درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:57   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51279صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 29 دی 1401 - 21:15
جشنواره‌های فجر زیر سایه روابط‌عمومی‌های خسته
نکته جالب این‌که هنوز هم روابط‌عمومی‌ها در خواب به‌سر می‌برند. از روز شنبه اول بهمن‌ماه جشنواره‌های فجر، با چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به شکل کلی آغاز می‌شود و در ادامه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر تا اسفندماه برگزار می‌شود و اگر رصدی بر رسانه‌های کشور داشته باشیم، خواهیم دید که به اندازه سابقه این جشنواره نیز خبر از این رویدادها تولید نشده است.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر، آیینه‌ای تمام‌نما از فعالیت‌های هنری کشور هستند. رویدادهایی که نشان می‌دهد هنر در کشور چه کارکردهایی دارد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری چگونه در راستای راهبردهای کلان، به فرهنگسازی مشغول است.
 
 طی نزدیک به ۴۰ سال که از برگزاری جشنواره‌های فجر گذشته، نیمه دوم سال رسانه‌های خبری در راستای تولیدات هنری و فرهنگی کشور، بخشی از فضای رسانه‌ را در اختیار اخبار جشنواره‌های فجر قرار می‌داد و با فرارسیدن فصل زمستان این رویکرد به شکلی کامل‌تر اخبار رسانه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌داد. این رسم همیشگی جنبه تبلیغی برای جشنواره‌های فجر داشت و از منظر عمومی نیز شور و نشاط خوبی در جامعه و در میان هنر دوستان ایجاد می‌کرد.
 
 اما به دلیل ناآرامی‌های اخیر و به ضرورت، امسال شاهد بی‌خبری مطلقی درباره جشنواره‌های سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی و شعر فجر هستیم. جشنواره‌هایی که هرکدام سهم قابل‌توجهی از فضای رسانه‌ای را در اختیار داشت. این مهم که براساس نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و معاون بخش‌های مختلف این وزارتخانه برای کم شدن حاشیه‌های جشنواره طراحی شد، فضایی را در کشور رقم زده که از کارکردهای اجتماعی جشنواره‌های یعنی ایجاد شور و امید در جامعه کاسته است. در حالی که این روزها جنبه تبلیغی برای چنین رویدادهایی می‌تواند تاثیر دوچندان در پویایی فضای عمومی کشور داشته باشد.
 
 با علم بر این‌که اطلاع‌رسانی درباره جشنواره‌های فجر همچون گذشته، می‌توانست این رویدادها را تحت‌الشعاع فتنه اغتشاشگران قرار دهد اما نباید از کارکردهای اجتماعی آن هم غافل شد. چنانچه این روزها شاهد هستیم که شرایط موجود باعث شده روابط‌عمومی‌های جشنواره‌های مختلف فجر در یک خمودگی مفرط به‌سر ببرند، به بهانه این‌که تلاش دارد فضایی ایجاد کنند که بار منفی متوجه این جشنواره‌ها نشود!
 
 اما این افراد غافل از جنبه‌های تبلیغی و تبیینی این فعالیت‌های هنری هستند. اتفاقا در دوره‌ای که باید جنبه‌های تاثیرگذاری این رویدادهای هنری را در کلیت شکل‌گیری فرهنگ جامعه در پس از انقلاب را بررسی کنند به شکلی خسته، دست روی دست گذاشته و عملا کاری انجام نمی‌دهند.
 
 این در حالی است که در خمودگی روابط‌عمومی‌ها این روزها تنها برخی رسانه‌های جمعی کشور با رویکردهای تبیینی دست به تولید محتوا می‌زنند و به بررسی و کارکردهای این جشنواره‌های می‌پردازند، کاری که روابط‌عمومی‌های جشنواره‌های فجر باید براساس دسترسی آسان و اشراف‌شان به کلیت ادوار و منابع به‌نحوی نو انجام دهند.
 
 نکته جالب این‌که هنوز هم
روابط‌عمومی‌ها در خواب به‌سر می‌برند. از روز شنبه اول بهمن‌ماه جشنواره‌های فجر، با چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به شکل کلی آغاز می‌شود و در ادامه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر تا اسفندماه برگزار می‌شود و اگر رصدی بر رسانه‌های کشور داشته باشیم، خواهیم دید که به اندازه سابقه این جشنواره نیز خبر از این رویدادها تولید نشده است.
 
 اگر جهاد تبیین مدنظر رهبری را بخواهیم فصل‌الخطاب رویکردهای فرهنگی در کشور قرار دهیم، امروز روابط‌عمومی‌های مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور برخلاف این رویه عمل می‌کنند و باید امیدوار بود تا در چند روز آینده تغییر رویه‌ای را در فعالیت‌های آنان مشاهده کنیم.
  
 منبع: جام جم
 
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد