درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 21:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51608صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 9 اسفند 1401 - 09:29
افزایش تقاضا برای کارکنان مسن‌‌‌تر، شرکت‌ها را منعطف‌‌‌تر می‌کند
دولت تلاش می‌کند با فراهم کردن امکانات کاری بیشتر برای افراد میانسال، این روند را تغییر دهد و با ایجاد شبکه‌‌‌ای از «قهرمانان بالای ۵۰ سال» کسب‌وکارها را به استفاده از مزایای استخدام کارکنان مسن، تشویق کند. اما توانایی دولت برای دستیابی به کارکنانی که تصمیم گرفته‌‌‌اند بازنشسته شوند و به دنبال کمک دیگران نیستند، محدود است.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || مدیر غیراجرایی مسلط به چند زبان و دارای مهارت ارتباطی بسیار خوب که بیشتر مسیر شغلی‌‌‌اش را به اداره برخی از بزرگ‌ترین کسب و کارهای فروش پستی لباس در اروپا گذرانده، با ۹۳ سال سن، مسن‌‌‌ترین فرد در لیست پرسنل کسب و کار خانوادگی مد و لباس دیوید نیپر (David Nieper) محسوب می‌شود.

به گفته کریستوفر نیپر، مدیر نسل دوم این شرکت، تجربه این فرد بسیار گرانبهاست. به همین دلیل، تعدادی نیروی مسن دیگر در کارخانه‌‌‌ها، مرکز پاسخگویی تلفنی و دفاتر این شرکت استخدام شده‌‌‌اند. این کسب و کار که در منطقه‌‌‌ای با تاریخچه‌‌‌ طولانی تولید پارچه واقع شده، از سال‌ها قبل پرسنل ماهر رقبا را که به دنبال جذب نیروهای جوان‌‌‌تر بودند، استخدام می‌‌‌کرد.

در نتیجه، شرکت با ارائه ساعات کار منعطف و دادن مرخصی بیشتر از استاندارد به افرادی که از سن بازنشستگی آنها گذشته، سعی در حفظ کارکنان مسن‌‌‌تر خود دارد. نیپر می‌‌‌گوید: «سعی می‌‌‌کنیم تا جایی که ممکن است حفظشان کنیم. وقتی کسی در شرکت ما بازنشسته می‌شود، با خودم می‌‌‌گویم به دو نفر جوان نیاز داریم تا جای این شخص را بگیرد.»

این رویکرد، در بخش تولید که کارفرماها سال‌ها با چالش‌‌‌ بالا رفتن سن نیروی کار دست و پنجه نرم کرده‌‌‌اند، غیرعادی نیست. اما خیلی از کارفرماها با چنین ذهنیتی غریبه هستند؛ آنهایی که می‌‌‌دانند باید مسیرهای شغلی بهتری برای زنان و گروه‌‌‌های اقلیت فراهم کنند و با این حال، اغلب نیاز کارکنان مسن‌‌‌تر را نادیده می‌‌‌گیرند یا هنگام استخدام، کسی را که سنش بالاتر باشد خط می‌‌‌زنند.

موسسه مدیریت چارترد که یک گروه حرفه‌‌‌ای در انگلستان است، در یک نظرسنجی در ماه نوامبر، به این نتیجه رسید که از هر ۱۰ مدیر فقط ۴ نفر از استخدام افراد بین ۵۰ تا ۶۴ سال در سطح «گسترده یا متوسط» استقبال می‌کنند.

برخی از آنها خیلی بی‌‌‌پرده‌‌‌تر هستند. جان که یک مهندس نرم‌‌‌افزار فریلنسر در دهه ۶۰ زندگی‌‌‌اش است‌‌‌، می‌‌‌گوید: «بعد از پاندمی، یکی از آژانس‌‌‌هایی که با آن کار می‌‌‌کردم، خیلی صادقانه اعلام کرد دیگر با افراد بالای ۶۰ سال همکاری نمی‌‌‌کند.» او بعد از اینکه چند بار در موقعیت‌‌‌های مشابه قرار گرفت، دست از کار کردن کشید. این تبعیض سنی، نتیجه معکوس بدی دارد. خارج کردن افراد مسن از چرخه کار - آن هم در شرایطی که کارفرماهای انگلستان دسترسی به بازار کار اتحادیه اروپا را از دست داده‌‌‌اند - فاکتور کلیدی کمبود نیروی کار محسوب می‌شود که به کسب‌وکارها در بخش‌‌‌های مختلف، از لجستیک گرفته تا هتلداری، پرستاری و IT سرایت کرده است.

از زمان شروع پاندمی، تعداد بزرگسالانی که در سن کار بودند و نه شغلی داشتند و نه به دنبال شغلی می‌‌‌گشتند، بیش از نیم میلیون نفر افزایش یافت. این افزایش در عدم‌فعالیت اقتصادی، تقریبا در بریتانیا منحصر به فرد است و عامل آن هم عمدتا افرادی هستند که دیگر نمی‌‌‌خواهند کار کنند و تمکن مالی کافی دارند.

دولت تلاش می‌کند با فراهم کردن امکانات کاری بیشتر برای افراد میانسال، این روند را تغییر دهد و با ایجاد شبکه‌‌‌ای از «قهرمانان بالای ۵۰ سال» کسب‌وکارها را به استفاده از مزایای استخدام کارکنان مسن، تشویق کند. اما توانایی دولت برای دستیابی به کارکنانی که تصمیم گرفته‌‌‌اند بازنشسته شوند و به دنبال کمک دیگران نیستند، محدود است.

این باعث می‌شود کارفرماها علاوه بر اینکه در مورد استخدام‌‌‌های خود ذهنیت بازتری پیدا کنند، جذابیت مشاغل را برای کارکنان مسن‌‌‌تر بالا ببرند و این کار را با ایجاد ساعات کاری منعطف‌‌‌تر، پشتیبانی از شرایط سلامت و ایجاد محیط‌‌‌های کاری جامع‌‌‌تر برای کسانی که انگیزه‌‌‌ آنها از سر کار آمدن تعاملات اجتماعی است، نه صرفا حقوق گرفتن، انجام می‌دهند.

آنتونی پینتر، مدیر سیاستگذاری موسسه چارترد می‌‌‌گوید «بازنگری در رویکردها، به خود کارفرماها بستگی دارد.» تعداد کارفرماهایی که این سیاست را انتخاب می‌کنند، در حال افزایش است. کارفرماهایی مثل خرده‌‌‌فروشی هالفوردز و رستوران‌‌‌های زنجیره‌‌‌ای مک‌‌‌دونالدز، یکسری محرک‌‌‌های استخدامی را شروع کرده‌‌‌اند که افراد بالای ۵۰ سال را برای مشاغلی مثل تکنسین فنی یا خدمات به مشتری هدف قرار داده است.

دیگر کارفرماها، به‌‌‌ویژه در بخش‌‌‌های اداری، حفظ کارکنان موجود را مهم‌تر می‌‌‌دانند. یک تغییر بسیار مهم که کارفرماها می‌توانند ایجاد کنند که به حفظ کارکنان بازنشسته یا بازگشت به کار آنها کمک کند، انعطاف‌‌‌پذیرتر کردن ساعات کاری است؛ چون افراد در این سن، با مشغله‌‌‌هایی مثل نگهداری از والدین خیلی پیر، نوه یا مدیریت مسائل مربوط به سلامتی خودشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

سوزان کیلی ۶۵ ساله که در بخش پشتیبانی شرکت تسهیل معاملات آنلاین Juno کار می‌کند و این شرکت را دامادش اداره می‌کند، می‌‌‌گوید: «در روز کاری‌‌‌ام، دو ساعت وقت ناهار و استراحت دارم. نمی‌توانم طولانی‌مدت و پشت سر هم کار کنم. بنابراین ساعت کاری‌‌‌ام از ۱۱ صبح شروع می‌شود تا ۵:۳۰ بعدازظهر.» بعد از اینکه او یک شغل پرمسوولیت را ترک کرد تا از پدر بیمارش مراقبت کند، سال‌ها به دنبال کار بود و همیشه عرصه را به متقاضیان جوان‌‌‌تر می‌‌‌باخت.

با اینکه درآمد کیلی خیلی کمتر از گذشته است و سطح کاری که انجام می‌دهد پایین‌‌‌تر از مهارت واقعی اوست، دوست ندارد کارفرمایی را که رفاه او را فراهم کرده است، ترک کند.

پاندمی کرونا باعث شد خیلی از کارفرماها، به سلامت کارکنان خود اهمیت ویژه بدهند. اما کارفرماها باید در مورد چیدمان کارکنان و چگونگی فراهم کردن انعطاف‌‌‌پذیری موردنیاز کارکنان مسن‌‌‌تر، بازنگری‌‌‌هایی انجام دهند.

آنتونی پریلو، مدیر صنعتی برند کفش لوکس جان لاب (John Lobb)، می‌‌‌گوید کارکنان مسن‌‌‌تر در کارخانه نورتهمپتون، مهارت‌‌‌هایی مثل دوخت با دست و برش چرم را به جوان‌‌‌ترها آموزش می‌دهند یا روی محصولات سفارشی که نسبت به تولیدات آماده فشار زمانی کمتری دارند، کار می‌کنند. این تیم‌‌‌های چندنسلی به ایجاد «محیطی آرام و باثبات» کمک کرده‌‌‌اند.

اغلب اوقات، کارکنان مسن‌‌‌تر در آموزش‌‌‌ها و ارتقا از طرف مدیرانی که فکر می‌کنند آنها دیگر مناسب مسوولیت‌‌‌های جدید نیستند، نادیده گرفته می‌‌‌شوند. اما ادامه کمبود مهارت‌‌‌ها، انگیزه شرکت‌ها را برای عکس‌‌‌العمل نشان دادن در این زمینه بیشتر کرده است.
 

مترجم: مریم رضایی

منبع: Financial Times

donya-e-eqtesad


 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharapr
 

اینستاگرام شارا:

https://www.instagram.com/kpri.ir

 

فروشگاه روابط‌عمومی (بفرمایید کتاب): http://kpri.ir

◽️

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد