درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:00   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51186صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 18 دی 1401 - 14:14
ماسک، اشتباه ترامپ را تکرار می‌کند
ماجرای ترامپ، داستانی کاملا شناخته شده است ولی ایلان ماسک نیز در حال تکرار مجدد همین سناریو است. ماسک راهکار درست را در پیش گرفت و با گشودن باب بسته‌شده دیالوگ، سیطره تندروهای چپ بر «توئیتر» را درهم شکست و انحصارطلبی آهنین و بسته شرکت‌های غول‌آسا را از میان برداشت اما و هزار اما، مرتکب همان اشتباهات ترامپ شد!!
  

در آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ، او راهبردی هوشمندانه را در قبال رسانه‌ها، به عنوان بخشی از هم‌پیمانی نخبگان فاسد و پوسیده در پیش گرفت که وعده از میان‌بردن آنها را داده بود. بر همین اساس ، آنها را اخبار دروغین نامید و صفت فاسد و لیست بلندبالایی از القاب را نثار روزنامه‌نگاران کرد تا از این طریق، اعتبار این قشر را مخدوش ساخته و زیر سئوال ببرد. برخلاف انتظار جمعی که ترامپ را فردی هیجان‌زده می‌دانستند که بدون تامل سخن می‌گوید، او خوب می‌دانست که چکار می‌کند. حملات و واکنش‌های ترامپ علیه این محافل، عملا این ایده را در میان پایگاه مردمی ترامپ تقویت کرد که مخالفت ارباب مطبوعات با او، برخاسته از این است که ترامپ در بیرون از نهادی قرار دارد که در صدد حذف آن است در حالی که روزنامه‌نگاران می‌کوشند این نهاد را حمایت کرده و از منافع خود و منافع مالکان آنها پاسداری کنند. مالکانی که عملا با سیاسیون واشینگتن همسو و هم‌جهت هستند.

این راهبرد، کارآمد و هوشمندانه بود تا این که از مسیر خود منحرف شد و ترامپ، خطوط قرمز را پشت سر گذاشت و دچار گونه‌ای «پارانویا» یا همان سوء ظن وسواس‌گونه شد و اشتباهاتی مکرر یکی پس از دیگری مرتکب شد تا این که سرانجام، شکست خورده از کاخ سفید بیرون رفت.

به باور من رسانه‌ها با مهارت زیاد، ترامپ را به دام انداخته و با رگبار حملات خود، توانستند او را به صورت فردی نامتعادل نمایش دهند که به چهره رئیس جمهوری آسیب زده و از اهلیت لازم برای تکیه‌زدن به مهمترین منصب کشور، برخوردار نیست. این موضوع یکی از مهمترین مولفه‌هایی بود که کمپین بایدن با تکیه بر آن، چهره ترامپ را به عنوان دولتمرد شایسته رهبری مردم، خدشه‌دار کرد.

اکثر رسانه‌های آمریکایی و عموما غربی، با هدف کنارزدن او حتی پیش از پایان نخستین دوران ریاست جمهوری‌اش، موضعی در ضدیت با ترامپ را اتخاذ کردند اما او با واکنش‌هایش عملا، تمامی امکاناتی را برای تحقق اهداف رسانه‌ها در اختیار آنها گذاشت که خوابش را هم نمی‌دیدند.

نشانه‌های فردی که در معرض حمله و ستم قرار گرفته، بلافاصله در ترامپ پدیدار شد به طوری که او وارد مشاجرات کلامی طولانی با روزنامه‌نگاران شد که چهره او را مخدوش کرد. جون اکوستا، خبرنگار «سی ان ان» در آن نشست خبری مشهور، باب مجادله کلامی و تحریک ترامپ در برابر چشم میلیون‌ها تماشاگر را گشود و با بدجنسی تمام، خشم شدید ترامپ را برانگیخت که به هیچ‌وجه شایسته روسای جمهوری نیست.

ترامپ در کنفرانس‌های مطبوعاتی، ضمن نکوهش ارباب رسانه، با آنها مانند شاگردان مدرسه ابتدایی رفتار کرده و از آنها می‌خواست در برابرش مودب نشسته و دهان خود را ببندند. او عملا فراموش کرده بود که این افراد، جمعی روزنامه‌نگار هستند که چون کفتار، بدون آگاهی او سرگرم زخم زدن بوده و منتظر می‌مانند تا او دراثر خونریزی، آخرین رمق خود را از دست بدهد.

با شیوع پاندمی کرونا در آمریکا، ترامپ نیز وارد مراحل وخیم و پیشرفته «پارانویا» و جنون سوءظن خود شد و اشتباهات فاحشی از او سر زد. ترامپ با ورود در کشمکش با تیم پزشکی، از استفاده از ماسک، خودداری کرد و حقایق علمی را به شکلی وحشتناک در زمانی منکر شد که شمار فوتی‌های کرونا در حال افزایش بود.

انگیزه اصلی ترامپ این بود که به باور او، هدف رسانه‌ها، استفاده از پاندمی کرونا برای کنار زدن وی است. چنین تحلیلی باعث شد که ترامپ در راستایی دیگر قرار گرفته و منکر واقعیت جاری شده و دیگران را به افترازدن به خود و انتقام‌جویی، متهم سازد. ترامپ با در پیش‌گرفتن این خط مشی، وارد حالتی از سرخوردگی و توهم شد که تاثیرات ویرانگر آن در ضدیت با نتایج انتخابات و حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 نمایان شد.

ماجرای ترامپ، داستانی کاملا شناخته شده است ولی ایلان ماسک نیز در حال تکرار مجدد همین سناریو است. ماسک راهکار درست را در پیش گرفت و با گشودن باب بسته‌شده دیالوگ، سیطره تندروهای چپ بر «توئیتر» را درهم شکست و انحصارطلبی آهنین و بسته شرکت‌های غول‌آسا را از میان برداشت اما و هزار اما، مرتکب همان اشتباهات ترامپ شد!!

علت افتادن ماسک به این اشتباهات، حملات مطبوعات علیه او با این مضمون بود که وی ایده‌ها و افکار عجیب و غریب و غیر منطقی را مطرح ساخته که معمولا برآمده از کارآکتری «روان‌پریش» است که نگاهی به شدت متاثر از «تئوری توطئه »، در پشت آن قرار دارد. حمله ماسک به آنتونی فاوچی، رهبر نبرد با پاندمی کرونا در آمریکا و بازنشر لینکی با این مدعا که همسر کتک‌خورده نانسی پلوسی، دارای رابطه جنسی با یک مرد است، از جمله این موارد است. این أمور بیانگر کارآکتری فردی است که به شدت دچار إحساس قربانی‌بودن و ستم‌دیدگی است که انگیزه‌اش صرفا ضدحمله به مطبوعات به علت موضع ناعادلانه آنها نسبت به خود و معرفی «توئیتر» به عنوان جایگزین مطبوعات و عموما رسانه‌ها نیست. توئیتر از نگاه ماسک، پلاتفرمی عدالت‌خواه و صدای مردم است که هدفش ترمیم تمدن بشری است.

البته چنین برداشتی از توییتر درست نیست زیرا این پلاتفرم، مکانی است که همه اخبار بدون سند را نشر می‌کند؛ اگرچه سرعت انتقال اطلاعات در آن بیش از رسانه‌ها است اما توئیتر ماهیتا، مکانی باز و بی در و پیکر است که شارلاتان‌ها و بیماران روانی هم می‌توانند از آن برای پخش ایده‌های بیمارگونه خود استفاده کنند.

توئیتر، پلاتفرمی برای مبادله افکار است اما ماسک خشمگین از مطبوعات که خود را درگیر مشاجرات کلامی با ارباب رسانه کرده، عملا در آستانه نوعی «پارانویا» و جنون ادواری قرار گرفته و بر این باور است که نه تنها می‌تواند با رسانه‌ها به چالش و مقابله برخیزد بلکه آنها به کلی از میان بردارد.

پیشتر شاهد چنین ماجرا و داستانی بوده‌‌ایم و به خوبی از چگونگی پایان آن نیز باخبر هستیم.

 

ممدوح المهینی

منبع: alarabiya

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد