درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52115صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402 - 12:46
در جستجوی پلتفرم‌های اجتماعی جدید؛ چه جایگزین‌هایی برای شبکه توییتر وجود دارد؟
چه جایگزین‌هایی برای شبکه توییتر وجود دارد؟
از زمانی که ایلان ماسک کنترل توییتر را در اکتبر سال گذشته به دست گرفته، مدیریت عجولانه او در چگونگی اداره این شبکه اجتماعی همچنین موج گستردۀ اخراج کارکنان و تغییرات متعددی که در مقررات استفاده از توییتر بوجود آورده، باعث شده که شمار قابل توجهی از کاربران این شبکه اجتماعی به جمع ناراضیان آن بپیوندند و به فکر استفاده از دیگر پلتفرم‌های اجتماعی بیفتند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در این مطلب، فهرستی از پلتفرم‌هایی که احتمالا می‌توانند جایگزین توییتر باشند، به کاربران معرفی می‌شوند

از زمانی که ایلان ماسک کنترل توییتر را در اکتبر سال گذشته به دست گرفته، مدیریت عجولانه او در چگونگی اداره این شبکه اجتماعی همچنین موج گستردۀ اخراج کارکنان و تغییرات متعددی که در مقررات استفاده از توییتر بوجود آورده، باعث شده که شمار قابل توجهی از کاربران این شبکه اجتماعی به جمع ناراضیان آن بپیوندند و به فکر استفاده از دیگر پلتفرم‌های اجتماعی بیفتند.

به همین دلیل در ادامه، فهرستی از پلتفرم‌هایی که احتمالا می‌توانند جایگزین توییتر باشند، به کاربران معرفی می‌شوند.

محبوبیت شبکه اجتماعی بلواسکای (Bluesky) که توسط جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق توییتر نیز حمایت می‌شود، رو به افزایش است.

بنا بر گزارش وبسایت فوربس، اپلیکیشن بلواسکای تا کنون ۳۶۰ هزار بار دانلود شده و در حال حاضر در رتبه‌بندی اپل استور حتی از پلتفرم‌های محبوبی مانند لینکدین یا زوم هم بالاتر است.

بلواسکای که در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط توییتر و تحت مدیریت جک دورسی ایجاد و تامین مالی شد، از دو ماه گذشته روی گوشی‌های هوشمند نیز عرضه می‌شود.

استفاده از این شبکه اجتماعی در حال حاضر فقط با دعوتنامه ممکن است و به گفته فوربس، هم اکنون بیش از یک میلیون متقاضی در انتظار پذیرش عضویتشان در این پلتفرم هستند.

این نرم افزار که برای عموم کمتر شناخته شده است، به‌تدریج در حال کسب محبوبیتی قابل توجه بویژه در میان روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه و دیگر کاربران متخصص است.

سایت Mastodon در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط یک برنامه‌نویس آلمانی به نام اوژن روشکو ایجاد شد و از آن به عنوان یک «شبکه اجتماعی غیرمتمرکز رایگان و منبع باز» و بدون هیچ گونه تبلیغاتی یاد می‌شود.

این سایت به هر کاربر اجازه می‌دهد تا با توجه به موضوعات مورد علاقه‌اش، به گروههای خاصی بپیوندد و در آنجا مقررات خود را ایجاد کند. این سایت، شبکه‌ای متشکل از هزاران سرور مستقل است و اعضای آن می‌توانند در صورتی که مقررات هر شبکه را رعایت کنند، با دیگر اعضا تعامل داشته باشند.

ارزیابی‌ها نشان داده که دو ماه پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، شمار کاربران این پلتفرم از ۳۸۰ هزار نفر به ۲.۵ میلیون کاربر فعال در ماه افزایش یافته است.

پلتفرم Substack به نویسندگان اجازه می‌دهد تا خبرنامه خود را ایجاد کنند و حتی اشتراک خبرنامه‌هایشان را به افراد علاقمند بفروشند.

این پلتفرم همچنین در ماه آوریل بخشی به اسم «یادداشت‌ها» را راه‌اندازی کرد که چیزی شبیه به امکان مشابه در توییتر بود و به کاربران اجازه می‌داد پیام‌های کوتاهی مانند توصیه‌ها و نظراتشان را منتشر کنند.

نکته مهم اینکه، شبکه «سابستک» به مبالغ دریافت شده تحت عنوان آبونمان مشترکان وابسته است و نه به تبلیغات؛ به همین دلیل نیز ساخت محتوایی که بتواند هم سود مالی نصیب سازندگان خبرنامه‌ها کند و هم اداره کنندگان شبکه، مهم است.

از دیگر شبکه‌های اجتماعی که می‌توانند برای کاربران احتمالا سرخوردۀ توییتر جذاب باشند، می‌توان به «هایو سوشیال» (Hive Social) اشاره کرد. این اپلیکیشن از سال ۲۰۱۹ میلادی فعال است و در واقع ترکیبی از ویژگی‌های توییتر و اینستاگرام را ارائه می‌دهد.

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ یعنی «تروث سوشال» (Truth Social) نیز حتی پیش از آنکه ماسک به مالک جدید توییتر تبدیل شود، همواره خودش را جایگزینی برای آن معرفی می‌کرد.

سایت انجمن گفتگوی دیسکورد (Discord) با ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه نیز، اکنون علاقمندانی بسیار بیشتر از مخاطبان اولیه‌اش یعنی طرفداران بازی‌های ویدیویی دارد. اخیرا نیز افشای اسناد محرمانه پنتاگون از مسیر این سایت، بیش از هر زمانی نام آن را بر سر زبان‌ها انداخته است.

وبسایت کوهوست (Cohost) که در اوایل سال ۲۰۲۲ ایجاد شد، در تلاش برای جذب کاربران جدید است و از جمله وعده‌هایی که داده، این است که هرگز اطلاعات شخصی کاربرانش را نمی‌فروشد.

اپلیکیشن چت صوتی «کلاب‌هاوس» نیز که در ابتدای همه‌گیری ایجاد شد، اگرچه در ابتدا از اقبال زیادی در جذب مخاطب برخوردار بود اما اکنون شمار کاربرانش به ۳.۵ میلیون نفر کاهش یافته که ۶۰ درصد کمتر از شمار کاربران در زمان اوج استقبال از آن در سال ۲۰۲۱ میلادی است.

پلتفرم‌های دیگری مانند Spill نیز در دست ساخت هستند که قرار است نسخه آزمایشی آن به‌زودی راه اندازی شود؛ با این وجود به نظر می‌رسد هنوز هیچ شبکه‌ای آمادگی کافی برای جایگزینی توییتر را ندارد؛ یعنی شبکه‌ای که در پایان ژوئن، روزانه نزدیک به ۲۳۸ میلیون کاربر فعال داشت.

 

منبع: یورونیوز
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد