درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:55   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51086صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 3 دی 1401 - 18:01
جایگاه و نقش روابط‌عمومی در منابع طبیعی
غلامرضاشمس ناتری/کارشناس روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر - نقش روابط‌عمومی‌های منابع طبیعی نه تنها برای اهمیت بخشیدن به جنگل‌های شمال که برای سایر رویشگاه‌های جنگلی کشور از زاگرس گرفته تا جنگل‌های ارسبارانی و ایرانی -تورانی وظیفه یی خطیر و مهم را می طلبد که می تواند آگاهی و شناخت آحاد مردم را به حفظ و صیانت از این جنگل‌ها افزون نماید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| گستره منابع طبیعی کشور 85 درصد خاک کشور را تشکیل می دهد که به نوعی متولی آن دستگاه منابع طبیعی است. سازمانی که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی امور مربوط به حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی،بیشه زارها، بیابان ها و دشت ها را بر عهده دارد.

بخشی از منابع طبیعی کشور در شمال ایران با وجود جنگلهای هیرکانی پیشانی این منابع است که مربوط به دوران سوم زمین شناسی است.

جنگل هایی که آوازه جهانی آن با ثبت قسمتی از آن در سازمان فرهنگی هنری یونسکو جایگاه این جنگلها را با حدود دو میلیون هکتار مساحت از گلیداغی در استان گلستان تا آستارا در استان گیلان به طول 800 کیلومتر نشان می دهد.

درختان به علت 33 خدمتی که به اکوسیستم ارائه می‌کنند یکی از ارزشمندترین موجودات زنده در جهان هستند، اگر درختان نبودند در تولید اکسیژن، ترسیب کربن، حفاظت از تنوع زیستی، حفاظت از خاک و انباشت سفره‌های آب زیرزمینی با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شدیم. (ایرنا)

شناساندن این منابع و اهمیت آن در تامین اکسیژن، تغذیه سفره های زیر زمینی، تلطیف هوا ، جذب کربن و دهها دیگر مهمترین ویژگی های این جنگلها نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه دارد و این بر کسی پوشیده نیست.

چه بسا نگریستن به این جنگلها به عنوان تامین کننده چوب مورد نیاز کشور کاری عبث بوده و می بایست سایر جنبه های زیست محیطی این جنگلها را برای مردم بازنمایی کرد.

در شرایطی که از هر زمان حفظ این جنگلها که ضرورتی انکار ناپذیر است، با توقف بهره برداری از جنگلها در دستورکار دولت قبل و فعلی قرار گرفته است که می طلبد مردم و جامعه هدف را برای تبدیل صحیح فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی به جوشش و حرکت وا داشت.

وسعت رویشگاه‌های جنگلی ایران حدود 12 میلیون هکتار و سرانه هر ایرانی از جنگل، کمتر از دو دهم هکتار است که یک چهارم سرانه جهانی می‌شود بنابراین باید توجه ما به حفظ رویشگاه‌های جنگلی، 4 برابر توجه جهانی باشد.(ایرنا)

نقش روابط‌عمومی‌های منابع طبیعی نه تنها برای اهمیت بخشیدن به جنگل‌های شمال که برای سایر رویشگاه‌های جنگلی کشور از زاگرس گرفته تا جنگل‌های ارسبارانی و ایرانی -تورانی وظیفه یی خطیر و مهم را می طلبد که می تواند آگاهی و شناخت آحاد مردم را به حفظ و صیانت از این جنگل‌ها افزون نماید.

در این بین اطلاع رسانی از وضعیت این منابع برای مردم و بویژه اساتید و دانشجویان و نیز تصمیم گیران جامعه، نشان دهنده کار مضاعف روابط‌عمومی های منابع طبیعی را بیش از پیش می کند.

قطع حتی یک درخت، کندن یک بوته در بیابان خسارتی جبران ناپذیر بر پیکره منابع طبیعی وارد می کند که از عدد و رقم خارج است. به طوری که یک درخت بالغ در هر فصل به اندازه نیاز مصرف 10 نفر در سال اکسیژن تولید می‌کند.

این فقط گوشه یی از اهمیت یک درخت در کره خاکی است که با قطع دهها و یا صدها درخت چه فاجعه بزرگ زیست محیطی در کره زمین اتفاق می افتد که از آن بی خبریم.

نگاه روابط‌عمومی های منابع طبیعی باید به سمت و سویی باشد که در کنار اطلاع رسانی به مردم شیوه هایی برای فرهنگ سازی بکار گیرند تا یک کودک نیز از آن بهره گیرد و برای همه قابل فهم باشد.

این ممکن نیست مگر آنکه اعتبار لازم از سوی دولت برای این امر در نظر گرفته شود تا روابط‌عمومی ها بتوانند با فراغ بال از دانش هنرمندان و فرهیختگان ابعاد اهمیت این منابع را بازگو نمایند.

برگزاری سمینارها و نشست ها و نصب بیلبورد و چاپ تراکت و مصاحبه کارشناسان و دهها مورد از این می تواند سبب شود که مردم بیش از پیش به نقش منابع طبیعی آگاه شوند.

متاسفانه دور ریز زباله در حاشیه جنگلها و مناطقی که رود و درختی باشد یکی از رایج ترین ناسپاسی به طبیعت بوده که ضمن آلوده کردن طبیعت چهره زشتی بدان می بخشد.

در حالی که ما حاضر نیستیم کوچکترین آشغال بر روی فرش خانه ی مان باشد اما بی محابا زباله را در سطح طبیعت رها می کنیم و باید بدانیم زمین هم فرش خانه ی ماست و روی فرش خانه ی مان زباله نریزیم!

هر سال در سیزده بدر و ایام تعطیلات تابستانی شاهد انبوه زباله های خشک و تر و آتش سوزی در گوشه و کنار عرصه های منابع طبیعی هستیم که علاوه بر لطمه زدن به طبیعت سبب آلودگی عناصر حیات بخش طبیعت می شود که این نیاز است با مردم درباره اهمیت وافر منابع طبیعی بیشتر سخن گوییم.

و چه خوش گفت حضرت مولانا که:

این درختانند همچون خاکیان ** دستها بر کرده‌‌اند از خاکدان‌‌

سوی خلقان صد اشارت می‌‌کنند ** و آن که گوش استش عبارت می‌‌کنند

با زبان سبز و با دست دراز ** از ضمیر خاک می‌‌گویند راز

 


 

با کلیک روی لینک زیر به کانال ما بپیوندید:
@
Kargozar80

https://telegram.me/sharapr
 

فروشگاه روابط‌عمومی (بفرمایید کتاب): http://kpri.ir
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد