درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:21   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51837صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 17 فروردین 1402 - 13:18
روابط‌عمومی حلقه مفقوده مدیران…!!
این که برخی روابط‌عمومی ها را در سطح سخیف و حقیر نصاب تراکت های تبلیغاتی و مناسبتی و تهیه کیک و ساندیس گردهمایی ها ساقط کنیم نتیجه اش همانی می شود که اینک در برخی ادارات شاهدیم، شاهد انفکاک و جدایی مردم از ادارات و سازمان ها و سوءظنی که همواره به عملکرد آنان دارند، شاهد ریزش انسجام اجتماعی، شاهد سوءمدیریت ها و فسادهای زنجیره ای اقتصادی و اداری هستیم، شاهد ریزش اعتماد عمومی به سخنرانی های تکراری با شعارهای تمام ناشدنی بسیاری از مدیران کشور هستیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || شاید نوشتن از اهداف و عملکرد روابط‌عمومی ها در آشفته بازار و جنگ و گریزهای منطقه ای و افشاگری ها و جنگ زرگری های داخلی علیه طرفین دعوا و چالش های مدیریتی، کار عبث و بیهوده ای به نظر آید، اما جالب است که بدانیم همین روابط‌عمومیهای ادارات عریض و طویل مان که نمایندگان میلیون ها نفر از حقوق بگیران دولتی هستند که روز به روز در حال فربه تر و کندتر شدن هم هستند، چنانچه بر مدار تخصص و علم حرکت کنند می توانند نقش بسیار مهم و حیاتی در ارتقای عملکرد ادارات و گام برداشتن در بستر توسعه متوازن ایفا کنند.

 

متأسفانه در پست روابط‌عمومیها در کشور ما به دلیل عدم اشراف در چشم انداز وظایف آن توسط برخی مدیران کلان و متوسط و کوچک افرادی را به کار می گمارند که اصولا نه تخصصی در این زمینه دارند و نه انگیزه و مطالعه ای، ادعای فوق در اکثر قریب به اتفاق ادارات صدق میکند جز معدود و محدود مؤسسات و اداراتی که می دانند روابط‌عمومی مفهوم و معنا و اثرگذاری اش چگونه است.چنانچه در زنجیره تعاریف و اهداف سازمان یا اداره ای بتوان پل یا رابط بلافصلی را برای دستیابی به اهداف اسناد بالا دستی کلان تعریف کرد، همانا روابط‌عمومی آن اداره یا سازمان می باشد.

 

به همین دلیل عقلی است روابط‌عمومی را هنر هشتم نامیده اند، هنر و تخصصی که هرکسی را توان اداره آن نیست، همانگونه که گفته شد به دلیل عدم آشنایی برخی مدیران ما با این امر مهم معمولا این پست به کسانی محول می شود که اصولا توان مدیریت در روابط خصوصی بین سازمانی را هم ندارند چه رسد به روابط‌عمومی!!

 

روابط‌عمومی حلقه مفقوده مدیران ماست، در اصل روابط‌عمومی ها نقش قلب و خون رسان اطلاعات سازمان را بازی می کنند، رابط بین سازمان و افکار عمومی، رابط بین اهداف سازمانی و شفاف سازی این اهداف، رابط بین عقلانیت و اقناع مردم. متأسفانه برخی روابط‌عمومی ها آنقدر قدرت اجرایی ندارند که توان ورود به اعتمادسازی اجتماعی را به عهده گیرند، به همین دلیل با کمترین قدرت ریسک و مانور فقط دستورات رؤسایشان را باید مو به مو اجرا کنند.

 

در کشورهای توسعه یافته روابط‌عمومی ها نقش پمپاژ و تزریق اهداف سازمانی را به افکار عمومی بازی می کنند و مردم را به شکلی دقیق در جریان امور مربوطه قرار می دهند و بسیار شفاف در مورد طرح ها و سرمایه گذاری ها و چگونگی هزینه کرد سازمان و میزان سرمایه های مصروفه به مردم اطلاعات می دهند و به این وسیله همپوشانی اجتماعی و هم افزایی اعتماد را فراهم می آورند و بدین سان توان جذب افکار عمومی و جذب سرمایه های بخش خصوصی را فراهم می آورند.

 

روابط‌عمومی می تواند با انتشار مرتب اخبار و اطلاعات مردم را در عملکرد سازمان خویش سهیم کرده و با شفاف سازی عملکرد سازمان متبوعه نقش حیاتی را در اعتمادسازی اجتماعی و چرخش آزاد اطلاعات ایفا کند، به همین دلیل است که مدیران و مسئولین روابط‌عمومی می بایست از نخبگان و باسوادان از این حیطه انتخاب شوند تا بدانند که این مسئولیت، آمیزه ایست از هنر، خلاقیت و مدیریت.

 

این که برخی روابط‌عمومی ها را در سطح سخیف و حقیر نصاب تراکت های تبلیغاتی و مناسبتی و تهیه کیک و ساندیس گردهمایی ها ساقط کنیم نتیجه اش همانی می شود که اینک در برخی ادارات شاهدیم، شاهد انفکاک و جدایی مردم از ادارات و سازمان ها و سوءظنی که همواره به عملکرد آنان دارند، شاهد ریزش انسجام اجتماعی، شاهد سوءمدیریت ها و فسادهای زنجیره ای اقتصادی و اداری هستیم، شاهد ریزش اعتماد عمومی به سخنرانی های تکراری با شعارهای تمام ناشدنی بسیاری از مدیران کشور هستیم.

 

مدیر روابط‌عمومی بدون داشتن اختیارات فقط در سطح نازل دادن آدرس اتاق ها به مراجعه کنندگان باقی خواهد ماند. تا ندانیم که مفهوم روابط‌عمومی یعنی هنر هشتم چیست، همان بهتر که این پست حذف شود چراکه کارهای روتین و روزمره روابط‌عمومی ها را هرکسی هم می تواند به راحتی انجام دهند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد