درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51525صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعییکشنبه، 7 اسفند 1401 - 11:04
تحول صنعت روابط‌عمومی در عصر توسعه تکنولوژی‌های دیجیتال
نوآوری‌های تکنولوژیکی هم بر رسانه‌ها و هم بر روابط و تعاملات بین روابط‌عمومی‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و از یک‌سو امکان دسترسی گسترده رسانه‌های جمعی به انبوهی از مخاطبان را فراهم و ارتباطات دوسویه فراگیری را در سطح جامعه ایجاد کرده‌اند و از سویی دیگر بر مدل‌های کاری شرکت‌ها و سازمان‌ها تاثیرهای بسیار زیادی گذاشته‌اند و در این میان، فعالان و متخصصان حوزه روابط‌عمومی قادرند از فرصت‌های پرشمار به‌وجود آمده در اینجا نهایت بهره را ببرند.
  

 

نویسندگان:
ورا توکنووا آبیشوا، یوگینیا سرکووا، لازات کوشمتووا، سالی اسمبکنوا، شارا ماژیتایوا


 

مقدمه


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از مراحل جدید توسعه صنعت روابط‌عمومی به پیشرفت سریع و باورنکردنی تکنولوژی‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی و دگرگون شدن فرایندهای ارتباطی در تمام سطوح مربوط می‌شود.


بر اساس گزارش سال 2016 ارتباطات جهانی، توسعه صنعت روابط‌عمومی به میزان زیادی با آموختن و به‌کارگیری موثر تکنولوژی‌های جدید توسط متخصصان روابط‌عمومی در ارتباط است و فراگیری و به‌کارگیری این تکنولوژی‌ها جزو الزام‌ها و کارکردهای اصلی تمام کسانی محسوب می‌شود که در حوزه ارتباطات و رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوای چندرسانه‌ای فعالیت می‌کنند. به‌واسطه وجود چنین شرایطی هم هست که ما در قزاقستان شاهد توسعه سریع صنعت روابط‌عمومی و حرکت به سمت روابط‌عمومی دیجیتال هستیم.


در فوریه سال 2016، "Action Global Communications Kazakhstan" تحقیق جامعی را بر روی فعالان حوزه روابط‌عمومی شاغل در بخش‌های مختلف از جمله موسسات روابط‌عمومی، بانک‌ها، نفت، گاز و داروسازی انجام داد که هدف از آن شناسایی روندهای کلیدی صنعت روابط‌عمومی بود. بر اساس نتایج برآمده از این تحقیق مشخص شد که روابط‌عمومی دیجیتال به عنوان مهمترین و مطلوب‌ترین ابزار روابط‌عمومی (86 درصد)، مسیر اصلی حرکت روابط‌عمومی (68 درصد) و مقبول‌ترین موضوع آموزش (60 درصد) شناخته می‌شود. به همین دلیل هم بود که در آستانه آغاز سال 2016، متخصصان روابط‌عمومی قزاقستان پیش‌بینی کردند که روابط‌عمومی در این کشور با جهشی خیره‌کننده در زمینه افزایش استفاده از اینترنت و استفاده فعال و فراگیر از ابزارهای دیجیتال مواجه شود که همین اتفاق هم در عمل افتاد و امروزه نیز تکنولوژی‌های دیجیتال به عنوان موتور محرکه اصلی و پرقدرت تغییر و تحولات در صنعت روابط‌عمومی قزاقستان به مانند سایر کشورهای جهان محسوب می‌شود.

روش‌های تحقیق


ما برای انجام بررسی‌های خود عمده توجه خود را بر روی روندهای اصلی شکل‌دهنده روابط‌عمومی و همچنین دگرگون شدن صنعت روابط‌عمومی در نتیجه توسعه تکنولوژی‌های دیجیتال قرار دادیم و به واسطه تجربیات جهانی و تجربیات پیشین در قزاقستان به خوبی می‌دانستیم که در دهه‌های پیش رو باید منتظر وقوع تغییر و تحولات بنیادین نه فقط در زمینه سیستم‌های ارتباطات جمعی بلکه در سرتاسر حرفه روابط‌عمومی و شئونات زندگی انسان باشیم.


تحلیل‌های گزینشی و کیفی- کمی صورت‌گرفته در زمینه روابط‌عمومی و سایر بررسی‌های تاریخی و فرهنگی صورت‌گرفته به خوبی نشان داده که این تکنولوژی‌های جدید هستند که خواهند توانست هدف و جایگاه و کارکردهای ارتباطات رسانه‌ای و رسانه‌های اجتماعی را تعیین کنند و تغییر دهند.


روش مقایسه‌ای مورد استفاده در تحقیق ما این امکان را به ما داد تا ثابت کنیم توسعه تکنولوژی‌های دیجیتال امکان دسترسی بخش قابل توجهی از مردم را به رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند و زمینه‌ساز توسعه ارتباطات تعاملی و دوسویه در جامعه خواهد شد و بستر مناسبی را برای برقراری ارتباط مستمر و تاثیرگذار روابط‌عمومی‌ها با عموم مردم جامعه فراهم خواهد ساخت.


روش مشاهده‌ای مورد استفاده ما که به دنبال انجام تحلیل‌های ما در زمینه توسعه اینترنت موبایل به‌کار گرفته شد این امکان را به ما داد تا آینده تکنولوژی‌های دیجیتال بویژه ‌اینترنت موبایل را در قزاقستان و همچنین کارکردهای آتی رسانه‌های اجتماعی را به خوبی پیش‌بینی کنیم.

نتایج

با توسعه تکنولوژی‌های اینترنتی بویژه رسانه‌های اجتماعی، شرکت‌ها و سازمان‌ها توانسته‌اند به‌طور مستقیم با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و در این میان کاربران اینترنت از دریافت‌کنندگان منفعل و محض اطلاعات به تولیدکنندگان فعال اطلاعات و توزیع‌کنندگان خلاق اطلاعات تبدیل شده‌اند و در نتیجه نقشی فعال و تعیین‌کننده در پروژه‌های روابط‌عمومی پیدا کرده‌اند.


شبکه‌های اجتماعی امروز صرفا برای ارتباطات بین‌فردی نیستند بلکه ابزارهایی جدی و قدرتمند برای تاثیرگذاری و نفوذ محسوب می‌شوند و به همین دلیل هم هست که به شدت مورد توجه خاص فعالان و متخصصان روابط‌عمومی قرار گرفته‌اند و بر آن‌ها نیز تاثیرهای زیادی گذاشته‌اند.


در این میان، نوآوری‌های تکنولوژیکی هم بر رسانه‌ها و هم بر روابط و تعاملات بین روابط‌عمومی‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و از یک‌سو امکان دسترسی گسترده رسانه‌های جمعی به انبوهی از مخاطبان را فراهم و ارتباطات دوسویه فراگیری را در سطح جامعه ایجاد کرده‌اند و از سویی دیگر بر مدل‌های کاری شرکت‌ها و سازمان‌ها تاثیرهای بسیار زیادی گذاشته‌اند و در این میان، فعالان و متخصصان حوزه روابط‌عمومی قادرند از فرصت‌های پرشمار به‌وجود آمده در اینجا نهایت بهره را ببرند.


به هر حال نتایج حاصل از تحقیقات ما باعث شده تا بتوانیم این ادعا را مطرح کنیم که توسعه تکنولوژی‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به میزان قابل‌توجهی بر درک جدید ما از افکار عمومی و رهبران و افراد تاثیرگذار بر شکل‌گیری افکار عمومی تاثیر گذاشته‌اند و الگوهای پیشین حاکم بر آن را دگرگون ساخته‌اند و مهمتر از آن این‌که نگرش‌های متداول در میان فعالان روابط‌عمومی در ارتباط با تحلیل رسانه‌ها را دستخوش تغییر و تحول کرده‌اند چرا که تکنولوژی‌های نوین به شدت بر فرایند ارزشیابی و سنجش نتایج فعالیت‌های روابط‌عمومی تاثیرگذار بوده‌اند و چشم ما را به روی تغییرات سریعی که در سلایق و انتظارات و اولویت‌های مورد‌نظر مصرف‌کنندگان و مشتریان رخ می‌دهد باز کرده‌اند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد