درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51661صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 14 اسفند 1401 - 07:56
چت جی‌پی‌تی سریع‌ترین برنامه رو‌به‌رشد در جهان است
تعداد پست‌های جدید درباره چت جی‌پی‌تی در وب تاریک – بخشی از اینترنت که از طریق مرورگرهای وب عادی نمی‌توان به آن راه یافت- بین ژانویه تا فوریه هفت برابر و محبوبیت آن نزدیک به یک‌ونیم برابر افزایش یافته است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || به گفته پژوهشگران امنیت سایبری، بحث درمورد چت جی بی تی تالارهای گفت‌وگو در وب تاریک (Dark Web) را پر کرده و هم‌زمان، هکرها به دنبال راه‌هایی برای سوءاستفاده از این بات مکالمه هوش مصنوعی‌اند.

تعداد پست‌های جدید درباره چت جی‌پی‌تی در وب تاریک – بخشی از اینترنت که از طریق مرورگرهای وب عادی نمی‌توان به آن راه یافت- بین ژانویه تا فوریه هفت برابر و محبوبیت آن نزدیک به یک‌ونیم برابر افزایش یافته است.

شرکت امنیتی نورد وی‌پی‌ان (Nord VPN) که این تجزیه و تحلیل را انجام داد، سوءاستفاده از چت جی‌پی‌تی را «داغ‌ترین موضوع وب تاریک» توصیف کرد.

ازجمله موضوعاتی که در این تالارهای گفت‌وگو مطرح می‌شود راه‌هایی برای واداشتن هوش مصنوعی به تولید بدافزار، نحوه هک چت جی‌پی‌تی، و روش‌هایی برای استفاده از آن برای انجام حمله‌های سایبری است.

گزارش جداگانه‌ای از شرکت امنیت سایبری نورتون هشدار داد که به‌دلیل توانایی بات مکالمه پیشرفته در تولید پاسخ‌هایی که تشخیص [ماشینی بودن] آن برای انسان امکان‌پذیر نیست، مجرمان احتمال دارد به سمت [استفاده از] آن کشیده ‌شوند.

یکی از شکل‌های احتمالی حمله با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی فیشینگ [سرقت آنلاین] است، که با آن قربانیان را فریب می‌دهند و آن‌ها با افشای اطلاعات شخصی احتمالا حساب‌های آنلاین خود را به مخاطره می‌اندازند.

هکرها به دنبال راه‌هایی بوده‌اند تا از هوش مصنوعی برای انجام چنین حمله‌هایی استفاده کنند و موانعی را که اوپن ای‌آی خالق چت جی‌پی‌تی ایجاد کرده است، از سر راه بردارند.

این شرکت پژوهشی هوش مصنوعی ادعا می‌کند که فناوری‌اش «مجهز به رد درخواست‌های نامناسب» است، اما پیش‌تر ضعف‌هایی وجود داشت که به کاربران امکان تولید بدافزار می‌داد.

ماریوس بریدیس، کارشناس امنیت سایبری نورد وی‌پی‌ان، گفت: «بات مکالمه‌هایی نظیر چت جی‌پی‌تی زندگی ما را از بسیاری جهات از قبیل انجام کارهای نوشتاری روزمره، خلاصه کردن موضوعات پیچیده یا ارائه برنامه سفر برای تعطیلات ساده‌تر می‌کنند. با این حال، این هوش مصنوعی متحول‌کننده برای مجرمان سایبری، قطعه گمشده پازل تعدادی از کلاهبرداری‌ها محسوب می‌شود.»

«این نگران‌کننده است که بحث‌های ماه گذشته در وب تاریک از «تقلب‌ها» و دورزدن‌های ساده – که برای واداشتن چت جی‌پی‌تی به انجام کاری خنده‌دار یا غیرمنتظره طراحی شده – به تسلط کامل بر این ابزار و تبدیل آن به سلاح رسید.»

اکنون چت جی‌پی‌تی سریع‌ترین برنامه روبه‌رشد در جهان است که ظرف دو ماه نخست راه‌اندازی در دسترس ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان قرار گرفته است.

محبوبیت این برنامه با گذشت بیش از سه ماه از راه‌اندازی آن همچنان روبه‌رشد است. طبق آمار بستر اطلاعاتی سیمیلاروب (Similarweb) ترافیک مربوط به این بات مکالمه در ماه فوریه ۸۳ درصد افزایش یافت و به حدود ۴۵ میلیون بازدید روزانه رسید.

تحلیلگران یوبی‌اس (UBS) طی یادداشتی در ماه ژانویه اعلام کردند: «ظرف ۲۰ سال که از عمر فضای اینترنت می‌گذرد، شیبی به این تند‌ی برای [تعداد] کاربر یک برنامه اینترنتی به یاد نداریم.»

برای مقایسه، تیک‌تاک ۹ ماه بعد از راه‌اندازی جهانی و اینستاگرام بیش از دو سال و نیم بعد از راه‌اندازی، به این تعداد مخاطب دست یافتند.
 

منبع:  Independent
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد