درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:17   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51790صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 8 فروردین 1402 - 13:04
لحظه تحویل سال نو از نگاه CNN و BBC
اصغر اصغری - - پوشش رسانه ای لحظه تحویل سال 2023 میلادی از شبکه خبری سی.ان.ان و لحظه تحویل سال 1402 شمسی از شبکه خبری بی.بی.سی فارسی و مقایسه این دو برنامه، نکات جالب و تفاوت های قابل تاملی را به همراه داشت که برخی از آنها را فهرست وار عنوان می کنم:
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || لحظه تحویل سال نو همیشه از ارزش خبری بالایی برخوردار است و شبکه های خبری در آن روز، بخش مهمی از کنداکتور خود را به پوشش این رویداد اختصاص می دهند.


پوشش رسانه ای لحظه تحویل سال 2023 میلادی از شبکه خبری سی.ان.ان و لحظه تحویل سال 1402 شمسی از شبکه خبری بی.بی.سی فارسی و مقایسه این دو برنامه، نکات جالب و تفاوت های قابل تاملی را به همراه داشت که برخی از آنها را فهرست وار عنوان می کنم:


1. تقریبا هیچ کدام از فرهنگ ها جهانی، لحظه تحویل سال ندارند. سال میلادی راس ساعت 12 نیمه شب هر سال در هر کشوری، به زمان محلی تحویل می شود. اما نوروز باستانی ایرانیان جزو معدود فرهنگ هایی است که لحظه تحویل سال آن به ثانیه، دقیقه و ساعت مشخص شده و این موضوع، دقت ایرانی ها در ثبت لحظه ها و توجه به زمان را نشان می دهد.


2. لحظه تحویل سال نو میلادی از شرقی ترین نقطقه کره زمین آغاز شده و در هر ساعتی، مردمان یک کشور درست راس ساعت 24 با شمارش معکوس ثانیه های پایانی 31 دسامبر، سال را تحویل می کنند. شبکه خبری سی.ان.ان با استقرار خبرنگار خود در میان جمعیت هر کشور، لحظه تحویل سال کشورهای مختلف را در نیمه شب همان کشور به صورت زنده پوشش می دهد و پس از آن، سراغ تحویل سال نو در پایتختی دیگر می رود. در واقع، پوشش خبری لحظه تحویل سال نو، چندین و چندبار توسط سی.ان.ان روایت می شود، در حالی که بی.بی.سی فارسی تنها در یک لحظه و آن هم به وقت ایران این رویداد را جشن می گیرد.


3. در بیشتر کشورها، لحظه تحویل سال نو به صورت دسته جمعی جشن گرفته می شود. گروه های محبوب موسیقی و چهره های مطرح هر کشور معمولا در آن ساعت ها، میان مردم هستند و لحظه سال نو، با شمارش معکوس همراه می شود و سپس، آتش بازی به زیبایی این مراسم جلوه ای دیگر می دهد.

 

برگزاری رویدادهای دسته جمعی خودش به تنهایی می تواند یک ارزش خبری برای رسانه ها باشد و وجود فرهنگ شادی دسته جمعی در دیگر کشورها، به ویژه در لحظه تحویل سال نو مورد توجه رسانه هاست. در ایران اما مردم ترجیح می دهند این لحظات را به صورت اختصاصی و همراه با خانواده خودشان بگذرانند. شاید دلیل دیگر این موضوع، عدم وجود فرهنگ شادی دسته جمعی میان ایرانی ها باشد که می توان به صورت ویژه به آن پرداخت.


4. وجود تفاوت های فوق باعث شده تا به عنوان مثال، پوشش خبری رویداد لحظه سال نو از دو رسانه حرفه ای در سطح جهانی کاملا متفاوت باشد. شاید مدیران بی.بی.سی فارسی بهتر بود ایرانی ها را در هر شهر دور هم جمع می کردند و با اعزام خبرنگارشان از حال های هموطنان ساکن همان شهرها گزارش زنده به مخاطبان جهانی شان ارسال می کردند. اما همانطور که گفته شد، گذشته از هماهنگی های بسیار برای چنین رویدادی، فلسفه تحویل سال نو به صورت خانوادگی- و نه جمعی باز به عنوان مانعی برای چنین اتفاقی می توانست به وجود بیاید.

 

به همین دلیل، برعکس شبکه سی.ان.ان، شبکه خبری بی.بی.سی فارسی سراغ برنامه های ضبط شده و گاه نه چندان مرتبط با لحظات قبل و بعد از تحویل سال نو رفت... مجموع این اتفاقات باعث شده تا لحظه تحویل سال نو برای رسانه خبری فارسی زبان به یک اتفاق نه چندان مشخص و تعریف شده با چالش های زیاد تبدیل شود که در جذب یا ارائه محتوای درست به مخاطب ناتوان است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد