درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 01:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52041صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیپنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 11:24
۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
رضا غبیشاوی - با دستور کار وارد مصاحبه شویم. یعنی از قبل، هدف از مصاحبه را بدانیم و برای آن برنامه ریزی کنیم. ما در مصاحبه قرار است جواب چند سوال را دریافت کنیم و این جواب ها قرار است تیتر شوند. غیر از این، بیهوده کاری است.
  

 ۱. رعایت چارچوب اخلاقی، حرفه ای و حقوقی.
 
 ۲. با دستور کار وارد مصاحبه شویم. یعنی از قبل، هدف از مصاحبه را بدانیم و برای آن برنامه ریزی کنیم. ما در مصاحبه قرار است جواب چند سوال را دریافت کنیم و این جواب ها قرار است تیتر شوند. غیر از این، بیهوده کاری است.
 
 ۳. پاسخ به سوالات خود را حدس بزنیم و برای سایر گزینه ها، سوالات و جواب های بعدی را برنامه ریزی کنیم.
 
 ۴.اطلاعات ما درباره موضوع مصاحبه و مصاحبه شونده باید کامل باشد. از جمله مواضع و سوابق موضوع و طرف مصاحبه و سوالات و پاسخ ها. چند سوال آماده کنیم اگر یک یا چند سوال توسط دیگران پرسیده شدند سوالات جایگزین داشته باشیم.
 
 ۵. بهترین مصاحبه و سوال - جواب آن است که هر پاسخی داده شود ارزش خبری داشته باشد. مثلا سوال از رئیسی درباره اینکه آیا موافق ادامه فیلتر تلگرام است یا نه؟ جواب بله یا خیر به این سوال، ارزش خبری دارد.
 
 ۶. سوالی بپرسیم که سوال یا جواب یا هر دو ارزش خبری داشته باشند.
 
 ۷. اگر جواب انحرافی و نامرتبط داد با احترام دوباره سوال را تکرار کنیم تا جواب مرتبط دهد. پاسخ انحرافی و نامرتبط، یک تکنیک برای فرار از سوالات مصاحبه کننده است.
 
 ۸. محتوای مصاحبه و سوال جواب، باید تیتر با ارزش داشته باشد یعنی اگر رسانه‌ای بخواهد آن را منتشر کند بتواند یک یا چند تیتر با ارزش، مهم یا جذاب از متن استخراج کند.
 
 ۹. سوالات کلی، بدیهی، باز، کلیشه ای، تکراری، رفع تکلیفی، بی ارزش، بی تیتر و بی خاصیت، جواب های اینگونه خواهند داشت و بی ارزش هستند.
 
 ۱۰. هدف مصاحبه، کشف جزییات جدید، واقعیت ها و نظرات جدید است. مصاحبه کننده بی طرف است و بی طرف می ماند؛ در موقعیت یک طرف داستان قرار نمی گیرد و عصبانی نمی شود .
 
 ۱۱. مدیریت مصاحبه باید در دست مصاحبه کننده باشد و نه مصاحبه شونده . مصاحبه کننده سوال می پرسد و عکس آن نادرست است.
 
 ۱۲. مصاحبه
رسانه‌ای، بازجویی یا تلقین نیست‌.
 
 ۱۳.هدف مصاحبه نه تبلیغ یا روابط عمومی بلکه بیان حجم بیشتری از واقعیت ها، نظرات و جزییات ارزشمند، جذاب یا مهم برای مخاطب است.هدف مصاحبه، کوچک نمایی یا بزرگنمایی مصاحبه شونده نیست. هدف مصاحبه پاسخ به سوالات در ذهن مخاطبان و رفع نیاز معلوماتی آنهاست.
 
 ۱۴. اگر قول دادیم بخش هایی از مصاحبه را منتشر نکنیم یا نام مصاحبه شونده منتشر نشود به قول مان عمل کنیم. نقل قول ها را دقیق و صحیح منتقل کنیم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد