درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:23   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51581صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیشنبه، 6 اسفند 1401 - 15:55
انقلاب در عصر دیجیتال توسط هوش مصنوعی
ترجمه: ابراهیم مولائی - درصورتی‌که بخش روابط‌عمومی بخواهد خود را در بالاترین سطح قرار دهد، لازم است با یادگیری همیشگی با انقلاب هوش مصنوعی منطبق شود. در نظرگیری این نکته که هوش مصنوعی هنوز مراحل اولیه کار خود را می‌گذارند، مهم است، چراکه اکنون برای صنعت روابط‌عمومی زمان مطلوبی است تا بتواند همگام‌سازی مناسبی انجام دهد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هرچه عصر دیجیتال پیشرفت کند، هوش مصنوعی نیز پیشرفت خواهد کرد. لازم است که تحت عنوان یک صنعت، آماده‌سازی‌های لازم را برای یک انقلاب انجام دهیم. هرچند اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است که علاوه بر دستاوردهای متعدد در این زمینه، مواردی نظیر درک نادرست از توانایی‌های هوش مصنوعی و وحشت از دست دادن کار نیز به چشم می‌خورد. لذا، چه راه‌حلی دراین‌باره اندیشیده می‌شود؟ باوجوداین نکته که اکثر مهارت‌های اصلی در شغل روابط‌عمومی از طریق هوش مصنوعی رو به خودکار شدن می‌روند، متخصصان روابط‌عمومی برای جبران این روند نیازمند چه توانایی‌هایی هستند؟


متخصصان این رشته، برای تولید محتوا زمان زیادی می‌گذارند و برای برجسته‌سازی یک برند، استراتژی‌های مختلفی را مورداستفاده قرار می‌دهند. آن‌ها کارهای مشابهی در روزهای مختلف انجام نمی‌دهند، به‌طوری‌که یک روز مشغول نگارش متن یک سخنرانی هستند و روز دیگر مشغول جمع‌آوری مطالب تبلیغاتی. لذا، لازم است این متخصصان قوه تخیل قوی داشته باشند و با تمامی شرایط تطبیق پیدا کنند. همچنین پژوهشگرانی نظیر مارک وینر، اشاره می‌کنند که متخصصان روابط‌عمومی با ترکیب‌سازی خلاقیت، استراتژی و همدلی می‌توانند به اهداف بی‌نظیر دست یابند. تنها مشکلی که این عقیده دارد، عدم در نظرگیری توانایی‌های هوش مصنوعی در آینده است.


برخی نظرسنجی‌های انجام‌شده در رابطه با مهارت‌های هوش مصنوعی، به ارائه حقیقت آشکاری در رابطه با توانایی‌ها، طرز فکر و تخصص این صنعت می‌پردازد. مطابق آمار منتشرشده از این نظرسنجی‌ها، حدود 43% از افراد ابراز کردند که اطلاعات کافی در رابطه با هوش مصنوعی ندارند و 31% از این افراد، اعتقادی به موضوع مالکیت هوش مصنوعی ندارند. تنها درصد اندکی از افراد هوش مصنوعی را مورداستفاده قرار می‌دهند. مطابق نظر جامعه عمومی، لازم است در سرتاسر جهان مهارت‌های هوش مصنوعی بازگو شود و مورداستفاده قرار گیرد.

تأثیرات مثبت و منفی این امر چیست؟


مبحث را با بررسی تأثیرات مثبت هوش مصنوعی آغاز می‌کنیم. طبق بیانیه هدر یاکسلی، اعتقاد ایشان بر این موضوع است که با خودکار سازی برخی وظایف معمول توسط هوش مصنوعی، زندگی راحت‌تر شده و زمان آزاد بیشتری در اختیار افراد قرار می‌گیرد. طبق آماری که مرکز آمار ملی بریتانیا گزارش کرده است، حدود 27% از مشاغل صنعت روابط‌عمومی، توانایی خودکارسازی از طریق هوش مصنوعی را دارند که در ادامه به برخی از این کارها اشاره خواهد شد: تولید محتوا، بررسی و ارزیابی، رسانه جمعی و اجتماعی، کنترل و مدیریت، اندازه‌گیری نمونه. این موضوع سبب می‌شود که متخصصان زمان کافی برای تمرکز بر رضایت بخشی برخی دیگر از جنبه‌های شغلی خود را داشته باشند. این موضوع سبب مطرح سازی سؤال مهمی می‌شود: آیا زمان اختصاص جایگاه صنعت روابط‌عمومی در اتاق هیئت‌مدیره فرارسیده است؟


اعتقاد من بر این موضوع است که دیدگاه نوین ارتباطات از طریق هوش مصنوعی، باعث می شود مشاوران آگاه از چگونگی بهینه سازی فناوری هوش مصنوعی، روش کار خود را تغییر دهند. همچنین استفاده از هوش مصنوعی می تواند باعث شود افراد کارآمد تر شوند. استفاده از هوش مصنوعی سبب می شوند ارزیابی و تحلیل اطلاعات با دقت و سرعت بیشتری انجام شود. به کارگیری سیستم هایی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده اند از مزایایی همچون نظارت بر رسانه و تجزیه و تحلیل احساسات برخورداند که هر دوی اینها در مدیریت اعتبار اهمیت ویژه ای دارند. هرچه به سمت تأثیرات منفی پیش می‌رویم، باید سعی در کنترل ترس خود از هوش مصنوعی داشته باشیم و به این موضوع فکر نکنیم که هوش مصنوعی ممکن است به اخراج شدن ما یا غالب شدن تولید محتوای ماشینی منجر شود. امی مک گیدی در این رابطه بیان می‌کند: «مفهوم هوش مصنوعی با هدف مشارکت انسان و ماشین مطرح‌شده است و هیچ‌کدام جایگزین دیگری نخواهد شد.»


چه کسی به‌جز صنعت روابط‌عمومی می‌تواند مالکیت هوش مصنوعی را در اختیار داشته باشد؟ اگر این کار را به یک متخصص در رشته فناوری اطلاعات بسپریم، مسئولیت بزرگی به شمار می‌رود. لذا، لازم است میان صنایع مختلف همکاری صورت گیرد و به صنعت روابط‌عمومی به دلیل بعد اخلاقی، زبانی و گستردگی محتوا توجه ویژه‌ای شود. این نکته برای در ارتباط ماندن صنعت روابط‌عمومی، موضوع مطلوبی است. هنگامی‌که در اوایل سال 1990 حمله‌ای به رسانه‌های عمومی انجام شد، صنعت روابط‌عمومی واکنش مشابهی با وضعیت کنونی انجام داد.


هوش مصنوعی از نظیر مقدار مؤثر بودن، متفاوت نیست. هرچند لازم است برای شروعی مطلوب، در چند جلسه آموزشی شرکت کرده یا بسته‌های آموزشی هوش مصنوعی را تهیه کنیم. این موضوع سبب افزایش یادگیری و آگاهی از تأثیرات، توانایی‌ها و مزایای هوش مصنوعی در مصرف زمان بهینه دارد.

ما تحت عنوان یک صنعت، لازم است به‌سوی مسیری حرکت کنیم که مکنامارا در کتاب خود به نام «توانایی‌های متخصصان صنعت روابط‌عمومی جهت انجام امور حیاتی» در سال 2018، از آن تحت عنوان تبدیل شایستگی به قابلیت یاد می‌کند. هرچند شایستگی‌ها اغلب تمرکز بر امور روزانه افراد دارد، اما قابلیت‌ها به‌طور عمده پاسخگوی محیط متغیر فناوری است. لذا، شاغلان حتی اگر از قبل شایستگی نداشته باشند، می‌توانند با مرور زمان آن را کسب کنند. درصورتی‌که بخش روابط‌عمومی بخواهد خود را در بالاترین سطح قرار دهد، لازم است با یادگیری همیشگی با انقلاب هوش مصنوعی منطبق شود. در نظرگیری این نکته که هوش مصنوعی هنوز مراحل اولیه کار خود را می‌گذارند، مهم است، چراکه اکنون برای صنعت روابط‌عمومی زمان مطلوبی است تا بتواند همگام‌سازی مناسبی انجام دهد. همچنین نباید از دستاوردهای زیاد کسب‌شده از طریق تلاش زیاد غافل شد.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد