درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51973صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 2 اردیبهشت 1402 - 00:21
فضای مجازی و آفت روابط‌عمومی‌ها
غلامرضا شمس ناتری - فضای مجازی هر قدر مهم باشد ولی روابط‌عمومی‌ها نباید خود را برای این‌گونه اطلاع‌رسانی‌های آبکی به آب و آتش زنند و برای خوشایند مدیران خودزنی کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || شرایط امروزه جامعه ما به گونه ای است که فضای مجازی یکی از دسترس ترین،آسان ترین و در عین حال آزادترین شبکه ها برای دستیابی به آخرین اطلاعات و خبر در دنیای کنونی است؛ دنیایی که مردم را از نشستن پای ماهواره به پناه بردن به گوشی موبایل رهنمون کرد تا در همه وقت و همه جا در دسترس باشد؛ همان دهکده جهانی که سال‌ها پیش مارشال مک لوهان آن را پیش بینی کرده بود.


در چنین فضای لایتناهی روابط‌عمومی‌ها برای گردش و سرعت در اطلاع‌رسانی می بایست سرتا پا مجهز و به‌روز باشند تا از این قافله عقب نمانند.


هر گونه غفلت از این فضا و مخاطب گریزی سبب می شود دودش ابتدا به چشم خود روابط‌عمومی‌ها فرو رفته و از تعداد مخاطبانشان کاسته شود.


اما هر چه این فضا امکان دستیابی را تسهیل می کند،نباید از به‌روزرسانی وبگاه و سایت خبری سازمانی غافل ماند.


شاید برخی از روابط‌عمومی‌ها تصور می کنند که الا و باید مخاطبان خود را با چند سطر نوشته و چند عکس کلاژ شده از طریق فضای مجازی مطلع و آگاه سازند که به نظر راقم این سطور کاری خطا و اشتباه است.


علت آن که اطلاع‌رسانی از طریق سایت می طلبد حرفه‌یی‌تر رفتار کرد و برای خبر تیتر، لید و .‌‌..تهیه نمود و با تامل بیشتری نسبت به بارگذاری خبر با عکس مناسب اقدام کرد.


از آنجا که در چندین کانال و گروه روابط‌عمومی‌ عضو می‌باشم هر روز با این قضیه آشنا هستم که روابط‌عمومی‌ها سعی دارند تمام وقت خود را صرف اطلاع‌رسانی در فضای مجازی نمایند. آفت این کار در وهله نخست آن است که مجالی برای تامل در تهیه خبر و عکس مناسب نمی‌گذارد و فرد شاغل در روابط‌عمومی‌ سعی می‌کند عکس خود را با گوشی گرفته و چند جمله‌یی به اختصار نوشته و آن را منتشر نماید‌.


در حالی که این رویه باعث می شود روابط‌عمومی‌ از تهیه خبر دقیق و جامع برای مخاطب دوری جسته و نگاه حرفه یی به خبر نداشته باشد.


رقابت روابط‌عمومی‌ها در این زمینه مثال زدنی است و سعی دارند هر نوع مطلبی را ولو ارزش خبری نیز نداشته باشد به خورد مخاطب داده و نشر دهند.


فضای مجازی هر قدر مهم باشد ولی روابط‌عمومی‌ها نباید خود را برای این‌گونه اطلاع‌رسانی‌های آبکی به آب و آتش زنند و برای خوشایند مدیران خودزنی کنند.

یک روابط‌عمومی‌ هوشیار و آگاه باید سعی کند اخبار سازمان خود را از طریق وبگاه و‌ سایت منتشر نماید و با ارزش‌گذاری در ارزش‌های خبری لینک خبر را در فضای مجازی قرار داده تا هم مخاطبان با سایت آشنا شوند و هم رسانه ها به عنوان منبع خبری قابل اطمینان از آن بازدید و‌ بهره جویند.


در چنین صورتی است که روابط‌عمومی‌ها می توانند نگاه حرفه یی و خلاقانه به اطلاع‌رسانی داشته و از ارسال و نشر خبرهای فاقد ارزش های خبری بر حذر باشند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد