درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51122صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 10 دی 1401 - 15:12
پاداش نیک‌نامی
مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران - اعتبار، میزان احترام و اعتماد یک فرد در نزد مردم است. اعتبار به کسی داده نمی‌شود معمولاً اعتبار کسب‌کردنی است. اعتبار، مجموعه‌ای است از اقدام‌ها و تلاش‌های انسان‌ساز و کارهای پیشگامانه‌ی یک فرد و از عوامل اساسی پشتیبانی مردم و ماندگاری آن‌ها در خاطره‌ی جمعی ملت‌هاست. تمایز اصلی میان مدیریت شهرت و تصویر و مدیریت اعتبار در همین نکته‌ی بسیار ظریف، یعنی «رفتار معتبر» نهفته است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| "شهرت" و "اعتبار" که دو عنصر اصلی و اساسی "مدیریت خوشنامی" و "نیک‌نامی" است با ارزش‌ترین دارایی یک ملت، موسسه و فرد محسوب می‌گردد و هر روز بر اهمیت آن نیز افزوده می‌شود.

اعتبار، میزان احترام و اعتماد یک فرد در نزد مردم است. اعتبار به کسی داده نمی‌شود معمولاً اعتبار کسب‌کردنی است. اعتبار، مجموعه‌ای است از اقدام‌ها و تلاش‌های انسان‌ساز و کارهای پیشگامانه‌ی یک فرد و از عوامل اساسی پشتیبانی مردم و ماندگاری آن‌ها در خاطره‌ی جمعی ملت‌هاست. تمایز اصلی میان مدیریت شهرت و تصویر و مدیریت اعتبار در همین نکته‌ی بسیار ظریف، یعنی «رفتار معتبر» نهفته است.
 
 کسب اعتبار با انجام کار درست و نیک آغاز ‌می‌شود. غالباً به سال‌ها سخت‌کوشی نیاز است تا یک فرد یا موسسه بتواند موقعیت و جایگاه خود را ارتقا دهد و برای خود مشروعیت و یک اعتبار رشک‌برانگیز دست‌وپا کند. به همین دلیل شخصیت‌های مردمی و انسان‌های عاقل و درست‌کار، اعتماد مردم را موهبتی همیشگی تلقی می‌کنند و قدر آن را می‌دانند.
 
 اعتبار افرادی مانند "پله" اسطوره فوتبال برزیل، حاصل سال‌ها تلاش‌ و اقدام‌ ارزشمند او برای خلق یک دنیای بهتر برای همه‌ی انسان‌هاست و همچنین از قدرت رهبری و جلب ‌اعتماد عمومی سرچشمه می‌گیرد و «اعتماد عمومی» تنها از طریق یک رابطه‌ی هوشمند و سودمند انسانی حاصل می‌شود. "پله" در طول 82 سال بی‌وقفه تلاش ‌کرد تا از طریق ایجاد "پیوند" با مردم، برای خود وجهه‌ خوبی بسازد و توانست آن را تا لجظه‌ی مرگ حفظ کند. کمتر کسی مانند "پله" در دنیا موفق به دریافت چنین عنوان و اعتباری از طرف مردم ‌شده است.
 
 چه بسیارند انسان‌هایی که همه‌ی ما آنها را می‌شناسیم اما هیچ اعتبار، مشروعیت و مرجعیتی نزد مردم ندارند. تنها کسانی در دنیا به این افتخار نایل می‌شوند که در کنار و خط "مردم" باشند و بر قلب‌ها حکومت کنند چراکه اقتدار، مشروعیت خود را از مردم می‌گیرد.
 
 برای نمونه، در حوزه سیاست آدم‌های بزرگی مانند نلسون ماندلا و گاندی را داریم که مرجع و مورد احترام بسیاری از مردمان جهان هستند و این مشروعیت فقط به این دلیل حاصل شده است که در خدمت مردم و انسانیت بوده‌اند.
 
 مردانِ بزرگِ دارایِ خصلتِ انسانیِ ویژه هیچ‌گاه نه تنها نمی‌میرند بلکه هر روز تکثیر و به ضرب‌المثل خوبی‌ها تبدیل و در ذهن تک‌تک انسان‌های کره زمین ماندگار و جاگیر می‌شوند.
 
 بنابراین یکی از مهمترین ویژگی‌های یک انسان خوب و تاثیرگذار و مشکل‌گشا و قابل اعتماد و قابل احترام، داشتن یک شهرت و اعتبار خوب است. نیک‌نامی و خوش‌نامی برای انجام چه کار و هدفی؟ برای احترام به ارزش‌های انسانی و انجام کارهای نیک و برای ایجاد و ترویج روابط سودمند و ارزش‌مند میان همه انسان‌ها فارغ از هر نژاد، قوم، مذهب و جنسیت (تنوع، برابری و شمول).
 
 منبع: روزنامه آفتاب یزد
 10 دی 1401
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد