شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نماینده دولت در خبرگزاری ایرنا با تأکید بر ضرورت مرزبندی میان اخبار و آگهیهای تبلیغاتی در رسانهها و مطبوعات کشور، گفت: هماکنون تعادل لازم درباره چاپ آگهیهای دولتی میان روزنامههای مختلف برقرار نشده است.
به گزارش شارا به نقل از فارس، علیرضا خزایی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که رسانهها باید انجام دهند، مخاطب شناسی است.
نماینده دولت در خبرگزاری ایرنا افزود: خبرگزاریها و مطبوعات و به طور کلی رسانههایی که مخاطب عام دارند علاوه بر اینکه کار خبری میکنند ممکن است در کنار آن اقداماتی نظیر چاپ و انتشار آگهیهای تبلیغاتی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
وی بیان داشت: باید مرز میان آگهیهای تبلیغاتی و اخبار در رسانهها مشخص شود و میان این دو مرزبندی شود.
این فعال عرصه رسانه بیان داشت: چنانچه مخاطب احساس کند که رسانه از محل انتشار یک خبر یا یک گزارش سود شخصی کسب میکند، بدون شک روی اعتماد آن اثر میگذارد.
خزایی بیان داشت: اگر خبری برای روزنامه یا رسانهای با کسب درآمد همراه است، حتما باید علامتگذاری شود.
نماینده دولت در خبرگزاری ایرنا بیان داشت: ادامه یافتن این امر بدون شک در اعتماد خدشه وارد میکند.
این فعال عرصه رسانه تأکید کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد باید از طریق ابزاری که در اختیار دارد مانع از ادامهدار بودن این روند شود.
وی خاطرنشان کرد: روزنامهها معمولا از محل آگهیهایی که دولت در اختیار آنها قرار میدهد میتواند تأمین درآمد کنند اما در این باره انتقاداتی وارد است و برخی عنوان میکنند تعادل لازم درباره تخصیص آگهیهای دولت به روزنامههای مختلف برقرار نشده است.
|