درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 17:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50840صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 29 آبان 1401 - 18:26
ضرورت موقعیت‌یابی و جهت‌یابی جامعه ارتباطی کشور
 مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران - متاسفانه هیچ روند و ادبیات نوظهوری در مورد مسئولیت و رهبری فکری جامعه ارتباطی کشور، دانش و مدیریت اعتبار آن به عنوان یک فرآیند مردم‌مدارانه و دلباخته‌ی پیشرفت و رفاه مردم وجود ندارد؛ روشی که می‌تواند بر روند "عادلانه" و "انسانی‌شدن" بیش از پیش ساختارها و فرایندهای اجرایی جامعه تاثیر بسزایی بگذارد...
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کنش و نقش تاثیرگذار جامعه ارتباطی یک کشور در تحولات مختلف آن جامعه نه تنها اجتناب‌ناپذیر و غیرقابل‌انکار است بلکه تأثیر زیادی بر سیاست‌ها و تصمیم‌های اجتماعی و سیاسی دارد. وظیفه یک تحصیلکرده‌ی روشنفکر فقط ارایه آموزش‌های آکادمیک نیست او در برابر مردم جامعه‌اش به‌طور قطع مسئولیت سنگینی دارد و نمی‌تواند در برابر اتفاق‌های ریز و درشت اطراف و اکناف جامعه‌اش بی‌تفاوت باشد و عافیت‌طلبی پیشه کند.
 
 بله متوجه هستم نزدیک شدن به مباحث اجتماعی و سیاسی به دلایل مختلف از جمله فقدان امنیت شغلی و نگرانی از برخوردهای امنیتی، محروم شدن از حقوق شهروندی، به‌رسمیت نشناختن اعتراض‌های بحق مردم، نشنیدن و نادیده انگاشتن اندرزهای سازنده و مدبرانه و لج‌بازی‌های ایدئولوژیک حتی از نگاه ارتباطی و تخصصی و میان‌داری برای کاستن بحران می‌تواند احساس ترسناکی داشته باشد، اما به‌طور قطع بخش مهمی از زندگی یک انسانِ ارتباطیِ متعهد به آرمان‌هایِ انسانی است. در غیر این‌صورت علم و کنش ما هیچ کمکی به بهتر شدن زندگی مردم نمی‌کند و آموزش‌های ارایه‌شده در دانشگاه‌ها و کلاس‌ها چه بسا دردی از جامعه دوا نکند و حتی انتقال خط‌مشی این‌چنینی به دانش‌پذیران مضر هم باشد و به تربیت و آموزش افرادی بینجامد که هیچ ارتباطی با جامعه ندارند و صرفا در پی منافع خویش هستند.
 
 عملکرد سرآمدان جامعه ارتباطی کشور بر اساس معیارهایی اندازه‌گیری می‌شود که انتظار می‌رود هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اجتماعی خردمندانه، مردم‌مدارانه و حرفه‌ای‌گرایانه باشد. این موضوع، تقاضاها و درخواست‌های جدیدی را برای مدیریت سپهر ارتباطی جامعه ملتهب امروز ما ایجاد کرده است؛ جایی که این وظیفه به‌طور فزاینده‌ای در حیطه وظایف افراد نخبه این حوزه که با بودجه و امکانات همین مردم تحصیل کرده‌اند قرار می‌گیرد اما ترجیح دادند سکوت کنند و متاسفانه همچنان به سکوت خود ادامه می‌دهند و حتی، و حتی از تحلیل حرفه‌ای و تخصصی رخدادهای امروز گریزان و ناتوانند و غیرمسئولانه رفتار می‌کنند.
 
 متاسفانه هیچ نشان، روند و ادبیات نوظهوری در مورد مسئولیت و رهبری فکری جامعه ارتباطی کشور، دانش و مدیریت اعتبار آن به عنوان یک فرآیند مردم‌مدارانه و دلباخته‌ی پیشرفت و رفاه مردم وجود ندارد؛ روشی که می‌تواند بر روند "عادلانه" و "انسانی‌شدن" بیش از پیش ساختارها و فرایندهای اجرایی جامعه تاثیر بسزایی بگذارد و این روند جهانی بویژه بعد از قتل "جورج پری فلوید جونیور" توسط پلیس آمریکا (که سزای جنایتش را هم دید) و رویداد سلامت‌محور کووید-19، ابعاد جهانی وسیعی پیدا کرده و همه حوزه‌ها بویژه حوزه "ارتباطات انسانی" را به سرعت درنوردیده و اکنون تبدیل به یک حوزه‌ی تثبیت‌شده برای تحقیق شده است.
 
 مطالبه امروز جامعه ارتباطی کشور در عملکرد سرآمدان و اعضای آن نهفته است - نحوه عملکرد آنها و نحوه کردار و رفتار آنها در تار و پود تحولات اجتماعی و سیاسی کشور بویژه موقعیت سرنوشت‌ساز و ویژه‌ای که میهن عزیز ما در آن قرار گرفته‌ است. با این حال، نقطه عزیمت و برداشت فعلی ما این است که عملکرد امروز این جامعه، به‌غایت غیراخلاقی، غیرحرفه‌ای، غیرتخصصی، غیرانسانی و سزاوار ملامت و سرزنش است.
 
 با تکیه بر عملکرد این افراد، ما استدلال می‌کنیم که تداوم و گسترش چنین رفتارهایی می‌تواند رهبری فکری و سوابق آموزشی و اخلاقی شایسته ایشان را نیز با یک پرسش و علامت سوال بزرگ مواجه ‌کند و آن اینکه علم و دانش ایشان قرار است اساسا چه دردی از دردهای جامعه ما را دوا ‌کند. بنابراین منطق زیربنایی آموزش‌های دانشگاهی می‌تواند نمادین، منفعت‌طلبانه و جاه‌طلبانه باشد و وظایف آن‌ها می‌تواند کم وبیش بر حوزه ارتباطات به عنوان یک "شغل خاص" متمرکز شود اگر در این زمینه هم موفق بوده باشند.
 

28 آبان 1401

#زمستان_روابط‌عمومی

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد