درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:09   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52202صفحه نخست » خبر یکشنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 15:52
۳۵۸ درصد رشد برای بودجه روابط‌عمومی‌ شهرداری تهران
دلیل افزایش اعتبارات حوزه اطلاع‌رسانی این است که کارهای خوبی که درشهردرحال انجام است به مردم اطلاع‌رسانی شود و مردم این اطمینان را داشته باشد که مدیران شهری درحال انجام وظایفشان هستند، اگر این اطلاع‌رسانی انجام نشود کارها ابتر می‌ماند و اصل کار درست است اما باید مراقبت کنیم این اعتبار به بیراهه نرود این وظیفه نظارتی همه اعضا است و فرقی نمی‌کنددر کدام کمیسیون همه باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید: این که حتی ریالی از منابع شهرداری تهران نباید صرف جریانات سیاسی خاص شود، یک اصل است، مهم نیست آن جریان کدام جریان باشد؛ شورا وظیفه دارد از این بعدصیانت کند و اگر شواهدی دیده شود که این پول‌ها به غیر از امور عمومی شهر مورد استفاده قرار گیرد حتماً شورا موظف است به آن واکنش نشان دهد.

نورا حسینی: برخی از اعضای شورای شهر تهران تهران معتقدند در شهرداری کارهای بزرگی انجام می‌شود اما ضعف اطلاع‌رسانی باعث شده شهروندان چندان از این اقدامات آگاه نشوند اما دست کم مدیران شهری در ۶ ماهه گذشته حضور پررنگی در صدا و سیما داشته‌اند اما باز هم گلایه از سوی منتقدان مطرح می‌شود که صدا و سیما این برنامه‌ها را در ساعت پرمخاطب پخش نمی‌کند.

درجریان تصویب بودجه ۱۴۰۲ اعتبارحوزه روابط‌عمومی‌ رشد قابل توجهی داشت. افزایش این بودجه در سال منتهی به انتخابات مجلس سبب شده برخی فعالان حوزه شهری و سیاسی نسبت به هزینه کرد این بودجه هشدار دهند.


بهروزشیخ رودی؛ معاون محاسبات و پایش عملکرد شورای پنجم درخصوص جزییات اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۲ به خبرآنلاین می‌گوید: اعتبارات حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بقیه سال‌ها یک تفاوت جدی دارد، آن هم اینکه در بودجه مصوب شورای شهر برای اولین بار شاهد توجه به دو موضوع متفاوت در حوزه اطلاع‌رسانی مدیریت شهری هستیم که خود را در تبصره‌ها و جداول بودجه نشان داده است.

 

برای اولین بار ما شاهد هستیم که شورای ششم در جزء ۲ تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۲ اجازه داده است تا کلیه واحدهای اجرایی شهرداری یعنی نه فقط مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بلکه کلیه مناطق، ادارات کل، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز مستقل تا سقف یک درصد از اعتبارات برنامه‌ای خود اعم از هزینه‌ای و یا عمرانی را اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی همان طرح‌ها هزینه کنند، این مجوز شورای ششم مجموعا اجازه هزینه رقمی بالغ بر ۳۸۶ میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات اطلاع‌رسانی پیش‌بینی شده در ردیف‌های بودجه به شهرداری می‌دهد، رقمی که نه تنها نظارت بر هزینه کرد آن در گستره کلان شهرداری سخت است بلکه از اعمال نظارت مالی یکپارچه شورا و حسابرسان منتخب شورا بر آن نیز به علت ثبت در سرفصل‌های هزینه پروژه‌ها و طرح‌های مختلف نیز دور خواهد ماند.

او ادامه می‌دهد: البته آنقدر موضوع رسانه و اطلاع‌رسانی برای مدیریت شهری دوره ششم مهم بوده که ما شاهد آن هستیم برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت همشهری بالاخره این مؤسسه که تا پیش از این خود گردان بود و در هیچ دوره شورای شهر برای تأمین حقوق و دستمزد آن ردیف بودجه تصویب نمی‌کرد با تلاش‌های بسیار گردانندگان فعلی این روزنامه و حمایت اعضاء شورای انقلابی پایتخت بالاخره ناف همشهری هم به بودجه شهرداری وصل شد تا این روزنامه برای پرداخت ۵۰ میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنانش دست به دامن خزانه شهرداری باشد، در کنار این موضوع پیش‌بینی ۵۷ میلیارد تومان برای تأمین محتوای رسانه‌ای تلویزیون اینترنتی شهری روزنامه همشهری هم از آن ردیف‌های جالب توجه است، زیرا شهرداری برای حضور در آنتن صدا و سیما از محل ردیف‌های مختلفش بجز ردیف‌های حوزه اطلاع‌رسانی نیز هزینه می‌کند که برای مدیران شهری و اعضاء شورای شهر حرف نگفته‌ای باقی نمی‌ماند که بخواهند آن را در تلویزیون اینترنتی شهری بزنند.

۳۵۸ درصد رشد برای بودجه روابط‌عمومی‌ شهرداری تهران/ «ریالی از منابع شهرداری نباید صرف جریانات سیاسی خاص شود»


در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران رقمی بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی شده است که با احتساب مجوز پیش‌بینی شده برای هزینه ۳۸۶ میلیارد تومان در جزء ۲ تبصره ۱۱ بودجه می‌توان گفت که شهرداری در حوزه اطلاع‌رسانی دست کم رقمی بالغ بر ۶۵۸ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد که این رقم در مجموع نسبت به سال گذشته ۳۵۸ درصد رشد داشته است، رشدی که البته در برگیرنده اعتباراتی که از محل سایر ردیف‌های حوزه‌های مختلف برای حمایت از ساخت برنامه یا مشارکت در تولیدات صدا و سیما یا اعتبارات داخلی سازمان زیباسازی برای اکران کمپین‌های فرهنگی و تبلیغی نیست، در مواجهه با این رشد این سؤال مطرح می‌شود که مگر در شهرداری قرار است چه اتفاقی بیفتد که این حجم از اعتبارات به اطلاع‌رسانی و تبلیغات اختصاص داده شده است؟ به هر حال انتظار شهروندان از شهرداری بیش از اجرای کمپین و برندسازی از شهردار و شهرداری کار کردن و حل مشکلات شهر است، نه اینکه وقتی هنوز کاری انجام نشده باشد مرتب خبر از انجامش را بشنوند یا تبلیغ وعده انجامش را روی در و دیوار شهر ببینند.

این بودجه باید رصد شود

برخی از اعضای شورای شهر هم معتقدند هزینه کرد این بودجه باید از سوی همه اعضای شورا رصد شود. سید جعفرتشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره نگرانی‌های مطرح شده درخصوص احتمال استفاده جریان حاکم سیاسی در مدیریت شهری برای انتخابات مجلس به خبرآنلاین می‌گوید: این که حتی ریالی از منابع شهرداری تهران نباید صرف جریانات سیاسی خاص شود، یک اصل است، مهم نیست آن جریان کدام جریان باشد؛ شورا وظیفه دارد از این بعدصیانت کند و اگرشواهدی دیده شود که این پول‌ها به غیر از امور عمومی شهر مورد استفاده قرار گیرد حتماً شورا موظف است به آن واکنش نشان دهد.

وی ادامه می‌دهد: دلیل افزایش اعتبارات حوزه اطلاع‌رسانی این است که کارهای خوبی که درشهردرحال انجام است به مردم اطلاع‌رسانی شود و مردم این اطمینان را داشته باشد که مدیران شهری درحال انجام وظایفشان هستند، اگر این اطلاع‌رسانی انجام نشود کارها ابتر می‌ماند و اصل کار درست است اما باید مراقبت کنیم این اعتبار به بیراهه نرود این وظیفه نظارتی همه اعضا است و فرقی نمی‌کنددر کدام کمیسیون همه باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

علی اصغر قائمی، عضو دیگر شورای شهر تهران درخصوص این که نظارت بر بودجه‌ها فرهنگی از جمله اطلاع‌رسانی چندان نظارت‌پذیر نیست به خبرآنلاین می‌گوید: نظارت بر هزینه کرد این اعتبارات ممکن اما سخت است، نقش رسانه‌ها درنظارت و کمک به شورا برای نظارت در این حوزه نقش مهمی است. این که شهرداری بتواند این منابع را محقق کند، یک بحث است و این که در ردیف خودش هزینه شود بحث دوم است و این که در تخصیص چه اتفاقی می‌افتد، هم بحث سومی است، کمیسیون فرهنگی باید نسبت به این موضوع حساسیت لازم را به خرج دهند ولی نافی مسئولیت تک تک اعضای شورای شهر تهران نیست که هزینه کرد منابعی که از جیب شهروندان تهرانی ریال به ریالش در می‌آید و تبدیل به بودجه‌های کلان می‌شود، را کنترل کنیم مدیریت شهری مکلف است این اعتبارات را صرف بهبود زندگی شهروندان کند نه این که خدا نکرده صرف مسائل حاشیه‌ای شود.

او ادامه می‌دهد: این که امسال سال انتخابات مجلس است و احتمال استفاده از این اعتبارات وجود دارد ما همیشه این گونه مسائل را در ادوار گذشته داشته‌ایم، یک سال ممکن است تشدید شود و یک سال ممکن است رعایت بیشتری شود، امیدواریم به وظیفه نظارتی خودمان به درستی عمل کنیم و شما هم به عنوان رسانه به وظیفه دیده بانی خودتان به درستی عمل کنید و نگذاریم این اعتبارات از ریل خودش خارج شود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد