![](/media/image/1402/01/15/8382925-shara - PR Iran 11.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || امروزه وابستگی هر سازمانی به روابطعمومی پیش از پیش احساس می شود و این خود نقطه عطفی در روابطعمومی است.
سازمانهایی که مخاطبان بیشتری دارند باید سعی کنند از طریق روابطعمومی به جایگاه و منزلتی دست یابند که در کوتاه مدت و در دراز مدت دچار اختلال و نابسامانی نشوند و ارتباط خود را با جامعه هدف قطع نکنند.
بی تردید برای رسیدن به چنین مرتبتی تنها گزینه ممکن روابطعمومی است که بتواند این نقش را در جامعه امروزی بواسطه توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به خوبی ایفا کند.
روزانه مردم عوام و خواص نام روابطعمومی را بیش از پیش در رسانه ها می بینند و می شنوند از اینرو خواستگاه روابطعمومی به گونه یی است در این داد و ستد ارتباطی و اطلاع رسانی سوپاپ مطمئنی برای مردم و رسانه هاست.
هر حادثه و اتفاقی ناخوشایندی روی دهد دسترس ترین گزینه روابطعمومی است که بتواند در خصوص صحت و سقم آن جامعه را اگاه سازد.
بنابراین روابطعمومی خط مقدم اطلاع رسانی در سازمان هاست که با انتشار به موقع اخبار نقش ممتازی در این فرایند دارد.
تولید خبر توسط روابطعمومی البته با شناختی که از مفهوم خبر داشته باشد می تواند رسانه ها را بی نیاز از حضور خبرنگار نماید، مگر آنکه گفت و گویی با مدیران سازمان و اصحاب رسانه برای بیان مشکلات و تبیین موضوعی خاص و ویژه برای آگاهی بیشتر به مردم داشته باشد.
روابطعمومی حاذق، کارکشته و کار بلد برای پیوند خود با رسانه ها ناچار است بخشی از تولید خبر را بدست گرفته و ضمن درج در سایت سازمانی آن را به سایر رسانه ها ارسال دارد.
تن دادن روابطعمومیها به تولید خبر شرایطی را فراهم می سازد که در وهله نخست مسوول مربوطه با کارکرد روابطعمومی سازمان متبوع خود بیشتر آشنا شده و اهمیت آن را درک نماید.
روابطعمومی منفعل و ایستا آن روابطعمومی است که جرات و عرضه تولید حتی یک خبر را نداشته و صدای خاموش سازمان خود باشد!
روابطعمومیها اگر می خواهند به چنین جایگاهی برسند که همواره مورد توجه خاص رسانه ها باشند می بایست خود را همیشه چون یک رسانه بنگرند و در تولید خبر با استانداردهای موجود اطلاع رسانی درست و صحیح از اقدامات و برنامه های سازمانی خود را ارائه دهند.
متاسفانه برخی از روابطعمومیها نه در تولید خبر که بیشتر به خبرهای پوششی روی آورده و با غفلت از تولید خبر خود را به حاشیه رانده و توفیقی در این زمینه نخواهند داشت.
روابطعمومی مطلع و آگاه هرگز دست از تولید خبر نمی کشد و خود را همچون رسانه یی بیدار و هوشیار می پندارد.
برای رسیدن به موفقیت در اطلاع رسانی، روابطعمومی باید تلاش کند چون یک خبرنگار زیرک و زبل از مسئولان خود در هر رده و مقامی خبری مناسب و امید بخش تهیه و نشر دهد و ردپای خود را در تولید خبر آن هم با ارزش های خبری که مورد توجه رسانه ها قرار گیرد بجای گذارد.
این موفقیت حاصل نمی شود مگر آنکه روابطعمومی خود فرصت دیده شدن را از دست ندهد و خود مطالبه گر و مخاطب شناسی قهار باشد.
|