درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:12   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5100صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 19 شهریور 1392 - 06:56
روابط عمومی، کسب‌ و کار و جامعه
داشتن اطلاعات دقیق و به‌موقع بزرگ‌ترین سرمایه یک کسب و کار است و حیات آن به ارتباط دو طرفه بستگی دارد. روابط عمومی وظیفه برقراری این رابطه را بر عهده دارد.
  

شارا- کسب ‌و کار در خلأ جریان ندارد. هر کسب و کاری از محیط پیرامون خود تاثیر می‌پذیرد و به‌طور پیوسته با آن در ارتباط است. داشتن اطلاعات دقیق و به‌موقع بزرگ‌ترین سرمایه یک کسب و کار است و حیات آن به ارتباط دو طرفه داخل و خارج شرکت بستگی دارد. روابط عمومی وظیفه برقراری این رابطه را بر عهده دارد. از یک طرف برنامه‌ها و عملکردهای کسب ‌و کار را به مخاطبان و مشتریان می‌رساند و از طرف دیگر نیازها، خواسته‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات مخاطبان را به شرکت منتقل می‌کند. هر قدر این رابطه منسجم‌تر و دقیق‌تر باشد رضایت‌مندی دوطرف بیشتر می‌شود. بخش روابط عمومی مختص سازمان‌های دولتی نیست بلکه هر کسب ‌و کاری می‌تواند از روابط عمومی بهره ببرد. حتی یک سیاستمدار، نویسنده، سازمان خیریه یا هر شخصی می‌تواند روابط عمومی داشته باشد. اصطلاح روابط عمومى نخستین‌بار در سال ۱۸۹۷ در اتحادیه راه‌آهن آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و در ایران نیز ابتدا شرکت ملی نفت دفتر روابط عمومى ایجاد کرد. انجمن جهانى روابط عمومى، «روابط عمومی» را بدین صورت تعریف می‌کند: بخشى از وظایف مدیریت سازمان و عملى پیوسته، مداوم و برنامه‌ریزى شده که از طریق آن افراد و سازمان‌ها تلاش مى‌کنند تا تفاهم و پشتیبانى کسانى که با آنها سروکار دارند را به دست آورند. روابط عمومی وظیفه روبرو شدن یک کسب ‌و کار با مخاطبانش را انجام می‌دهد و مدیریت جریان اطلاعات دو طرفه میان کسب ‌و کار و افکار عمومی را برعهده دارد. به عبارت ساده‌تر روابط عمومی نوعی اطلاع‌رسانی درباره محصول و خدمات یک کسب ‌و کار به افکار عمومی است، همچنین قابلیت سنجش و ارزیابی تاثیرگذاری آن بر مخاطبان را دارد. در روابط عمومی رابطه ایجاد شده باید دو طرفه باشد تا بتواند بازخوردهای مشتریان را ارزیابی و مورد سنجش قرار داد.
وظایف عمده روابط عمومی:
اطلاع‌رسانی و خبر دادن
ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ
انجام تحقیقات و افکارسنجی مشتریان و مردم
هماهنگی عوامل مورد نیاز کسب وکار
برقراری ارتباط با افراد و سازمان‌هایی که برای شرکت اهمیت دارند
روابط عمومی‌ها از طریق سخنرانی در کنفرانس‌ها، گزارش به رسانه‌های گروهی، داستان‌های خبری، مصاحبه، انجام بازدیدها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی و ارتباط با کارکنان این وظایف را به انجام می‌رساند.
روابط عمومی‌ باید شرکت را از شرایط متغیر جامعه و افکار عمومی مطلع کند؛ مشکلات را پیش‌بینی کرده و قبل از وقوع آنها بتواند علتشان را برطرف کند در غیر این صورت برای حل آنها از قبل برنامه‌ریزی کرده و پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورد. منتظر نماند تا مشکلات رخ بدهد و آنگاه بخواهد عذرخواهی کند. بنابراین روابط عمومی یک فعالیت پویا و مستمر است. اقدامات و فعالیت هایى که از سوى روابط عمومى انجام مى‌گیرد را می‌توان دو دسته درنظر گرفت؛ دسته اول فعالیت هایى هستند که از قبل پیش‌بینى و برنامه‌ریزى می‌شوند و با آمادگى به اجرا درمى‌آیند. دسته دوم، فعالیت‌هایی هستند که بنا بر نیاز و بر اساس موقعیت و ضرورت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. مشتری یا ارباب رجوع مرکز ثقل روابط عمومی است. روابط عمومی باید اطلاعات مشتری را جمع‌آوری کرده و به کسب ‌و کار منتقل کند. فعالیت‌های روابط عمومی طیف وسیعی را شامل می‌شود؛ از جمله بازاریابی و کارهایی که باعث تقویت اعتبار و وجهه کسب وکار می‌شود. اشتباهی که اغلب پیش می‌آید این است که روابط عمومی را معادل تبلیغات می‌گیرند. در حالی که این دو مفهوم یکی نیستند. روابط عمومی گسترده‌تر از تبیلغات است و تبلیغات تنها یکی از کارهای روابط عمومی است. مدیریت روابط عمومی هنگامی موفق است که بتواند بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی را با هم و در کنار هم درک کند. از طرف دیگر روابط عمومی می‌تواند ابزاری برای خلق یک برند جدید باشد. کاری که امروزه روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می‌تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است یا با هزینه‌ای به مراتب بیشتر می‌تواند انجام دهد. روابط عمومی باید برند جدید را خلق کند و با تبلیغات پس از آن به ثبات و دوام برند کمک می‌کند. همچنین روابط عمومی می‌تواند نقش عمده‌ای در پشتیبانی یا راه‌اندازی کارکنان، فعالیت‌های مربوط به ارتباطات فروش و حفظ مشتریان را داشته باشد.

منبع: http://biznews.ir/vdciruaz.t1azw2bcct.html

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد