درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52148صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 16 اردیبهشت 1402 - 16:31
هوش مصنوعی چه محتوایی را نمی‌تواند تولید کند؟
علی شاکر - هوش مصنوعی هنوز نمی‌تواند کارهایی را که به تفکر انتقادی، خلاقیت و همدلی نیاز دارند، انجام دهد. یعنی اگرچه برخی از جنبه‌های روزنامه‌نگاری ممکن است خودکار شوند، اما همچنان برای تحلیل، تفسیر و نوشتن یادداشت به روزنامه‌نگار انسانی نیاز است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به نگرانی در مورد آینده روزنامه‌نگاری سنتی و افول رسانه‌های چاپی منجر شده است.

با پیچیده‌تر و رایج‌تر شدن مقالات و گزارش‌های خبری ساخت هوش مصنوعی، این خطر وجود دارد که کارکنان و خبرنگاران در برخی حوزه‌ها جای خود را به ماشین بدهند.

بسیاری از ما روزنامه‌نگارها محکوم به بیکاری هستیم اگر شرایط را به‌درستی درک نکنیم.

رفقای سرویس ورزشی و اقتصادی بدانند که به احتمال زیاد به‌زودی وظیفه‌ی آنان را ماشین با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌دهد.

به عبارت دیگر حوزه‌هایی که با عدد سر و کار دارند و مدام یک الگوریتم خاصی را در طول روز تکرار می‌کنند، نخستین دسته‌ از روزنامه‌‌نگارانی هستند که بیکار می‌شوند.

البته هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است و وظایف زیادی وجود دارد که بلد نیست.

هوش مصنوعی هنوز نمی‌تواند کارهایی را که به تفکر انتقادی، خلاقیت و همدلی نیاز دارند، انجام دهد.

یعنی اگرچه برخی از جنبه‌های روزنامه‌نگاری ممکن است خودکار شوند، اما همچنان برای تحلیل، تفسیر و نوشتن یادداشت به روزنامه‌نگار انسانی نیاز است.

کار دانشگاه آموزش انتقادی اصول روایت‌گری است

به نظر می‌رسد دانشکده‌های روزنامه‌نگاری بیش از اینکه اصول خبرنویسی را به دانشجویان بیاموزند، می‌بایست منطق پشت این کار را به افراد یاد بدهند.

فهم منطق روایت‌گری خبر یا گزارش سبب می‌شود تا روزنامه‌نگاران جوان بیش از اینکه وقت خود را صرف پیاده‌سازی فایل مصاحبه کنند یا دنبال خبر بگردند، وقت بیشتری برای مطالب عمقی‌تر بگذارند.

البته تاکید می‌کنم فهم منطق روایت‌گری (اعم از خبر، مصاحبه، گزارش و مقاله‌ی مطبوعاتی) در این مسیر بسیار مهم است.

شبیه درس گرافیک و صفحه‌آرایی؛ ما اصول را می‌آموزیم تا بدانیم یک صفحه چه‌طور باید بسته شود. کار دانشگاه صرفا تولید یک عده کارمند متخصص نیست که خوب بلدند عکس‌ها را قیچی کنند، بلکه به آنان اصول‌ زیبایی‌شناسانه‌ی طرح‌ها و عکس‌ها را می‌آموزند.

اینجاست که باید گفت هم به دانشکده‌های روزنامه‌نگاری نیاز داریم و هم هنوز هوش مصنوعی نتوانسته مثل هوش آگاهانه یا شعورمندانه‌ای داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد