درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51568صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 5 اسفند 1401 - 11:34
ده روند رهبری کسب و کار در سال ۲۰۲۳
رهبران کسب و کار مرتبا نیاز به بررسی مجدد دارند که آیا در مسیر درست قرار دارند و همچنان با بیانیه ماموریت، ارزش‌‌‌ها و هدف خود همسو هستند و با شفافیت کسانی را که در خط مقدم هستند، رهبری می‌کنند. در دوران پر فراز و نشیب فعلی، ما بیش از هر زمان دیگری به رهبران سازمانی مسوول نیاز داریم. مطالعه اخیر روی نزدیک به ۷۰۰ شرکت آمریکایی نشان داد که همبستگی کمی بین ارزش‌‌‌های شرکت و ادراک کارکنان از سازمان وجود دارد، بنابراین، این امر باید در آینده نزدیک تغییر کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در این نوشتار، تام دنیس، مدیرعامل موسسه متخصصان تغییر فرهنگ و توسعه رهبری سازمانی، Serenity in Leadership، ۱۰ روند برتر رهبری سازمانی خود را که احتمالا در سال ۲۰۲۳ تجربه خواهیم کرد، مورد بحث قرار می‌دهد. پس از یک سال فوق‌‌‌العاده پر فراز و نشیب دیگر در سال ۲۰۲۲ و رکودی که در راه است، رهبران کسب و کار تلاش کرده‌‌‌اند کشتی را برای عبور از زمان‌‌‌های دشوار در مسیر و جهت مدنظر نگه دارند، اما بسیاری از آنها تصمیم می‌‌‌گیرند کاری بیش از زنده ماندن انجام دهند و قصد دارند با تمرکز بیشتر بر فرهنگ، نوآوری و نگاه بلندمدت، به شکوفایی و رونقی فراتر از سود بازگردند. این موارد تغییراتی در رفتار و عملکرد رهبری سازمانی خوب هستند که احتمالا در سال ۲۰۲۳ شاهد آن خواهید بود.


۱. راویان رویاپرداز

من اخیرا با دین کارتر مدیر منابع انسانی و خدمات مشترک جهانی در شرکت پیشگام پاتاگونیا، مصاحبه کردم. او گفت: «برای من یک رهبر سازمانی کسی است که دیدگاه متقاعد‌‌‌کننده‌‌‌ای نسبت به آینده داشته باشد. این رهبران سازمانی، همچنین می‌دانند که دستیابی به چشم‌انداز آنها همیشه باید ممکن باشد و تیم باید بتواند اقداماتی را که می‌توان برای رسیدن به آن انجام داد، به وضوح مشاهده کنند.» دین کارتر، استدلال می‌کند که رهبران سازمانی رویاپرداز، راه بهتری برای انتقال ماموریت و اهداف خود دارند و می‌توانند روایت و داستان خود را به گونه‌ای بیان کنند که باعث شود افراد بخواهند بخشی از تحقق آن چشم‌انداز باشند.


۲. همسانی حرف و عمل

رهبران کسب و کار مرتبا نیاز به بررسی مجدد دارند که آیا در مسیر درست قرار دارند و همچنان با بیانیه ماموریت، ارزش‌‌‌ها و هدف خود همسو هستند و با شفافیت کسانی را که در خط مقدم هستند، رهبری می‌کنند. در دوران پر فراز و نشیب فعلی، ما بیش از هر زمان دیگری به رهبران سازمانی مسوول نیاز داریم. مطالعه اخیر روی نزدیک به ۷۰۰ شرکت آمریکایی نشان داد که همبستگی کمی بین ارزش‌‌‌های شرکت و ادراک کارکنان از سازمان وجود دارد، بنابراین، این امر باید در آینده نزدیک تغییر کند.


۳. تدبیرگرانی عالی برای آینده

رهبران سازمانی درک می‌کنند که باید محل کار ترکیبی را دوباره ایجاد کنند، جایی که کارکنان می‌خواهند در آنجا باشند، دوستان را ببینند، ایده‌ها را کشف کنند، تفاوت ایجاد کنند، یاد بگیرند و معنا پیدا کنند. این کارها را به خوبی انجام دهید تا مشکلات نگهداشت کارکنان کاهش یابد. اگر کارکنان متعهد، در حال یادگیری و لذت بردن مستمر از کار خود باشند، در مواقع بروز بحران شانس نگهداشت آنها بیشتر است.
 

۴. پرورش‌دهندگان

این به مفهوم اتخاذ خط محکمی در تقسیم مسوولیت‌ها، کاهش سمی بودن محیط کار و فرسودگی شغلی در محل کار، و خواستن بهترین‌ها برای سلامت روحی و جسمی همکاران است.


۵. هوش فرهنگی بالا

مدیران ارشد و سهامداران، به‌عنوان یک الگو برای چشم‌انداز، هدف و فرهنگ شرکت عمل می‌کنند و ۷۵۰‌ درصد تفاوت در سود در شرکت‌هایی با فرهنگ همسو و بالغ در مقابل شرکت‌هایی که در پرورش فرهنگ خود شکست می‌خورند، وجود دارد. هوش فرهنگی (CQ)، مهارتی است که به آسانی، آموخته و توسعه می‌یابد، اما بسیار مهم است.
 

۶- ساخت تیم‌های بهتر

رهبران سازمانی که مدیران ارشد اجرایی با عملکرد بالا دارند، می‌گویند ۴۲‌ درصد در مدیریت طرح‌های پیچیده، ۳۱‌ درصد در انتقال ارزش به سهامداران و ۳۰‌ درصد در جذب استعدادهای برتر موثر هستند.


۷- نوآوران

تکنولوژی همیشه در حال تکامل است و فرصت‌های جدیدی را به مدیران عاملی ارائه می‌دهد که به دنبال تغییر در کسب و کار خود هستند. رهبران کسب و کار به دنبال نوآورانی با تجربه در زمینه نرم‌افزارها خواهند بود و کسانی که می‌خواهند استفاده از هوش مصنوعی را در زمینه‌های مسوولیت‌پذیری، قابل اعتماد بودن و اخلاق حرفه‌ای جست‌وجو، کشف و بررسی کنند. روند نشان‌دهنده این است که تعداد فزاینده‌ای از اعضای هیات‌مدیره و مدیران ارشدباید تجربه نرم‌افزاری داشته باشند.


۸- توانمندسازان

بهترین رهبران سازمانی کسانی هستند که کارکنان و افراد تیم خود را در راستای گرفتن تصمیم خوب و مناسب توانمند می‌کنند. رهبران سازمانی باید خود توانمند شوند، توانمند‌سازی کنند، روحیه‌ساز باشند و کاری کنند که تیمشان احساس مسوولیت کند.


۹- برنامه موفقیت شفاف

رهبران کسب و کار ۲۰۲۳ درک می‌کنند که برای بهبود و رشد خود باید به حرف دیگران گوش کنند و از آنها یاد بگیرند. ما به سادگی نمی‌توانیم همه این کارها را خودمان انجام دهیم. این رهبران همچنین می‌دانند که در برخی از مراحل کسی هست که بهتر از آنها توانایی انجام کاری را خواهد داشت و تقسیم قدرت به نفع همه از جمله خود آنهاست. رهبران موفق خود را نه تنها با افرادی با طرزفکر مشابه خود بلکه با افرادی احاطه می‌کنند که آنها را زیر سوال برده و نظرات، بازخوردها و راه‌حل‌های جایگزین ارائه می‌دهند.


۱۰- پشتیبانی صادقانه از جنبش‌های مهم کسب و کار

در سال ۲۰۱۶ پاتاگونیا که یک شرکت طراح لباس و تجهیزات فضای باز برای ورزش‌هایی مانند کوهنوردی، موج سواری، اسکی و اسنوبرد، ماهی‌گیری، پرواز و دویدن در مسیر است، اعلام کرد که ۱۰۰‌درصد از فروش جهانی خرده‌فروشی و آنلاین خود را از رویداد خرید در جمعه سیاه مستقیما به سازمان‌های مردمی که در جوامع محلی کار می‌کنند، اهدا خواهد کرد تا هوا، آب و خاک را برای نسل‌های آینده حفظ کنند.

آنها در جریان این رویداد فروش، رکورد شکنی کرده و ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار دریافت کردند که این رقم پنج برابر بیشتر از حدانتظار آنان بوده و پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای به همراه داشته است. با شدت گرفتن بحران‌های هزینه روزمره زندگی و بحران‌های زیست محیطی در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود رهبران کسب و کار شاهد جهش‌های بزرگ‌تر، شجاعانه‌تر و معنادارتری در حمایت از جنبش‌های مهم باشند. زمان به سرعت در حال تغییر است و رهبران کسب و کار باید بتوانند خود را با شرایط وفق دهند. لازم است رهبران سازمانی درک درستی از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم داشته باشند. تنها یک نقش معنادار برای یک رهبر سازمان وجود دارد که باید در این شبکه به هم پیوسته پیچیده ایفا کند: به عنوان توانمندساز عمل کند تا بتواند به اهداف مدنظر دست یابد و پیمودن این مسیر راهی ندارد جز اینکه پیش از هرچیز خود توانمند‌تر شده و با کسب دانش، مهارت و توانایی لازم با هوشیاری آماده رویارویی با شرایط ابهام در دنیای پیچیده امروز شود.

مترجمان: سیدمحمداعظمی‌نژاد-مریم میرصادقی

منبع: businessleader
donya-e-eqtesad

 

 

 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharapr
 

اینستاگرام شارا:

https://www.instagram.com/kpri.ir

 

فروشگاه روابط‌عمومی (بفرمایید کتاب): http://kpri.ir

◽️


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد