درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 04:31   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51830صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 15 فروردین 1402 - 12:41
ردپای روابط‌عمومی در تولید خبر
غلامرضا شمس ناتری - سازمان‌هایی که مخاطبان بیشتری دارند باید سعی کنند از طریق روابط‌عمومی به جایگاه و‌ منزلتی دست یابند که در کوتاه مدت و در دراز مدت دچار اختلال و نابسامانی نشوند و ارتباط خود را با جامعه هدف قطع نکنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) ||  امروزه وابستگی هر سازمانی به روابط‌عمومی پیش از پیش احساس می شود و این خود نقطه عطفی در روابط‌عمومی است.

سازمان‌هایی که مخاطبان بیشتری دارند باید سعی کنند از طریق روابط‌عمومی به جایگاه و‌ منزلتی دست یابند که در کوتاه مدت و در دراز مدت دچار اختلال و نابسامانی نشوند و ارتباط خود را با جامعه هدف قطع نکنند.


بی تردید برای رسیدن به چنین مرتبتی تنها گزینه ممکن روابط‌عمومی است که بتواند این نقش را در جامعه امروزی بواسطه توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به خوبی ایفا کند.


روزانه مردم عوام و خواص نام روابط‌عمومی را بیش از پیش در رسانه ها می بینند و می شنوند از اینرو خواستگاه روابط‌عمومی به گونه یی است در این داد و ستد ارتباطی و اطلاع رسانی سوپاپ مطمئنی برای مردم و رسانه هاست.


هر حادثه و اتفاقی ناخوشایندی روی دهد دسترس ترین گزینه روابط‌عمومی است که بتواند در خصوص صحت و سقم آن جامعه را اگاه سازد.


بنابراین روابط‌عمومی خط مقدم اطلاع رسانی در سازمان هاست که با انتشار به موقع اخبار نقش ممتازی در این فرایند دارد.


تولید خبر توسط روابط‌عمومی البته با شناختی که از مفهوم خبر داشته باشد می تواند رسانه ها را بی نیاز از حضور خبرنگار نماید، مگر آنکه گفت و گویی با مدیران سازمان و اصحاب رسانه برای بیان مشکلات و تبیین موضوعی خاص و ویژه برای آگاهی بیشتر به مردم داشته باشد.


روابط‌عمومی حاذق، کارکشته و کار بلد برای پیوند خود با رسانه ها ناچار است بخشی از تولید خبر را بدست گرفته و ضمن درج در سایت سازمانی آن را به سایر رسانه ها ارسال دارد.


تن دادن روابط‌عمومی‌ها به تولید خبر شرایطی را فراهم می سازد که در وهله نخست مسوول مربوطه با کارکرد روابط‌عمومی سازمان متبوع خود بیشتر آشنا شده و اهمیت آن را درک نماید.


روابط‌عمومی منفعل و ایستا آن روابط‌عمومی است که جرات و عرضه تولید حتی یک خبر را نداشته و صدای خاموش سازمان خود باشد!


روابط‌عمومی‌ها اگر می خواهند به چنین جایگاهی برسند که همواره مورد توجه خاص رسانه ها باشند می بایست خود را همیشه چون یک رسانه بنگرند و در تولید خبر با استانداردهای موجود اطلاع رسانی درست و صحیح از اقدامات و برنامه های سازمانی خود را ارائه دهند.


متاسفانه برخی از روابط‌عمومی‌ها نه در تولید خبر که بیشتر به خبرهای پوششی روی آورده و با غفلت از تولید خبر خود را به حاشیه رانده و توفیقی در این زمینه نخواهند داشت.


روابط‌عمومی مطلع و آگاه هرگز دست از تولید خبر نمی کشد و خود را همچون رسانه یی بیدار و‌ هوشیار می پندارد.


برای رسیدن به موفقیت در اطلاع رسانی، روابط‌عمومی باید تلاش کند چون یک خبرنگار زیرک و زبل از مسئولان خود در هر رده و مقامی خبری مناسب و امید بخش تهیه و نشر دهد و ردپای خود را در تولید خبر آن هم با ارزش های خبری که مورد توجه رسانه ها قرار گیرد بجای گذارد.


این موفقیت حاصل نمی شود مگر آنکه روابط‌عمومی خود فرصت دیده شدن را از دست ندهد و خود مطالبه گر و‌ مخاطب شناسی قهار باشد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد