مخاطبان خودش ارتباط بگیرد، معنا و مفهوم تلاش سازمان خود را که قطعاً فقط به خاطر مخاطبان آنها خواهد بود را به بهترین شکل منتقل کند آن لحظه می‌تواند یکی از شیرین‌ترین لحظات یک مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ باشد.
 
 نخبگان باید به سمت و سوی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ گسیل داده شود
 
 علی پنبه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه واقعیت این است که در سطح کلان اهمیت حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ هنوز در سطوح مختلف تبیین نشده است؛ اظهار کرد: بسیاری از بخش‌های یک سازمان از جمله واحدهای مالی، روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ را یک ارگان هزینه ساز می‌دانند اما واقعیت این است که روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ و هزینه‌های اندک آن سرمایه گذاری عظیمی است که می‌تواند دستاوردهای مهمی به دنبال داشته باشد.
 
 وی گفت: در دنیای امروز که فضاهای مجازی و واقعی عرصه رقابت‌هاست هر سازمانی که به حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ توجه کند، می‌تواند موفق باشد.
 
 مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در زمان حال و امروزه بدون تردید ارتباطات مهمترین ارکان در زندگی شخصی و اجتماعی همه افراد به حساب می‌آید گفت: درک این اهمیت برای همه انسان‌ها واجب و ضروری است، موفقیت در هر عرصه‌ای نیازمند دانش علوم ارتباطات است و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ رکن اصلی هر سازمانی است.
 
 پنبه‌ای بیان کرد: بدون تردید روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ در هر سازمانی پویاتر بخش بوده و نیازمند بیشترین خلاقیت است، بنابراین سکوت و ایستایی در آن جایگاهی ندارد و باید کارکنان روابط عمومی‌ها به این مهم توجه کنند.
 
 وی با بیان اینکه گستردگی حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ نیازمند آن است که حوزه آن در هر سازمان به معاونت یا اداره ارتقا یابد و متخصصان خبری، فضای مجازی، گرافیک، عکس، فیلم و… زیر نظر یک متخصص علوم ارتباطات دور یکدیگر جمع شوند؛ اظهار کرد: هنوز ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی یک نفر یا حداکثر دو نفر نخواهند توانست از عهده اجرای این موارد برآیند.
 
 مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ کتابخانه های عمومی استان همدان افزود: مدیران روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ باید در ابتدا مهارت‌های لازم را داشته و بتواند به بهترین شکل ممکن سخنگو و نشانه ظهور و بروز سازمان در بیرون و در واقع نماینده‌ای شایسته برای سازمان باشد، بنابراین نخبگان باید به سمت و سوی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ گسیل داده شود.
 
 با این تفاسیر، باید گفت؛ توجه به جایگاه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ و البته ارتقای این جایگاه، موضوعی است که در همدان باید از سوی استاندار در شورای اداری به مدیران گوشزد و از سوی مسئول روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ استانداری پیگیری شود اما متأسفانه حداقل در ماه‌های گذشته شاهد بی توجهی روابط عمومی‌های برخی دستگاه‌ها و البته استانداری همدان نسبت به عدم شفاف سازی در برخی حوزه‌ها بوده‌ایم.
 
 به نوعی که حتی یک بار میزگرد خبرگزاری مهر همدان با موضوع مسکن علی رغم پذیرش حضور از سوی مسئولین استان، اما در حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ استانداری و ادارات دچار ناهنماهنگی هایی شد و گروه‌های مطالبه گر بدون شاکله خاص و یا تخصص خبری بر خبرنگاران ترجیح داده شدند.
 
 شاید این هفته می‌توانست زمان مناسبی برای آسیب شناسی حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌ حداقل در دستگاه‌های حاکمیتی استان باشد و به جای تقدیرها و همایش‌های تکراری هرساله، فکری برای خروجی‌ها و بدنه مردم و ضرورت تشریح اقدامات برای بدنه مردم می‌شد./ خبرگزاری مهر
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد