درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 521صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 17 اردیبهشت 1391 - 05:06
توضیحات نویسنده مقاله روزنامه نگاری علمی یعنی چه؟
پوریا ناظمی - دیدگاه روابط عمومی با تاکید به بخش های اثباتی داستان منتشر می شود. چندی پیش اخترشناسان سیاره ای فراخورشیدی را در بنیاد کارنگی کشف کردند که حدس می زدند زمین مانند است. همه بیانیه های رسیمی روابط عمومی شامل اطلاعات درست، توضیح دقیق روش کشف، مشخصات و ... بود اما هیچ نشانه ای از بحث اختلاف ها در آن نبود.
  

خبر یک- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران- پوریا ناظمی:
ممنون از نظر لطف و توجه شما به مطلبی که در جام جم نوشته بودم. نکته ای که مطرح کردید نکته مهمی است که حتما به شکل توضیحی مفصل در سایتم آن را توضیح می دهم و سعی م می کنم در جام جم نیز آن را باز کنم. من به هیچ وجه قصد تقلیل جایگاه روابط عمومی ها را ندارم. نهاد روابط عمومی یکی از مهمترین ابزارهای موجود در جامعه است. در حوزه علم بسیاری از روزنامه نگاران حرفه ای بخشی از فعالیت خود را به کار در روابط عمومی ها اختصاص می دهند و اصولا یکی از مهم ترین روش های ارتباط با جامعه علمی از طریق روابط عمومی ها است. ما از بیانیه های خبری آنها، امکانات و روابط آنها و همچنین سایر خدمات آنها از جمله سمینار ها و کنفرانس ها استفاده می کنیم و اولین پل ارتباطی با یک سازمان در یک حوزه خاص روابط عمومی است و همچنین نظر نهایی و رسمی یک سازمان را نیز از آنها جویا می شویم.
من شخصا نیز مدتی در سمت مسوول روابط عمومی انجمن نجوم ایران - شاخه آماتوری و برخی موارد دیگر فعالیت کرده ام. موضوع اصلی این است که اگرچه روابط عمومی ها نوعی رسانه به شمار می آیند اما به هیچ وجه در جهان رسانه های علمی نمی توان روابط عمومی را رسانه ای مستقل دانست. تمام بحث بر سر همین موضوع است. بر اساس تعاریف موجود روابط عمومی وظیفه مدیریت جریان اطلاعات از سازمان متبوع خود به سوی افکار عمومی را بر عهده دارد و همینطور مسولیت رویدادها و تولیدات و خدماتی است که منافع مشترک مشتریان و مخاطبان و سازمان خود را تامین می کند. همین مساله باعث می شود در سازمان های علمی خروجی روابط عمومی - در عین اینکه درست، دقیق و صادقانه است الزاما بازتاب دهنده همه داستان نباشد. به خصوص در هنگامی که داستانی با چالش و اختلاف نظر همراه است.
دیدگاه روابط عمومی با تاکید به بخش های اثباتی داستان منتشر می شود. چندی پیش اخترشناسان سیاره ای فراخورشیدی را در بنیاد کارنگی کشف کردند که حدس می زدند زمین مانند است. همه بیانیه های رسیمی روابط عمومی شامل اطلاعات درست، توضیح دقیق روش کشف، مشخصات و ... بود اما هیچ نشانه ای از بحث اختلاف ها در آن نبود. این طبیعی و قابل درک هم هست. اگر یک دانشمندی مطلبی را برای انتشار دراختیار روابط عمومی قرار می دهد می تواند تذکر دهد که بخش هایی از آن به صلاح نیست منتشر شوند. اما روزنامه نگاری مستقل وظیفه دارد اتفاقا بخش های روایت نشده وغیر رسمی داستان را نیز روایت کند. دانشمند کارمند یک مرکز تحقیقاتی می تواند از روابط عمومی اش بخواهد بخشی از داده ها ناقص یا نقاط ضعف در روش تحقیق را با اشاره کمتری منتشر کرده و یا اصلا منتشر نکند (چون در غیر اینصورت منافع آن سازمان در خطر قرار می گیرد) اما روزنامه نگار علمی مستقل باید همین بحث ها را دنبال کند و می تواند به دانشمند بگویید شما نمی توانید برای من حد و مرز مشخص کنید. هیچ شکی در اهمیت نهاد روابط عمومی د رهمیه زمینه ها و خصوصا در زمینه علم وجود ندارد اما روزنامه نگار علمی برای اینکه متهم به یک جانبه نگری نشود و بتواند از داستانش دفاع کند باید به منابع دیگر تکیه کند و از چهارچوب هایی که دانشمندان و یا مدیران یک موسسه می توانند پیش پای روابط عمومی خود بگذارند بیرون برود. با سپاس فراوان

 

 - روزنامه نگاری علمی یعنی چه؟

- چشم ها را باید شست، طور دیگر باید دید

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد