درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51290صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 1 بهمن 1401 - 01:57
روابط‌عمومی را احیا کنید
به‌نظر می رسد استانداری باید روابط‌عمومی را دوباره احیا کند. راهبرد بزرگ استانداری باید در بردارنده تهدیدات و فرصت‌هایی باشد که رسانه‌ها ایجاد می‌کند و یک مدیر استراتژیست به این موضوعات بپردازد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برای چند ماه است که استانداری کهگیلویه و بویراحمد همه چالش ها و برنامه هایش را بدون یک روابط‌عمومی قدرتمند، سازماندهی کرده است.

در ماه های گذشته، استانداری کهگیلویه و بویراحمد نتوانست ارتباط موثری با رسانه های استان برقرار کند و تنها از طریق نیروهای واسط با برخی رسانه ها رایزنی کرده و تلاش کرده از ظرفیت رئیس دفتر استاندار و یک یا دو فعال سیاسی که با رسانه ها ارتباط دارند به مدیریت رسانه ها بپردازد.

این طرح با برکناری روابط‌عمومی سابق استانداری و عدم معرفی جایگزین برای وی کلید خورد. تصمیم سازان استانداری، رسانه ها را به عنوان یک تهدید به تصویر کشیدند، چرا که برخی رسانه های استان در چارچوب های تعریفی استانداری حرکت نمی کردند و در هیچ دوره ای نیز چنین نبوده است. آسیب های این طرح امروز بیشترین نگرانی را بر می انگیزند. این یک طرح شکست خورده است، چرا که هم آنقدر ناشیانه است که نمی تواند از ظرفیت های واقعی رسانه بهره ببرد و هم به اندازه کافی برای ساختن آینده و فهم اولویت های استانداری مناسب نیست.

با این حال بحران برفی هفته گذشته از مسائل جدیدی رونمایی کرد. در غیبت یک مدیر روابط‌عمومی استراتژیست، از نشست های مدیریت بحران استانداری خبرهایی بیرون رفت که چالش ساز شد. استاندار که در این نشست گویا برای وادار کردن مدیران به تلاش بیشتر، سعی کرد آنان را به توپ و تشر ببندد از جمله های استفاده کرد که مخصوص آن نشست بود اما خبرنگار روابط‌عمومی استانداری که بنظر می رسد آگاهی چندانی از مسائل نداشت تمام سخنان استاندار را بدون ذره ای تغییر نوشته و به عنوان گزارش روابط‌عمومی برای رسانه ها ارسال کرد و چالش های زیادی برای مدیریت استان ایجاد کرد. بنظر می رسد استانداری باید روابط‌عمومی را دوباره احیا کند. راهبرد بزرگ استانداری باید در بردارنده تهدیدات و فرصت هایی باشد که رسانه ها ایجاد می کند و یک مدیر استراتژیست به این موضوعات بپردازد.

طرح احیای روابط‌عمومی باید در بردارنده تهدیدات و فرصت های رسانه ها باشد. تمرکز چنین طرحی باید بر انسجام داخلی استانداری باشد. روابط‌عمومی باید بر اهمیت یک نقش رهبری قدرتمند برای استانداری واقف باشند، در غیر اینصورت استاندار پیش نیازهای لازم برای عمل در صحنه پیچیده سیاسی و اجتماعی استان را نخواهد داشت و سایر تهدیدات را نمی توان به درستی حل و فصل کرد. خطرات طرح قبلی و نداشتن یک روابط‌عمومی قدرتمند، حرفه ای و مستقل می توانند هر تهدید دیگری را خطرناک تر کنند. (مانند آنچه هفته گذشته در جریان بحران برف و یخبندان ایجاد کرد یا شبیه همین چالش در بحث سخنان استاندار در زمینه سد چم شیر رخ داد.)

این مسئله فقط مربوط به استانداری نیست، بلکه مربوط به دولت و کل جامعه است. همه تهدیدات استان مربوط به یک روابط‌عمومی ضعیف و شکست خورده نیست، اما در سایه تعداد رسانه های پرطرفدار و پیشرفت های چشمگیر شبکه های اجتماعی، از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار شده است.

زمان آن رسیده تا شخصیت رسانه ها به درستی شناخته شود. بتوان از ظرفیت رکن چهارم دموکراسی به خوبی استفاده کرد.با استفاده صحیح از رسانه ها، استفاده بیش از حد از محدودیت های قضایی و امنیتی کاهش می یابد.

ضروری ترین و دشوارترین کار، انتخاب یک مدیر استراتژیست و حرفه ای روابط‌عمومی از میان فعالان حوزه رسانه ها در سطح استان یا خارج از استان است. بسیاری از مدیران کنونی استان از ضعف هایی رنج می برند که به دلیل ساز و کارهای غلط در انتخاب مدیریت در استان است. این مدیران با سفارش نمایندگان و افراد ذی نفوذ انتخاب شده اند و لزوما بهترین های حرفه خود نیستند. مدیر روابط‌عمومی می بایست تفکر راهبردی و فهم رسانه ای داشته باشد و بتواند به خوبی اولویت های جامعه و دولت را شناخته و ظرفیت رسانه های مختلف را در خدمت این اولویت ها قرار دهد. سیاست داخلی به سیاست رسانه ای تبدیل شده است. استانداری حالا بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا جایگاه واقعی رسانه ها را درک کرده و به همین دلیل استاندار باید در سیاست رسانه ایش تجدید نظر کند.


منبع: عصر دنا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد