درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:45   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50873صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 3 آذر 1401 - 21:03
نکته‌ها و منابعی برای پوشش خبری جام جهانی مردان ۲۰۲۲
از اکنون تا ماه آینده بیشتر توجه جهان بر قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال مردان متمرکز خواهد بود. پوشش خبری چنین رویداد بزرگی می تواند نه تنها برای خبرنگاران ورزشی، بلکه برای ورزشکاران دیگر هم هیجان انگیز باشد. 
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| از اکنون تا ماه آینده بیشتر توجه جهان بر قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال مردان متمرکز خواهد بود. پوشش خبری چنین رویداد بزرگی می تواند نه تنها برای خبرنگاران ورزشی، بلکه برای ورزشکاران دیگر هم هیجان انگیز باشد. 

در رقابتی بین المللی با این برجستگی، پوشش رسانه ای همیشه فراتر از خود بازی هاست. 

برای همین در این مطلب نکاتی را برای خبرنگارانی یادآور می شویم که از جام جهانی گزارش تهیه می کنند:


هزینه ها و تدارکات 

پوشش رویدادها در قطر چالش های مالی و تدارکاتی بسیاری به همراه دارد. سفر به قطر، بسته به نقطه عزیمت فرد، شاید چندین ساعت طول بکشد. هزینه پرواز و اقامت در این کشور گزاف است؛ هزینه کردن برای غذا هم که ضروری‌ست. 

برای رسانه های مستقل و رسانه های بزرگتر، به طور همسان هزینه ها تعیین کننده اند که چند خبرنگار به قطر سفر می کنند و چه تعداد از آنها پوشش مجازی جام جهانی را برمی گزینند.

پوشش تحلیلی

Keish Gómez یک ویراستار دیجیتال که برای ESPN کاستاریکا کار می کند، چندین ماه تدارک دیده است تا جام جهانی را از راه دور پوشش بدهد. او می گوید: «من برنامه ریزی برای پوشش جام جهانی را سه ماه قبل شروع کردم. مصاحبه هایی را با بازیکنان بزرگ بین المللی از تمام تیم ها در گروه کاستاریکا ترتیب دادم تا قبل از جام جهانی محتوا داشته باشم.» 

او هشدار می دهد که تلاش برای دریافت اظهار نظر از بعضی از مصاحبه شوندگان می تواند دشوار باشد، زیرا بسیاری از بازیکنان سابق تنها در صورتی مصاحبه می کنند که به آنها پول پرداخت شود.

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در جام جهانی با آلمان، اسپانیا و ژاپن هم گروه است و Gómez به دنبال مصاحبه با بازیکنان این کشورها و گرفتن دیدگاه آنها و تحلیل قبل از آغاز جام جهانی بود. Gómez می گوید: «در قسمت پوشش دیجیتال، موضوع هزینه مصاحبه که بازیکنان درخواست می کنند مهم است. مثلاً Michael Ballack، سیصد دلار می خواهد و Casillas خواهان پرداخت یک هزار دلار به بنیادش شده است، اما سازمان من برای مصاحبه پولی نمی پردازد. مهم است خبرنگاران بدانند که شاید با چنین درخواست هایی از سوی بازیکنان مواجه شوند.» 

Vanessa Riche، خبرنگار ورزشی، توصیه می کند خبرنگارانی که جام جهانی را از خارج پوشش می دهند باید متوجه باشند که تنها اطلاعاتی را که از همکاران شان در قطر به دست می آورند، به همان شکل کپی و منتشر نکنند. او می گوید: «نشر اخبار بر اساس نظریات ما یک چیز است و تولید محتوا تنها بر اساس آنچه در تلویزیون می بینیم چیز دیگری.» خبرنگارانی که از خارج جام جهانی را پوشش می دهند نمی توانند جزئیات مهم بازی ها را به راحتی به دست بیاورند.

به گفته Riche: «وقتی از محل دور باشید نمی توانید جو را احساس کنید و یا انرژی و رفتار هواداران را تحلیل کنید. بنا بر این باید با احتیاط عمل کنید. پوشش خبری شما باید تحلیلی باشد. از منابع مختلف اطلاعات گردآوری کنید و محتوای گوناگونی را که در رسانه های مختلف منتشر می شود ببینید. با این اطلاعات خواهید توانست چشم انداز وسیعتر و منطقی تری داشته باشید، زیرا دقیق تر خواهد بود.» 


منابع رسمی

مهم است که اطلاعات را از منابع رسمی بخواهید. برای مثال کنفدراسیون فوتبال برزیل اطلاعات تازه را در وبسایتش و حسابهایش در شبکه های اجتماعی نشر می کند. Vinicius Rodrigues، مسئول روابط عمومی تیم ملی فوتبال برزیل، می گوید این نهاد این رویکرد را برای آن در پیش گرفته است که اطلاعات به همه خبرنگاران برسد: «هیچ محتوای انحصاری برای کسی وجود ندارد. به باور ما، به این صورت رفتار سازمان ما با تمام خبرنگاران یکسان خواهد بود.»

یک بخش خاص وبسایت کنفدراسیون فوتبال برزیل به نشر آمار درباره تیم ملی برزیل اختصاص یافته است. این کنفدراسیون عکس هایی را نیز روی شبکه Flickr در دسترس خبرنگاران قرار می دهد. خبرنگاران می توانند از عکس ها و ویدیوهای این وبسایت در گزارش های شان استفاده کنند؛ اما باید ذکر کنند که آن را از این وبسایت گرفته اند. کنفدراسیون فوتبال برزیل، بازی ها را در یوتیوب هم بازنشر می کند. 

مطالب فیفا FIFA

برای نشست های خبری و همچنین عکس ها، ویدیوها و گزارش های رسمی جام جهانی، خبرنگاران می توانند به FIFA Media Hub مراجعه کنند. 

برای این کار خبرنگاران نخست باید نام نویسی کنند. برای هرگونه پرسش در این باره می توانید به این آدرس ایی‌میل بزنید: MediaOperations@fifa.org

برخی از اطلاعات مشخص مورد علاقه رسانه ها تنها در این Media Hub یا مرکز رسانه ای موجود است، نه در وبسایت رسمی FIFA که عموم مردم به آن دسترسی دارند.  


شبکه‌های اجتماعی

توییتر از جمله شبکه‌های اجتماعی است که خبرنگاران برای اخبار و اطلاعات تازه درباره جام جهانی باید دنبال کنند. می توانید فهرست های توییتری از حساب های رسمی فدراسیون ها، بازیکنان، چهره‌های برجسته در دنیای فوتبال و خبرنگاران مستقر در قطر تهیه کنید.

 

نوشته IJNet
Nov 23, 2022
منبع: ijnet
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد