درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51393صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 11 بهمن 1401 - 13:46
غفلت برخی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر از تبیین عملکرد دولت
مهرداد جشنی پور - دردآورترین بخش ماجرا آنجاست که تعدادی از این دستگاه‌های اجرایی که تقریبا بیش از 30 درصد اعتبارات استان را به خود اختصاص داده و دارای دامنه وسیعی از مخاطب هستند، هیچ سهمی در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت به افکار عمومی ندارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| حضور کم و بی‌فروغی از برخی روابط‌عمومیهای دستگاه‎‌های اجرایی استان بوشهر برای تبیین عملکرد دولت در دستگاه‌های متبوعشان سبب شده که مردم چندان در جریان خدمات وسیع دولت قرار نگیرند.

 در حالی که دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف خدمات شایانی به مردم استان بوشهر کرده است اما با غفلت بخش عمده‌ای از روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این استان‌، عملا مردم کمتر از فعالیت‌های دولت مردمی ایران قوی اطلاعاتی در دست دارند.

این در حالی است که استاندار و سایر مسئولان ارشد استان بوشهر و به خصوص
روابط‌عمومی استانداری تلاش‌ها و تاکیدات فراوانی بر نقش و جایگاه روابط‌عمومی ‌های دستگاه‌های اجرایی در تببین فعالیت‌های دولت دارند و از اتفاق بیشترین نشست‌ها را با این روابط‌عمومی ها برگزار می کنند که نسبت به دولت‌های قبل بی سابقه و کم نظیر است.

آن چیز که تاکنون از این نوع روابط عمومی‌های کسل‌کننده برخی دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر دیده می شود، تسهیل‌گری فعالیت‌های مدیر به جای تقویت پاسخگویی و مدیریت افکار عمومی و نقش موثر در اهداف توسعه استان با تولیدات کارکرد دستگاه متبوعشان است.

نگاهی بر رسانه‌های مکتوب و مجازی استان بوشهر نشان می دهد که از بیش از 100 فرمانداری، بخشداری، اداره کل و سازمان‌های دولتی در استان بوشهر، شاید کمتر از 15 دستگاه دولتی، دارای روابط‌عمومی های قوی و فعال بوده که اخبار حوزه کاری خود را به شکل مستمر از طریق رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی داخلی با مردم به اشتراک می گذارند.

هر چند روابط‌عمومی استانداری بوشهر با اهمیت ویژه به شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان و برگزاری نشست های مستمر ماهانه، گذاشتن دوره ‌های آموزشی و برپایی اردوهای یک روزه در قالب تورهای خبری، زمینه ساز ارتقا سطح دانش و سواد رسانه‌ای آنها شده است اما همچنان به دلایلی هنوز و پس از 17 ماه از عمر دولت سیزدهم درب حوزه اطلاع‌رسانی در بخش عمده‌ای از دستگاه‌های دولتی بر همان پاشنه خود می چرخد.

اعتقاد نداشتن برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به کارکرد روابط عمومی‌ها، بی‌انگیزگی برخی از روابط‌های عمومی مانده از دولت قبل، تخصصی نبودن نیروهای روابط‌عمومی، اعتقاد نداشتن برخی از مدیران به کارکرد روابط‌عمومی ها، فرسودگی شدید تجهیزات سمعی و بصری، تامین‌نکردن اعتبار لازم برای نوسازی روابط عمومی‌ها به ابزارهای اطلاع‌رسانی نوین، بی اهمیت جلوه دادن جایگاه روابط عمومی‌ها به نسبت سایر جایگاه‌های اداری، تقلیل جایگاه روابط عمومی‌ها در حد تشریفات زائد اداری به جای مشاور رسانه‌ای مدیران، گستردگی فعالیت‌های موجود در حوزه روابط‌عمومی، دست تنها بودن مسئول روابط‌عمومی برخی دستگاه‌ها با وجود کارهای فشرده و گاهی بیهوده محول شده در کنار محدودیت‌های سازمانی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی سبب شده که سهم قریب به اتفاق روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی برای انعکاس فعالیت‌های سازمان متبوعشان در آیینه رسانه‌ها تقریبا بر مدار صفر درجه از تپش بایستد.

دردآورترین بخش ماجرا آنجاست که تعدادی از این دستگاه‌های اجرایی که تقریبا بیش از 30 درصد اعتبارات استان را به خود اختصاص داده و دارای دامنه وسیعی از مخاطب هستند، هیچ سهمی در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت به افکار عمومی ندارند.

البته به آن تعداد معدودی از مسئولان روابط‌عمومی های دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر، که از جان و دل روزگار خود را به معرفی کارکرد دستگاه متبوعشان به افکار عمومی از طریق رسانه‌ها گذاشته و به شکل تخصصی در این حوزه گام بر می دارند خدا قوت می‌گوئیم و اگر قرار است در دستگاهی از کارمندی تقدیر شود نیاز است این گونه کارمندان در راس قرار گیرند.

پیشنهاد می شود یکی از شاخص‌های واقعی نه صوری ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی، میزان اخبار تولیدی، حضور در دفاتر رسانه‌ها و صداو سیما، نشست‌های خبری، به روز بودن پورتال‌های خبری و میزان تعامل با خبرنگاران قرار گیرد و هر مدیری که به هر دلیل حاضر نیست فضای حوزه روابط‌عمومی را در مسیر تحقق برنامه‌ها و اهداف دولت مردمی ایران قوی قرار ندهد مورد تذکر جدی قرار گیرد.

و در آخر شاید وقت آن رسیده که یک پالایش جدی در حوزه روابط عمومی‌های ناکارآمد نیز شکل گیرد تا جریان اطلاع‌رسانی، بیش از این معطل نشود.

منبع: جنوب نیوز

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد