درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5193صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 26 شهریور 1392 - 06:15
تکنیک های نامگذاری خدمات بانکی
  

 

  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- مخاطب خوب کافه بازاریابی جناب قاضی مقدم مطلبی را در مورد نامگذاری ارایه کرده اند که با هم می خوانیم .قبل از خواندن به اقای قاضی مقدم بگویم که خدا کند بانکی ها بعد از خواندن این متن از شما دعوت برای نامگذاری نکنند چون واقعا کار سختی است. قاضی مقدم می گه :


شمیم، شقایق، شهاب، ستایش، نگین و … و موج اخیر نامگذاری سپرده های مختلف بانکی. برخلاف آنچه از ترکیب اسامی فوق برمیاد، این چند اسم و احتمالا چند اسم دیگر که شاید به گوش شما خورده باشد، نه برای انتخاب اسم فرزند نورسیده که به عنوان نام نوعی سپرده بانکی با ویژگی ها و مشخصه های متفاوتی در سود سپرده و تسهیلات بانکی از سوی برخی از بانک ها انتخاب شده و اخیرا در کمپین های تبلیغاتی روی انها مانور داده می شود.


 از همه اینها جالب تر هم البته اسامی انتخابی بانک شهر با عناوین «آرمان شهر» و «اندیشه شهر» است که از ظاهر امر اینطور برمیاد برای بازار هدفی مشتمل بر فلاسفه، علما و حکما و در دوره رنسانس انتخاب شده باشد. از ظاهر امر پیداست که این روند، موجی است که متاسفانه چند وقتی است گریبانگیر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ما شده و ظاهرا هم قرار نیست به این زودی خاتمه پیدا کنه
.

 

البته بنده و احتمالاً (با توضیحاتی که بهش اشاره کردم) شما مشتاقیم بدانیم چه فلسفه ای پشت انتخاب این اسامی بوده که سبب شده بانک ها به تقلید از یکدیگر و برای عقب نماندن از قافله اسامی اینچنین خاصی برای انواع سپرده های خود انتخاب کنند، ولی لااقل تا زمان روشن شدن واقعیت شاید بد نباشد اگر به این موضوع اشاره کنیم که به هرحال، انتخاب اسم (خواه برای محصول و خواه برای خدمت) باید متناسب با نوع خدمت، نوع مخاطبان و بازار هدف محصول/ خدمت بوده و حتی از نگاهی بالاتر جنبه عام داشته باشد (فردی بازاری را در نظر بگیرید که بخواهد از بین حساب های شمیم، شقایق، شهاب، ستایش، نگین و … حسابی را به عنوان حساب سپرده خود انتخاب نموده و مشخصات حساب خود را جهت انجام معاملات و امور بانکی در اختیار دیگر بازاریان قرار دهد) که البته با این خصوصیات و فارغ از وجاهت هرگونه توضیح و منطقی ورای انتخاب اسامی شمیم، نگین، شقایق و … واقعاً انتخاب اسمی مثل آرمان شهر و یا اندیشه شهر برای حساب سپرده ای آن هم در بانک شهر که مشتریان و بازار هدف آن را عموما اقشاری با سطح درآمد متوسط و رو به پائین و از سوی دیگر سازمان ها و نهادهای همکار شهرداری ها تشکیل می دهند، جای تعجب بسیار دارد.

با من و سایر مخاطبان در میان بگذارید

با چه اسامی دیگری در حوزه خدمات بانکی برخورد کرده اید که با توضیحات فوق همخوانی دارد؟ این اسامی تا چه حد برای افتتاح حسابی با این عناوین شما را ترغیب می کنند؟ برای انتخاب این نوع اسامی چه توضیحات (البته شاید بهتر باشد بگوئیم چه توجیهاتی) به ذهن شما می رسد؟ با توجه به احتیاج ظاهرا مبرم بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به اسامی مناسب، در کنار همه اسامی موفق بانکی که می شناسید، چه اسامی دیگری به ذهن شما خطور می کند؟


 

http://sigmagroup.mihanblog.com/

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد