درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51722صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 23 اسفند 1401 - 20:27
بازسازی اعتماد به رسانه: ایجاد محتوای ظریف‌تر برای رسانه‌های اجتماعی و سنتی
گزارش جهانی فشارسنج اعتماد ادلمن 2023 که اخیراً منتشر شده است، رشد مداوم دوقطبی شدن در بین مردم در سراسر جهان را برجسته کرده است و یکی از عوامل اصلی این موضوع، شکست اعتماد به رسانه های اجتماعی، دیجیتالی و سنتی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || ارتباط‌دهنده‌ها باید بیشتر مراقب مکان قرارگیری محتوا باشند و کمپین‌ها را برای پلتفرم‌هایی که بیشترین ارتباط را با مشتریان دارند، تنظیم کنند.

در دهه گذشته تعداد زیادی مقاله وجود داشته است که نشان می دهد روابط‌عمومی‌ سنتی در حال "محو شدن" است، زیرا ما همه چیز را در پلتفرم های دیجیتال، اجتماعی و اینفلوئنسر وارد می کنیم. با این حال، در دنیایی که اعتماد به رسانه‌های اجتماعی رو به کاهش است، همانطور که در تحقیقات خود ادلمن در چند سال گذشته گزارش داده‌ایم، باید سرمایه‌گذاری خود را در عرضه‌های دیجیتال و رسانه‌های سنتی مجدداً متعادل کنیم - و قدردانی خود را برای نقش نظارتی بیشتر خود بیاموزیم.

 

منابع خبری مورد اعتماد

گزارش جهانی فشارسنج اعتماد ادلمن 2023 که اخیراً منتشر شده است، رشد مداوم دوقطبی شدن در بین مردم در سراسر جهان را برجسته کرده است و یکی از عوامل اصلی این موضوع، شکست اعتماد به رسانه های اجتماعی، دیجیتالی و سنتی است. "محیط رسانه ای مشترک جای خود را به اتاق های پژواک داده است و حل مشترک مشکلات را دشوارتر می کند. این گزارش مدعی است که رسانه‌ها مورد اعتماد نیستند، به‌ویژه اعتماد کم به رسانه‌های اجتماعی است.

با این حال، تفاوت فاحشی بین اعتماد به رسانه های اجتماعی (41٪) و منابع خبری سنتی (59٪) وجود دارد، به همین دلیل است که باید بدانیم که نشریات با کیفیت باید همیشه در کمپین ما رتبه اول را حفظ کنند.

اما قبل از اینکه کسی مرا متهم کند که به نوعی بیزار از رسانه های اجتماعی هستم، اجازه دهید اکنون بگویم که در گذشته شاهد موفقیت باورنکردنی در پلتفرم های دیجیتال بوده ایم. با این حال، در سال 2023، ما نیاز به نگاه دقیق‌تری به نحوه استفاده خلاقانه‌تر و هوشمندانه‌تر از این پلت‌فرم‌ها داریم، نه اینکه ارتباطات خود را به گسترده‌ترین مخاطبان ممکن گسترش دهیم.

همگرایی رسانه های سنتی و بسترهای دیجیتال جدید

جدیدترین تحقیقات روزنامه نگاری، رسانه و فناوری موسسه رویترز، داده های جالبی در مورد نحوه مصرف رسانه های سنتی و اجتماعی در سال 2023 ارائه کرده است و همانطور که انتظار می رود، رابطه همزیستی بین این دو ادامه خواهد داشت.

 علیرغم افزایش هزینه های زندگی در سراسر جهان و رکود اقتصادی در آینده، 68 درصد از نشریات مورد بررسی توسط رویترز همچنان انتظار رشد در درآمد محتوای پولی خود را در سال جاری دارند. در همین حال، یک گزارش بازار جهانی رسانه‌های مکتوب حاکی از آن است که حتی در میان روایت‌های رایج «چاپ مرده است»، نرخ‌های رشد جهانی این بخش همچنان طی چند سال آینده افزایش می‌یابد، هرچند به کندی.

با این حال، تحقیقات رویترز نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی نسل اول در تلاش برای حفظ مخاطبان خود هستند، «زیرا افراد مسن‌تر خسته می‌شوند و کاربران جوان‌تر به شبکه‌های جدید مهاجرت می‌کنند». مخاطبان همچنین می‌دانند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند و به‌عنوان کاربر، در معرض مقادیر بیشتری اطلاعات نادرست قرار می‌گیرند. این امر به ویژه در سراسر آفریقا رایج است، جایی که اطلاعات نادرست دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از ویژگی های فزاینده چشم انداز سیاسی است. از حساب‌های جعلی برای تحت تأثیر قرار دادن انتخابات، گسترش سخنان نفرت‌انگیز و حتی تحریک خشونت علیه جوامع قومی استفاده می‌شود.

پس این چه تاثیری بر ما در بخش ارتباطات می گذارد؟ ما باید حتی بیشتر مراقب جایی که محتوای خود را قرار می دهیم باشیم و کمپین های خود را بر اساس پلتفرم هایی که بیشترین ارتباط را با مشتریان خود دارند - به جای تکیه انحصاری به آنهایی که بیشترین اعتبار را دارند، تنظیم کنیم. این در مورد قرار گرفتن در جایی است که مخاطبان مشتری ما هستند. نظرسنجی رویترز گفته است که امسال، علیرغم نگرانی‌هایی که در مورد امنیت داده‌ها و پیامدهای مالکیت این پلتفرم‌ها وجود دارد، امسال ناشران برای تعامل با مخاطبان جوان‌تر به یوتیوب، انیستاگرام به‌ویژه تیک تاک ترجیح می‌دهند.

هدف: افزایش محتوای مثبت

ما همچنین باید درک کنیم که مخاطبان ما چه محتوایی را مصرف می کنند و این امر به شدت مورد توجه قرار می گیرد. چرخه خبری کنونی رگباری از داستان های مهم – اما تیره و تار – است که بر بحران اقتصادی در حال ظهور و درگیری های جهانی فزاینده تمرکز دارد. جای تعجب نیست که چرا با وجود حجم وسیع و متنوع محتوای خبری موجود، اجتناب از اخبار در حال افزایش است. به زبان ساده، مخاطبان در حال مبارزه با منفی بافی هستند.

ناشران می گویند که قصد دارند با تغییر توازن محتوای خود، با اولویت دادن به بخش های توضیحی، قالب های پرسش و پاسخ بیشتر و داستان های الهام بخش، با قطع ارتباط مخاطب مقابله کنند. صرف‌نظر از بحث‌هایی که در مورد آنچه ما در آفریقای جنوبی زمانی به آن «خبرنگاری آفتابی» می‌گفتیم، واضح است که تشنه محتوای مثبت‌تر و هدفمندتر وجود دارد.

ما باید الگوی خود باشیم: روابط رسانه ای مورد اعتماد ما باید توسط مشتریان ما به رسمیت شناخته شود - و آنها نیز به نوبه خود نیاز به سرمایه گذاری در روزنامه نگاری با کیفیت برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست دارند. همانطور که لیزا آزبورن راس، مدیرعامل ادلمن، سال گذشته گفت، ما باید انگیزه‌های مالی برای اطلاعات نادرست را حذف کنیم و از مشتریان خود بخواهیم هزینه‌های تبلیغاتی خود را به شرکت‌ها و شبکه‌های رسانه‌ای با چارچوب‌های مشخص منتقل کنند.

نویسنده: کارنا کرار، مدیر عامل شرکت ادلمن آفریقا.
ترجمه: علیرضا شواخی زواره، کارشناس روابط‌عمومی‌ و ارتباطات
منبع: ipra *سایت انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی‌
منبع: شارا. شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی‌ ایران



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد