درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51863صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 19 فروردین 1402 - 12:33
آیا پایان عصر سرویس‌های رایگان اینترنتی فرارسیده‌ است؟
توییتر اولین رسانه اجتماعی بود که به مدل اقتصادی ارائه سرویس رایگان پشت کرد. ایلان ماسک، مالک نوپای توییتر، در همان آغاز به کار، شیوه کسب درآمد از توییتر را تغییر داد و شروع به فروش نشان تایید توییتر کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، هم پس از ایلان ماسک به کسب درآمد از داده‌های کاربران بسنده نکرد و سرویس اشتراک ویژه برای اینستاگرام و فیس‌بوک راه‌اندازی کرد که در آن کاربران می‌توانند به سطح بالاتری از امنیت و قابلیت اشتراک‌گذاری دست یابند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || سرویس‌های اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی برای سالیان متمادی با ارائه خدمات رایگان به کاربران، با یکدیگر رقابت می‌کردند. اما به نظر می‌رسد عصر رسانه‌های اجتماعی رایگان رو به پایان است و دیگر غول‌های فناوری به «دلالی داده» و نمایش تبلیغات هدفمند بسنده نمی‌کنند و با فروش اشتراک ویژه قصد دارند شیوه‌های افزایش درآمد جدید را هم به کار گیرند.
 
 توییتر اولین رسانه اجتماعی بود که به مدل اقتصادی ارائه سرویس رایگان پشت کرد. ایلان ماسک، مالک نوپای توییتر، در همان آغاز به کار، شیوه کسب درآمد از توییتر را تغییر داد و شروع به فروش نشان تایید توییتر کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل
متا، هم پس از ایلان ماسک به کسب درآمد از داده‌های کاربران بسنده نکرد و سرویس اشتراک ویژه برای اینستاگرام و فیسبوک راه‌اندازی کرد که در آن کاربران می‌توانند به سطح بالاتری از امنیت و قابلیت اشتراک‌گذاری دست یابند.
 
 اما قربانیان این تغییر الگوی درآمدزایی، کاربران ایرانی و شهروندان دیگر کشورهایی‌اند که به سیستم‌های رایج پرداخت بین‌المللی دسترسی ندارند.
 
 کاربران ایرانی بی‌نصیب از امکانات اشتراک ویژه رسانه‌های اجتماعی
 
 مصرف‌کنندگان از کسب‌وکارها انتظار دریافت سطح اولیه‌ای از خدمات را دارند. اگر شخصی کارت بانکی شما را بدزدد و از هویت شما سوءاستفاده کند، انتظار دارید بانک شما موضوع را بررسی کند. بنابراین قابل درک است که خدمات اساسی مانند پشتیبانی مشتری و امنیت حساب باید رایگان باشد. اما به نظر می‌رسد که رسانه‌های اجتماعی با گروگان‌گرفتن امنیت کاربران قصد دارند آن‌ها را وادار به خرید اشتراک کنند. ارائه گزینه‌های امنیت حساب برای کاربران با اشتراک ویژه و سلب این حق از کاربران دیگر، خلاف مسئولیت‌پذیری این سکوها (پلتفرم‌ها) است. متا با ارائه گزینه مقابله با جعل هویت و محافظت از حساب به کاربران Meta Verified، این تبعیض دیجیتال را اجرایی کرده است و کاربران دیگر را در معرض خطر قرار می‌دهد.
 
 در کشوری همچون ایران که آمار کلاهبرداری اینترنتی کم نیست و تلفن‌های همراه شهروندان هم به‌دلیل مسدودبودن منابع امن دانلود نرم‌افزار، در زمره آلوده‌ترین دستگاه‌های دنیا قرار دارد، این اقدام متا ممکن است به بروز مشکلات بیشتر و افزایش ازدست‌رفتن حساب‌های شهروندان ایرانی منجر شود؛ زیرا علاوه‌بر مشکلات پرداخت و نبود امکان دسترسی به سرویس‌های رایج پرداخت بین‌المللی در ایران، شرکت متا ممکن است به‌دلیل تحریم‌ها، به کاربران ایرانی اجازه خرید سرویس را ندهد. کمااینکه توییتر و تلگرام به شماره‌تلفن‌های با پیش‌شماره ایران سرویس ویژه ارائه نمی‌کنند.
 
 توییتر و اینستاگرام پیشگامان ارائه خدمات غیررایگان
 
 تنها چند هفته پس از آنکه ایلان ماسک توییتر را خرید، امکان خرید تیک آبی توییتر در اختیار کاربران قرار گرفت. افزایش کلاهبرداری و انتشار اطلاعات غلط از سوی حساب‌های جعلی که به‌واسطه خرید تیک آبی اعتبار کسب کرده بودند، موجب شد که توییتر روند فروش تیک آبی را برای مدتی متوقف کند. این درحالی است که ایلان ماسک یکی از ماموریت‌های اصلی خود را مقابله با حساب‌های جعلی و اسپم عنوان کرده بود. بعد از آن نوبت به حذف قابلیت‌های مهم توییتر برای کاربرانی که حساب ویژه ندارند، رسید و امکان دریافت کد احراز هویت دو مرحله‌ای ازطریق پیامک فقط در اختیار کاربران سرویس پرداختی قرار گرفت. مدتی بعد هم توییتر اعلام کرد تیک‌های آبی که زمانی نشانگر حساب‌های رسمی و تایید بودند، درصورت پرداخت‌نکردن اشتراک ماهیانه حذف می‌شوند.
 
 بعد از توییتر، شرکت متا فروش حساب‌های ویژه را با عنوان «Meta Verified» شروع کرد. فیسبوک و اینستاگرام هر یک مبلغ ماهانه ۱۲ دلار برای ارائه حساب ویژه و نشان تایید آبی در نظر گرفته‌اند. این درحالی است که قیمت تعیین‌شده برای توییتر آبی یا همان اشتراک ویژه توییتر، ۸ دلار است.
 
 محافظت بیشتر دربرابر جعل هویت حساب، دسترسی به «یک شخص واقعی» در بخش پشتیبانی مشتری برای کمک به مشکلات حساب، و مهم‌تر از همه «افزایش دسترسی و دید»، ازجمله خدماتی است که به دارندگان Meta Verified ارایه می‌شود؛ این یعنی کاربرانی که پرداخت می‌کنند، محتوایشان بیشتر در بخش جست‌وجو، نظرات و توصیه‌ها نشان داده می‌شود.
 
 ۹۸ درصد از درآمد ۱۱۶ میلیارد دلاری متا در سال گذشته به نمایش تبلیغات هدفمند اختصاص داشت، که این رقم نسبت‌به سال‌های گذشته افت داشته و متزلزل است. در سال ۲۰۲۱، اپل تغییراتی برای حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه کرد که برنامه‌های حاضر در فروشگاه اپل را ملزم می‌کرد برای دنبال‌کردن فعالیت‌های کاربران از آن‌ها اجازه بگیرد؛ این اتفاق به‌معنی پایان جمع‌آوری داده‌ها برای نمایش تبلیغات هدفمند است. متا نیز هشدار داد که این اتفاق، درآمد تبلیغاتی آن‌ها در سال ۲۰۲۲ را ۱۰میلیارد دلار کاهش می‌دهد.
 
 آیا زمان پایان سرویس‌های رایگان اینترنتی فرا رسیده‌ است؟
 
 بر اساس گزارش شرکت «تحقیقات تجاری»، اندازه بازار جهانی اشتراک رسانه‌های اجتماعی از ۱۷.۰۷ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۲۱.۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۲۸.۳درصد افزایش خواهد یافت. این آمار نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی به‌دنبال مدل‌های فروش اشتراک‌اند تا خلا کاهش درآمد از طریق تبلیغات را پر کنند.
 
 به گفته آموری ترگوئر (Amaury Treguer)، یکی از بنیان‌گذاران آژانس رسانه‌های اجتماعی Bread Agency، «مدل اشتراک که اکثر شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کرده‌اند، روش جدیدی برای تنوع‌بخشیدن به جریان درآمد آن‌هاست. اما مشکل این است که این امر برخلاف انتظار کاربران است.»
 
 رودریگو میراندا، مدیرکل دانشکده تجارت و فناوری برای عصر دیجیتال (ISDI) می‌گوید: «این اتفاق طبیعی است و دیر یا زود باید رخ می‌داد. مدل‌های کسب‌وکار فناوری انبوه با حاشیه‌های بسیار کم برای هر کاربر، در وهله اول مبتنی بر حجم‌اند و در مرحله بعد براساس کسب درآمد از کاربر عمل می‌کنند.» این اساس مدل‌های «فریمیوم» است - ترکیبی از رایگان و «پریمیوم» - که در آن ۹۵ درصد کاربران به‌صورت رایگان به این سرویس دسترسی دارند و تنها ۵درصد کاربران اشتراک پرداخت می‌کنند. به گفته میراندا، اگر این جهش پیش‌تر رخ نداد، به‌دلیل درجریان‌بودن سرمایه بود.
 
 اما نکته مهم این است که بخشی از کاربران که فعالیت‌های آن‌ها وابسته‌به رسانه‌های اجتماعی است، ناچار به خرید اشتراک ویژه‌اند و بخش دیگر از استفاده از امکانات رسانه‌های اجتماعی محروم خواهند شد و اینترنتی که روزی قرار بود همچون بزرگراهی همگانی باشد برای دسترسی به ثمره علمی و فرهنگی جهان، ممکن است به خیابانی لوکس تبدیل شود که تنها عده‌ای خاص می‌توانند از مواهب آن استفاده کنند...
 
 منبع: independentpersian
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد