درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:27   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51156صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 14 دی 1401 - 23:25
تردید و تردّد
سید مسعود رضوی - پناه بردن به اوهام، درد بی پناهان را درمان نخواهد کرد. به قول سعدی: «تو بر اوج فلک چه دانی چیستر که ندانی که در سرایت کیست؟». به واقعیت بازگردید و زندگی را ارج بگذارید؛ شهر محل آرامش و آموزش است؛ محیط کار و قرار؛ زمینه‌ای برای سرمایه گذاری و تولید اشتغال و ثروت؛ شهر جای خانه و کاشانه، مسیر رفت و آمد؛ آشنایی و دوستی و پیوند، شادی و شور و ضیافت است، شهر جایی برای زیستن ما، مکان زادن ما و مردن ماست.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نوشتن درد دلها و مشکلات در این تراکم زندگی، و برای این هوای آلوده، کاری ست سهل و ممتنع، زیرا شهروندان کلانشهر تهران، درد مشترک دارند و فراتر از گفتن و شنفتن، این درد را می‌زیند. بر اساس قاعده‌ای نانوشته، هنگامی که رنج گسترش یابد بدل به عادتی فراگیر می‌شود و تحمل آن نیز آسانتر خواهد بود.

برای دهها میلیون انسان ساکن و حاضر در تهران و دیگر کلانشهرهای ایران، شرط زندگی به سعد و نحس ایام و یا بخشش و بخل آسمان پیوند یافته است. اگر بادی سخت بوزد یا بارانی ببارد، تنفس در هوای سالم و دیدن آبی آسمان و زیبایی رشته کوه البرز میسر خواهد شد و در آن ساعت سعد، شاید روزی یا ساعتی نگارة دماوندِ سربلند را در افقی پاکیزه ببینند. در غیر این صورت، در تاریکی و تثلیث «آهن، دود، سیمان»، با تن‌های ناتوان، تاوانِ بودن در شهری را می‌پردازند و می‌پردازیم که به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما بدل شده است، شهری سرریز شده از آلاینده‌های پرشمار در آب و هوا، همه جا رها، معلق در فضا، زیر دست و پا…

زندگی جمعی ویژگی حیات بشر است و الزامات همزیستی و نیاز مشترک انسانها به تدریج بدل به زیست اجتماعی و پیدایش شهر شده است. در این دوران، شهرها تنها مسکن و مأمن جمع و جامعه نیست، بلکه نشانگان قدرتمندی است که استیلای انسان بر کرة زمین را گواهی می‌کند. حتی در فضا و هزاران کیلومتر دورتر از سیاره زمین، از سطح ماه یا ایستگاه فضایی، می‌توان رد نور و تغییر را در سراسر زمین مشاهده کرد. نقش و نگاری پیچاپیچ و شگفت انگیز در شهرها یا واپسین واحدهای سکونت انسان در این کرة زیبا و درپوشیده به آب اقیانوسها.

سنگینی وزن سازه‌های انسانی، مانند سد هوور بر رود کلرادو در آمریکا، آنچنان است که گاه مدار و مقدار حرکت زمین بر دایرة خورشید را دستخوش تغییر کرده است. نیازهای رو به افزایش شهرها، برای تامین و نگهداری آب و غذاو مسکن و ماشین آلات، سازه‌هایی چنان بزرگ را پدید آورده که ابعادش را نمی‌توان محاسبه کرد و یا به سختی می‌توان توضیح داد. همین پیچیدگی و پیوندها، شهر را نیازمند اطلاعات و محاسبه و برنامه ریزی و مدیریتی همیشگی کرده است.

پایش امنیت شهر و شهروندان کاری بسیار دشوار و هوشمندانه است. عناصر حیاتی شهر و ساکنان آن نیاز به پرستاری و مراقبت دایمی دارد. زندگی شهروندان و زیرساختهای تامین نیازهای عمومی، کاری خطیر و بزرگ است که دانش و کارآمدی و قواعدی بسیار حساس را می‌طلبد. لحظه‌ای غفلت زیانبار است و گاهی به فاجعه می‌انجامد و شبکه‌ای از ویرانی و مشکلات و خسارات را به بار می‌آورد.

ویژگیهای زندگی در شهرها و جهان جدید، موانع مراوده و مصاحبت و تجارت را از میان برداشته و جاده‌های حقیقی و مجازی، جهان را کوچک کرده است. ارتباط هماهنگ و لحظه‌ای میان مردم، به مدد ماهواره و اینترنت، شبکه‌های آنلاین را ایجاد کرده و این امکان را به انسان بخشیده تا میان ما و مردمانی در هرگوشه از پنج قاره ـ یا حتی بر سطح دریاها ـ به سرعت و در کسری از ثانیه دیداری میسر و گفتگویی مقرر شود. جهان بشر، جان یگانه‌ای یافته و به ارگانیسم پیوسته و واحدی از شهرهای هوشمند و متراکم بدل شده است. ‏

دهکدة جهانی دیگر وصفی از آینده نیست، بلکه واقعیتی است اکنون و اینجا و در همه جا. واقعیت جهان چنین است اما موقعیت ما چیست؟ در کجای این نقشه نقشی داریم و بهرة ما از دستاوردها و امکاناتش چقدر است؟ زندگی در شهرها چه مزایایی دارد؟ ازجمله رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی، ارتباطات اینترنتی، سازه‌های آموزشی وسیع، بازارهای متناسب برای رفع نیازهای روزمره، امکانات فرهنگی مناسب، فضای سبز و مکانهای عمومی برای ورزش، بهره یابی از هنرها، اوقات فراغت، زمینه مناسب کاری و کارآفرینی، و…

شهر محیط مناسبی است که انسان در آن خانه می‌سازد و احساس امنیت می‌کند. در این سرای مشترک، امور مهمی همچون قرارداد اجتماعی و الزام به پیروی از قانون مشترک، اخلاق جمعی، تعلق خاطر به مردم و میهن و جهان پدید می‌آید. احساس مسئولیت و هشیاری برای حفظ این داشته‌ها و ارتقای آن امری طبیعی است. همجنان که پاکسازی محیط زیست و نگاهبانی از سرمایه‌های بی جایگزین و زیبایی بی پایان طبیعت بخشی از خودآگاهی شهروندان و خرد جمعی است که به فراست و دانش و پژوهش دریافته و برای تداوم بقا و بهبود زندگی بدان توجه یافته است.

سهم ما از این جهان چیست و جایگاه و رتبه ما چند است؟ از آن همه تجربه و این همه دستاورد و امکانات چه نصیبی داریم؟ بیایید به سطح شهر برویم و کمیت و کیفیت زندگی و امکانات را بسنجیم. دو عنصر اصلی شهر، تردد در فضاهای حقیقی و مجازی است. ارتباط ما با دیگران و محل کار و دیدار و جویش هر چیزی که لازمه زیست و زندگی ماست، نیازمند رفت و آمد در سطح شهر یا ارتباط و خبر و گزارش متقابل در فضای مجازی است.

حال آنکه تردد در این هوای آلوده و این خیابانهای آشفته، ماجراجویی پرهزینه است، کشمکش برای بقا و رنجی بیهوده برای ماندن و شاید تظاهر به زندگی است. تردد سریع و امن و ارزان از طریق وسایل نقلیه عمومی، ویژگی زندگی در شهرهای بزرگ و مزیتی بی جایگزین است، اما در پایتخت و دیگر شهرهای پرجمعیت ما، به چالشی بزرگ بدل شده و موجب رقابت و برخوردهای فرساینده است. ماشینهایی که با بالاترین نرخ قیمت جهانی عرضه می‌شود، فرسوده و آلاینده است. هزینه سوخت و آلایندگی آن بیش از هر جای دیگر است و مردم حق و انتخابی ندارند جز همین که هست.

افق زندگی را باید متحول کرد. اما ابتدا باید آن را ترسیم کرد. هدف‌گزاری غیر واقعی و تبلیغاتی، سالهاست که جایگزین کار عقلانی و کارنامه مشخص و قابل محاسبه شده است. شهر با این آلودگی و مسکنتی که دچارش شده، مدتهاست که جاذبه و تعلق خاطری ایجاد نمی‌کند. شهرفروشی و تجارت پیشگی با اولیات زندگی مردم و سرمایه‌های بنیادی موجب تباهی و ورشکستگی خواهد شد.

اگر افق زیست تازه‌ای ترسیم و اجرا نشود، شهر مردم را پس خواهد زد. پوسیده و پوکیده در فرونشستی عظیم، مردم و زندگانیشان را تباه خواهد کرد. همچون دریاچه ارومیه، جز یک خاطره و یک اسم نخواهد ماند. کسانی که این واقعیات را نمی‌بینند و مصایب و مشکلات را در زمان مناسب درنمی یابند، بی آنکه بار مسئولیتی را بر دوش خود احساس کنند، وعده می‌دهند و افقهای دور را با جزئیات وصف می‌کنند.

 

پناه بردن به اوهام، درد بی پناهان را درمان نخواهد کرد. به قول سعدی: «تو بر اوج فلک چه دانی چیستر که ندانی که در سرایت کیست؟». به واقعیت بازگردید و زندگی را ارج بگذارید؛ شهر محل آرامش و آموزش است؛ محیط کار و قرار؛ زمینه‌ای برای سرمایه گذاری و تولید اشتغال و ثروت؛ شهر جای خانه و کاشانه، مسیر رفت و آمد؛ آشنایی و دوستی و پیوند، شادی و شور و ضیافت است، شهر جایی برای زیستن ما، مکان زادن ما و مردن ماست. ‏
 


منبع: روزنامه اطلاعات

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد