درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 02:50   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50832صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیپنجشنبه، 26 آبان 1401 - 15:29
چند نکته در خصوص "همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه"
مهدی باقریان نویسنده و فعال روابط‌عمومی - روابط‌عمومی کپسول آتش نشانی نیست. روابط‌عمومی یک فرایند برنامه‌ریزی شده‌ی یکپارچه، منسجم و مستمر است. با روابط‌عمومی و راه‌کارهای ارتباطی نمی‌توان مشکلات و بحران‌های مدیریتی را حل کرد. نمی‌توانیم‌ از روابط‌عمومی چنین توقعی داشته باشیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| صبح روز پنجشنبه 26 آبان 1401 "همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه" با حضور آقای سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی توسط شورای اطلاع‌رسانی دولت در «سالن اجلاس سران» برگزار شد.
 
 نخستین نکته‌ی عجیب این بود که در عنوان همایش از نام "روابط‌عمومی" اصلا استفاده نشده بود... در حالی که جلسه، جلسه روابط‌عمومی‌های دولتی بود و نه اطلاع‌رسانی و نه چیز دیگر. شما وقتی از عنوان روابط‌عمومی استفاده می‌کنید علاوه بر روابط‌عمومی، اطلاع‌رسانی را هم پیش خود دارید./ «چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.»
 
 محض اطلاع عرض می‌کنم اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی یکی از وظایف اصلی روابط‌عمومی‌ها‌ست، تعریف روابط‌عمومی نیست. دیگر اینکه شما را در استفاده از بقیه توانمندی‌های روابط‌عمومی مانند مدیریت بحران، ارتباطات انسانی، و... که از همه مهمتر و ارجح‌تر است غافل می‌کند.
 
 به نظر می‌رسد هنوز تلقی دولت از روابط‌عمومی صرفا همان اطلاع‌رسانی از نوع خودشان (پروپاگاندا) باشد و این امر نشان می‌دهد که دولتی‌ها اولا هنوز مفهوم روابط‌عمومی را خوب درک نکرده‌اند و دیگر اینکه از اول هم برای استفاده از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل روابط‌عمومی برنامه‌ای نداشته‌اند. اگر امروز کشور در این شرایط بحرانی قرار نمی‌گرفت چه بسا همایشی حتی به همین نام هم هرگز برگزار نمی‌شد چه بسا دولت اصلا به روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی نیازی نداشت.
 
 دوم اینکه روابط‌عمومی کپسول آتش نشانی نیست. روابط‌عمومی یک فرایند برنامه‌ریزی شده‌ی یکپارچه، منسجم و مستمر است. با روابط‌عمومی و راه‌کارهای ارتباطی نمی‌توان مشکلات و بحران‌های مدیریتی را حل کرد. نمی‌توانیم‌ از روابط‌عمومی چنین توقعی داشته باشیم.
 
 سوم اینکه معنای "تبیین" این نیست که هر چه ما می‌گوییم درست است و هر چه دیگران می‌گویند غلط و هر که غیر این بگوید منافق، کافر، دروغ‌پرداز و شایعه‌پراکن است. چرا کافر؟ در این سخنان هیچ منطق ارتباطی دیده نمی‌شود. کار دولت و روابط‌عمومی‌های دولتی صرفا ایجاد بسترهای لازم برای اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی است. هر مطلب و خبر و گزارشی که بیگانه با واقعیت‌های موجود و غیرواقعی باشد از سوی افکار عمومی سریعا رد می‌شود چراکه افکار عمومی از این سوراخ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی بارها گزیده است.
 
 چهارم اینکه متاسفانه برخی بیهوده و ندانسته جنگ روایت‌ها را بزرگ کرده‌اند. آنچه در اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی مهم است صداقت و شفافیت است. آنهایی که جنگ روایت‌ها را مطرح می‌کنند برای فرار از پاسخگویی به جلو فرار می‌کنند و دیگر اینکه از گفتن حقیقت واهمه دارند و به همین دلیل در پناه واژه‌ها سنگر می‌گیرند. اگر روایت اول ما چنان بود چنان می‌شد. لطفا بس کنید ریاکاری و سیاه‌بازی ارتباطی را.
 
 روایت چه اول و چه آخر، همان واقعیتی است که اتفاق افتاده است و نمی‌توان وقوع و انتشار خبرهای خوب و بد را صرفا با منطق جنگ روایت‌ها تبیین کرد. به‌قول نماینده‌‌ای، اگر می‌خواهید خبرهای بد وجود نداشته باشد باید جلوی وقوع کارهای بد را بگیرید. روابط‌عمومی بر چنین منطقی استوار است.
 
 متاسفانه فضا برای تعدادی اندک از خبرنگاران تا آنجا فراخ، رها و آزاد شده است که از گفتن فریب‌ها و بی‌صداقتی‌هاشان در تهیه و ارایه گزارش و خبر ابایی ندارند و بازی با افکار عمومی برای‌شان صرفا یک بازی تلقی می‌شود. تبیین در چنین فضایی چگونه ممکن است به نتیجه برسد؟
 
 پنجم اینکه گویا در جغرافیای چالش‌های روابط‌عمومی باید بر "غربت زمانی"، "غربت معرفتی" را هم افزود و برخی خواص این حوزه، هنوز متوجه این مهم نشده‌اند... میدان روابط‌عمومی صرفا میدان شوآف کردن و اجرای کارهای نمایشی نیست... این را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم.
 
 منبع: www.shara.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد