شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || ماه می، ماه آگاهی از سلامت روان است. هدف آن افزایش آگاهی و ارتقای سلامت روانی است.
کسبوکارها میتوانند با گنجاندن پیامهای مثبت در ارزشها، مأموریت و چشمانداز سازمان و شرکت شان، بهزیستی ذهنی را ارتقا دهند.
برای نمونه، یک کسبوکار لباس میتواند پیراهنهایی برای آگاهی از سلامت روان با پیامهایی مانند «با خود مهربان باش» یا «مواظب ذهن، بدن و روحت باش» برای کمپینهای روابطعمومی و بازاریابی طراحی کند. یک برند غذایی میتواند اهمیت تغذیه سالم را برای سلامت روان برجسته کند.
برای گرامیداشت ماه آگاهی از سلامت روان در سال 2023، یک برند تناسب اندام میتواند در خصوص مزایای ورزش پیامرسانی نماید.
همکاری با سازمانهای بهداشت روان
کسبوکارها میتوانند با همکاری سازمانهای بهداشت روان، سلامت روان را در کمپینهای روابطعمومی و بازاریابی ادغام و مدنظر قرار دهند.
این مشارکت میتواند به تلاشهای ارتباطی اعتبار بخشد و تعهد واقعی به ارتقای بهزیستی ذهنی را نشان دهد.
راههای مختلفی وجود دارد که کسبوکارها میتوانند با سازمانهای بهداشت روان همکاری کنند.
شرکتها میتوانند با سازمانهای بهداشت روان برای تولید محتوا و میزبانی رویدادهای مشترک همکاری کنند.
آنها همچنین میتوانند از طرح ها یا کمپینهای بهداشت روان حمایت کنند. به عنوان نمونه، یک برند مراقبت از پوست و یک سازمان بهداشت روان میتوانند مراقبت از خود و عشق به خود را به عنوان مؤلفههای بهزیستی روانی ترویج دهند.
به همین ترتیب، یک شرکت فناوری و یک سازمان سلامت روان میتواند از طریق یک کمپین آگاهی از سلامت روان، آگاهی را افزایش دهد.
تامین منابع برای سلامت روان
کسبوکارها باید منابع حمایت از سلامت روان را به عنوان بخشی از کمپینهای روابطعمومی و بازاریابی در این مدت ارایه دهند. این شامل اطلاعات مربوط به خدمات سلامت روان و همچنین گروههای پشتیبانی و سایر منابع مرتبط میشود.
شرکتها میتوانند یک بخش اختصاصی در وبسایت شرکت یا نمایه رسانههای اجتماعی با پیوندهایی به این منابع ایجاد کنند.
پیامهای کلیشهای هرگز
پیامهای کلیشهای میتوانند غیرصادقانه به نظر برسند و بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر دارند. پیامرسانی باید با ارزشهای برند و مخاطب هدف همخوانی داشته باشد.
|