درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:24   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5203صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهسه شنبه، 26 شهریور 1392 - 22:51
ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور (ابلاغی وزارت کشور به شماره 121930/1/3/37 مورخ 89/8/11)
  

ماده 207 آیین‌نامه ‌راهنمایی و رانندگی:

نصب هر نوع علائم و پلاکهای متفرقه و همچنین الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نفوش روی شیشه ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسایل نقلیه به منظور تجارت، تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است. مگر بر اساس ضوابطی که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به تصویب وزیر کشور خواهد رسید. مورد جاده‌ها با تصویب وزارت راه و ترابری اقدام می‌شود.

 

ماده1 – تعاریف:

تبلیغات مجاز: انواع تبلیغات بصری (الصاق یا نصب یا نقوش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نفوش) که تاییدیه های لازم را از مراجع قانونی ذیربط اخذ نموده باشد.

تذکر: تبلیغات مجاز صرفاً به صورت ثابت بوده و استفاده از هر گونه دستگاه‌های دیجیتالی متحرک جهت استفاده تبلیغاتی بر روی خودروها ممنوع می باشد.

  تاکسی: عبارت است از وسیله نقلیه‌ای اعم از سواری، استیشن، ون یا هر خودروی مناسب دیگر که دارای مشخصات معین شده می‌باشد و با امتیاز بهره‌برداری که توسط شهرداری صادر می‌شود، به صورت یکی از سرویس‌های تاکسی شهری به جابه جایی مسافر در درون شهر می پردازد.

اتوبوس: وسیله نقلیه موتوری مسافربری که ظرفیت آن با راننده و کمک راننده 27 نفر یا بیشتر باشد.

مینی بوس: وسیله نقلیه موتوری مسافربری که ظرفیت آن با راننده بین 16 تا 26 نفر باشد.

خودروهای شرکتی: انواع خودروهای تحت تملک افراد حقوقی (غیر دولتی) اعم از سازمان‌ها، شرکت‌ها، واحدهای خدماتی امدادی و نهادهای مردمی و غیر دولتی.

 

ماده 2- تبلیغات داخل تاکسی:

انواع تبلیغات مجاز داخل خودروی تاکسی به نحوی است که در معرض دید راننده نبوده و باعث کاهش دید راننده یا کاهش رفاه مسافرین نگردد و تنها به یکی از اقسام زیر مجاز است:

- به صورت جزوه در داخل جزوه‌دان.

- استفاده از عکس یا تصاویر ثابت و نصب نمایشگر در پشت صندلی‌ها.

تبصره 1: هر نوع تبلیغات در داخل تاکسی‌ها بر روی شیشه‌ها (جلو، عقب، طرفین و آیینه‌ها) و نصب تصاویر ثابت و نمایشگر برای راننده و سرنشین ردیف جلوی خودرو ممنوع است.

تبصره2: استفاده هر نوع تبلیغات صوتی در داخل تاکسی‌ها ممنوع می باشد.

 

ماده3- تبلیغات در خارج تاکسی:

انواع تبلیغات مجازدر بدنه خارجی خودروهای تاکسی، صرفاً بر روی پنلهای تبلیغاتی (با مقطع مثلثی شکل که قاعده آن حداکثر 20 سانتیمتر باشد) بر روی سقف تاکسی‌ها و در امتداد طولی سقف خودرو نصب می‌شود و دید آن به طرفین خودرو می باشد، مجاز است.

تبصره1- ابعاد پنل‌های تبلیغاتی که به شکل مثلث می‌باشد  بدین شرح است:

ارتفاع از سقف خودرو با احتساب پایه و حاشیه حداکثر40 سانتی متر.

طول پنل در امتداد طولی سقف خودرو (حداکثر به اندازه طول سقف خودرو).

عرض پنل که به صورت مثلث می‌باشد حداکثر20 سانتی متر.

تبصره3- مسئولیت پایداری، استحکام، دوام، انتخاب جنس، نوع اتصالات و کلیه مشخصات فنی پنلهای تبلیغاتی مذکور بر روی خودروهای تاکسی بر عهده مجری تبلیغات  می‌باشد.

تبصره4- استفاده از پنلهای تبلیغاتی صرفاً در مورد تاکسی‌های شهری و در محدود شهر محل فعالیت مجاز می‌باشد.

 

ماده 4- تبلیغات در داخل اتوبوس و مینی بوس:

انواع تبلیغات مجاز در داخل خودروی اتوبوس و مینی بوس به نحوی است که در معرض دید راننده نبوده و باعث کاهش دید راننده یا کاهش رفاه مسافرین نگردد و تنها به یکی از اقسام زیر مجاز است:

- به صورت جزوه در داخل جزوه دان.

- استفاده از عکس یا تصاویر در پشت صندلی ها یا دستگیره ها به نحوی که مزاحمتی برای مسافرین ایجاد نشود.

- استفاده از نمایشگر غیر از ردیف جلو بنحوی که در معرض دید راننده نباشد.

تبصره: هر نوع تبلیغات در داخل اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها بر روی شیشه ها (جلو، عقب، طرفین آیینه ها) ممنوع است.

 

ماده 5-  تبلیغات در داخل اتوبوس و مینی‌بوس:

انواع تبلیغات مجاز در بدنه خارجی اتوبوس‌ها و مینی بوسها، صرفاً بر روی بدنه های طرفین (راست و چپ)، مجاز بوده و بر روی بدنه های جلو و عقب ممنوع می‌باشد.

تبصره1: هر نوع تبلیغات در خارج اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها بر چراغ‌ها و شیشه‌ها (جلو، عقب، طرفین، آیینه‌ها) ممنوع است.

تبصره2: انواع تبلیغات در خارج اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها صرفاً می تواند به صورت تصاویر ثابت باشد.

تبصره3: تردد اینگونه خودروها در معابر برون شهری ممنوع می‌باشد.

 

ماده6- هر نوع تبلیغات غیر بصری در داخل و خارج کلیه خودروها اعم از تاکسی، اتوبوس و مینی بوس ممنوع است.

 

ماده7- کلیه متقاضیان انجام تبلیغات اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی موظف به اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و دیگر مراجع ذیربط قانونی می‌باشند.

 

ماده8- هر نوع تبلیغات در داخل و خارج خودروهای شرکتی ممنوع بوده و اینگونه خودروها صرفاً مجاز به درج نام آرم شرکت (برابر ضوابط و مشخصاتی که توسط پلیس ناجا تدوین می‌گردد) خواهند بود.

 

ماده9- نرخ انواع تبلیغات بر روی تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در هر شهر، هر ساله در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه توسط شورای اسلامی آن شهر تعیین می‌گردد.

 

ماده10- مسئولیت حسن اجرای مفاد این ضوابط به عهده شهرداری و برخورد با تخلفات رانندگی با پلیس راهنمایی رانندگی می‌باشد.

 

ماده11- این ضوابط مشتمل بر 11 ماده و 10 تبصره بوده و از تاریخ تصویب لازم الاجرا می‌باشد.

 

http://portal.upto.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA/tabid/105/ArticleId/694/-121930-1-3-37-89-8-11.aspx

  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)-

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد